A SMART RESCUE system is an aggregation of nodes which mutually launch a network to improve the performance of Red Cross Crews or workers by introducing a new Safety and Security Systems that would reduce the risk of Red Cross Crews’ Life. In this network every node has processing capacity and RFID transceiver with power supply. For ensuring the security by using the status of the Personal Protective Equipment (Helmets, Shoes and Jackets), firstly I need to find crews’ position or location in working environment. I demonstrate a new method for perfectly position or location estimation method. I have considered Received Signal Strength (RSS) received from various dynamic RFID tag packet which amalgamated with Inertial Measurement Units (IMUs). For this reason, the goal of this thesis work is to inclusion of the process and measurement model of the inertial sensor on board an ambulance or supplied to the rescue workers. For better accuracy and precision various stages implicated with that procedure which combine the Receive Signal Strength Indication (RSSI) and Inertial sensor measurements information. My methodology is reasonable for any sort of motion of crew’s such as forward or backward movement at dissimilar speeds. For estimating the position and condition of a crews’ I used inertial measuring units. Furthermore the solution of my approximated estimation problem has excellent properties in that with the increase of sensors are distributed by a plane, devoting no possibility to influence the exact location of every node. I measured the entire system experimentally by using autonomous tracking system where data are collected from different environmental situations.

Un sistema RESCUE SMART è una aggregazione di nodi che lanciano reciprocamente una rete per migliorare le prestazioni degli equipaggi della Croce Rossa o di lavoratori con l'introduzione di nuovi sistemi di sicurezza e protezione che consentano di ridurre il rischio di vita della Croce Rossa Crews . In questa rete ogni nodo ha capacità e ricetrasmettitore RFID con alimentazione elaborazione . Per garantire la sicurezza , utilizzando lo stato di protezione individuale ( caschi , scarpe e giacche ) , in primo luogo ho bisogno di trovare la posizione o luogo equipaggi in ambiente di lavoro . Dimostro un nuovo metodo per perfettamente la posizione o metodo di stima posizione. Ho considerato Received Signal Strength ( RSS ) ricevuti da varie dinamico RFID tag pacchetto che amalgamato con unità di misura inerziale ( IMUs ) . Per questo motivo , l'obiettivo di questa tesi è quello di inclusione del modello di processo e di misurazione del sensore inerziale a bordo un'ambulanza o fornita ai soccorritori . Per una migliore accuratezza e precisione varie fasi implicate con quella procedura che combinano le informazioni di ricezione Signal Strength Indication ( RSSI ), e le misure del sensore inerziale . La mia metodologia è ragionevole per qualsiasi tipo di movimento dell'equipaggio di come il movimento in avanti o all'indietro a velocità diverse. Per stimare la posizione e la condizione di un equipaggio ' ho usato unità di misura inerziali . Inoltre, la soluzione del mio problema di stima approssimata ha proprietà eccellenti in quanto con l'aumento dei sensori sono distribuiti da un aereo , dedicando alcuna possibilità di influenzare la posizione esatta di ogni nodo. Ho misurato l'intero sistema sperimentale utilizzando un sistema di tracciamento autonomo, in cui i dati sono raccolti da situazioni ambientali diverse .

Smart rescue system for safety and security of Red Cross crews based localization using RSSI and IMU in wireless sensor networks

ISLAM, MD.SHAHEDUL
2013/2014

Abstract

A SMART RESCUE system is an aggregation of nodes which mutually launch a network to improve the performance of Red Cross Crews or workers by introducing a new Safety and Security Systems that would reduce the risk of Red Cross Crews’ Life. In this network every node has processing capacity and RFID transceiver with power supply. For ensuring the security by using the status of the Personal Protective Equipment (Helmets, Shoes and Jackets), firstly I need to find crews’ position or location in working environment. I demonstrate a new method for perfectly position or location estimation method. I have considered Received Signal Strength (RSS) received from various dynamic RFID tag packet which amalgamated with Inertial Measurement Units (IMUs). For this reason, the goal of this thesis work is to inclusion of the process and measurement model of the inertial sensor on board an ambulance or supplied to the rescue workers. For better accuracy and precision various stages implicated with that procedure which combine the Receive Signal Strength Indication (RSSI) and Inertial sensor measurements information. My methodology is reasonable for any sort of motion of crew’s such as forward or backward movement at dissimilar speeds. For estimating the position and condition of a crews’ I used inertial measuring units. Furthermore the solution of my approximated estimation problem has excellent properties in that with the increase of sensors are distributed by a plane, devoting no possibility to influence the exact location of every node. I measured the entire system experimentally by using autonomous tracking system where data are collected from different environmental situations.
PINI, ANDREA
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
28-apr-2014
2013/2014
Un sistema RESCUE SMART è una aggregazione di nodi che lanciano reciprocamente una rete per migliorare le prestazioni degli equipaggi della Croce Rossa o di lavoratori con l'introduzione di nuovi sistemi di sicurezza e protezione che consentano di ridurre il rischio di vita della Croce Rossa Crews . In questa rete ogni nodo ha capacità e ricetrasmettitore RFID con alimentazione elaborazione . Per garantire la sicurezza , utilizzando lo stato di protezione individuale ( caschi , scarpe e giacche ) , in primo luogo ho bisogno di trovare la posizione o luogo equipaggi in ambiente di lavoro . Dimostro un nuovo metodo per perfettamente la posizione o metodo di stima posizione. Ho considerato Received Signal Strength ( RSS ) ricevuti da varie dinamico RFID tag pacchetto che amalgamato con unità di misura inerziale ( IMUs ) . Per questo motivo , l'obiettivo di questa tesi è quello di inclusione del modello di processo e di misurazione del sensore inerziale a bordo un'ambulanza o fornita ai soccorritori . Per una migliore accuratezza e precisione varie fasi implicate con quella procedura che combinano le informazioni di ricezione Signal Strength Indication ( RSSI ), e le misure del sensore inerziale . La mia metodologia è ragionevole per qualsiasi tipo di movimento dell'equipaggio di come il movimento in avanti o all'indietro a velocità diverse. Per stimare la posizione e la condizione di un equipaggio ' ho usato unità di misura inerziali . Inoltre, la soluzione del mio problema di stima approssimata ha proprietà eccellenti in quanto con l'aumento dei sensori sono distribuiti da un aereo , dedicando alcuna possibilità di influenzare la posizione esatta di ogni nodo. Ho misurato l'intero sistema sperimentale utilizzando un sistema di tracciamento autonomo, in cui i dati sono raccolti da situazioni ambientali diverse .
Tesi di laurea Magistrale
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Descrizione: M.Sc. Thesis (Dissertation)
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/89885