This thesis tracks down hardware crowdfunding campaigns to understand whether they manage to raise additional rounds of financing from angel investors and venture capital investors. I used a sample of 300 crowdfunding campaigns, involving 290 firms, in hardware industry launched in Kickstarter or Indiegogo since the foundation of these two platforms till the end of 2013 that raised at least USD 100,000. While I confirmed the path dependency of ventures in financing (i.e., receipt of follow-on financing is more likely for ventures with prior angel and VC-backing), I additionally hypothesize two signals that moderate this relationship, successful product delivery and success ratio. Shipping successfully a product after a crowdfunding campaign increases the likelihood of previous traditional funding on obtaining follow-on funding after the campaign. However, I fail to find empirical support for the moderating role of success ratio, which is defined as the ratio of pledged capital to target capital in the campaign. Finally, I found that the amount raised and at least a granted patent increases the likelihood of getting traditional funds after the campaign. Overall, my results are robust to inclusion of human capital of founders and suggest contingent evidence to the path dependency of follow-on financing for successful angel or VC-backed firms.

Questa tesi analizza campagne di crowdfunding relative a progetti hardware per capire se esse aiutino a raccogliere successivi round di finanziamenti da business angels e venture capitalists. Ho usato un campione di 300 campagne, per un totale di 290 aziende, all’interno di industrie di hardware, lanciate in Kickstarte o Indiegogo fra la nascita delle piattaforne stesse e la fine del 2013 che hanno raccolto almeno 100.000 dollari americani. Le mie analisi confermano l’interdipendenza fra diverse fasi di finanziamento (è più facile ottenere nuovi finanziamenti se già se ne ha ottenuto uno da business angels o venture capitalists in precedenza). Ho ipotizzato poi due segnali che moderano questo risultato: la consegna del reward stabilito e il success ratio di una campagna. La consegna che segue la campagna accresce l’effetto di finanziamenti tradizionali precedenti nell’ottenere finanziamenti successivi alla campagna stessa. Non ho invece trovato conferma empirica del ruolo del success ratio, definito come capitale raccolto diviso per il target della campagna. Infine, ho trovato che il capitale raccolto durante la campagna e l’aver almeno un brevetto approvato aumento la probabilità di ottenere successevi finanziamenti. In generale, i miei risultati sono robusti all’inclusione del capitale umano e suggeriscono la stretta dipendenza fra i diversi rounds di finanziamento.

Do crowd-funded projects attract angels and venture capitalists ? I progetti di crowd-funding attirano i business angels e i venture capitalists ?

NESPOLI, ANDREA
2014/2015

Abstract

This thesis tracks down hardware crowdfunding campaigns to understand whether they manage to raise additional rounds of financing from angel investors and venture capital investors. I used a sample of 300 crowdfunding campaigns, involving 290 firms, in hardware industry launched in Kickstarter or Indiegogo since the foundation of these two platforms till the end of 2013 that raised at least USD 100,000. While I confirmed the path dependency of ventures in financing (i.e., receipt of follow-on financing is more likely for ventures with prior angel and VC-backing), I additionally hypothesize two signals that moderate this relationship, successful product delivery and success ratio. Shipping successfully a product after a crowdfunding campaign increases the likelihood of previous traditional funding on obtaining follow-on funding after the campaign. However, I fail to find empirical support for the moderating role of success ratio, which is defined as the ratio of pledged capital to target capital in the campaign. Finally, I found that the amount raised and at least a granted patent increases the likelihood of getting traditional funds after the campaign. Overall, my results are robust to inclusion of human capital of founders and suggest contingent evidence to the path dependency of follow-on financing for successful angel or VC-backed firms.
SHAFI, KOUROSH
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
29-apr-2015
2014/2015
Questa tesi analizza campagne di crowdfunding relative a progetti hardware per capire se esse aiutino a raccogliere successivi round di finanziamenti da business angels e venture capitalists. Ho usato un campione di 300 campagne, per un totale di 290 aziende, all’interno di industrie di hardware, lanciate in Kickstarte o Indiegogo fra la nascita delle piattaforne stesse e la fine del 2013 che hanno raccolto almeno 100.000 dollari americani. Le mie analisi confermano l’interdipendenza fra diverse fasi di finanziamento (è più facile ottenere nuovi finanziamenti se già se ne ha ottenuto uno da business angels o venture capitalists in precedenza). Ho ipotizzato poi due segnali che moderano questo risultato: la consegna del reward stabilito e il success ratio di una campagna. La consegna che segue la campagna accresce l’effetto di finanziamenti tradizionali precedenti nell’ottenere finanziamenti successivi alla campagna stessa. Non ho invece trovato conferma empirica del ruolo del success ratio, definito come capitale raccolto diviso per il target della campagna. Infine, ho trovato che il capitale raccolto durante la campagna e l’aver almeno un brevetto approvato aumento la probabilità di ottenere successevi finanziamenti. In generale, i miei risultati sono robusti all’inclusione del capitale umano e suggeriscono la stretta dipendenza fra i diversi rounds di finanziamento.
Tesi di laurea Magistrale
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