At the present time, companies are faced with increasingly competitive environment in which the satisfaction and loyalty of customers are crucial factors in the success of any organization. Most of the companies search for management methodologies to improve their products and services, perfect their processes, decrease costs, improve the capital’s profitability and customer satisfaction. These require the use of improvement methodologies, such as Six Sigma, which gives an opportunity to the companies to improve customer satisfaction and meet their expectations. Six Sigma has been widely adopted in a variety of industries in the world and it has become one of the most important subjects of discussion in quality management. Six Sigma is a wellstructured methodology that to find a root cause of quality problems and to reduce defects and process variability within the business processes using effective application of statistical tools and techniques. Also it can support a company to achieve expected goal through continuous project improvement. The Six Sigma methods has two methodologies: DMAIC (Define, Measure, Analyze, Improve and Control) and DFSS (Design for Six Sigma). The one of the most widely known and applied model of Six Sigma problem solving approach is the methodology of DMAIC. In this study, the phases of DMAIC are explained in details. This paper presents four case studies illustrating the effective use of Six Sigma to implement improvements about their problems. It describes in detail how the problem was defined and how the Six Sigma methodology was applied. It also shows how various tools and techniques within the Six Sigma methodology have been employed This study indicates the differences and similarities of Six Sigma implementations in different industries. The end of this paper is concluded with the discussion of the results and suggestions for further research.

Attualmente, le aziende si trovano ad affrontare l'ambiente sempre più competitivo in cui la soddisfazione e la fedeltà dei clienti sono fattori cruciali per il successo di qualsiasi organizzazione. La maggior parte delle aziende ricercare metodologie di gestione per migliorare i loro prodotti e servizi, perfezionano i processi, ridurre i costi, migliorare la redditività del capitale e la soddisfazione del cliente. Questi richiedono l'uso di metodologie di miglioramento, come sei Sigma, che dà la possibilità alle aziende di migliorare la soddisfazione dei clienti e soddisfare le loro aspettative. Six Sigma è stata ampiamente adottata in una varietà di industrie in tutto il mondo ed è diventato uno dei temi più importanti della discussione nella gestione della qualità. Six Sigma è una ben strutturata metodologia che per trovare una causa principale dei problemi di qualità e ridurre i difetti e variabilità di processo all'interno dei processi di business utilizzando l'effettiva applicazione di strumenti statistici e tecniche. Inoltre può sostenere una società per raggiungere l'obiettivo atteso attraverso continuo miglioramento del progetto. I metodi Six Sigma ha due metodologie: DMAIC (Define, Measure, Analyze, Migliorare e Controllo) e DFSS (Design for Six Sigma). L'uno dei ampiamente conosciuto più e il modello applicato di Six Sigma approccio problem solving è la metodologia di DMAIC. in questo studio, le fasi DMAIC sono spiegate in dettaglio. Questo documento presenta quattro casi di studio che illustrano l'uso efficace di Six Sigma per implementare miglioramenti dei loro problemi. Esso descrive in dettaglio come è stato definito il problema e come è stata applicata la metodologia Six Sigma. Viene inoltre illustrato come i vari strumenti e tecniche all'interno della metodologia Six Sigma sono stati impiegati Questo studio indica le differenze e le similitudini di implementazioni Six Sigma in diversi industrie. La fine di questo documento si conclude con la discussione dei risultati e suggerimenti per ulteriori ricerche.

Six Sigma applications in different industries

GALIB, SALI;BAYRAKTAROGLU, BUSRA IREM
2014/2015

Abstract

At the present time, companies are faced with increasingly competitive environment in which the satisfaction and loyalty of customers are crucial factors in the success of any organization. Most of the companies search for management methodologies to improve their products and services, perfect their processes, decrease costs, improve the capital’s profitability and customer satisfaction. These require the use of improvement methodologies, such as Six Sigma, which gives an opportunity to the companies to improve customer satisfaction and meet their expectations. Six Sigma has been widely adopted in a variety of industries in the world and it has become one of the most important subjects of discussion in quality management. Six Sigma is a wellstructured methodology that to find a root cause of quality problems and to reduce defects and process variability within the business processes using effective application of statistical tools and techniques. Also it can support a company to achieve expected goal through continuous project improvement. The Six Sigma methods has two methodologies: DMAIC (Define, Measure, Analyze, Improve and Control) and DFSS (Design for Six Sigma). The one of the most widely known and applied model of Six Sigma problem solving approach is the methodology of DMAIC. In this study, the phases of DMAIC are explained in details. This paper presents four case studies illustrating the effective use of Six Sigma to implement improvements about their problems. It describes in detail how the problem was defined and how the Six Sigma methodology was applied. It also shows how various tools and techniques within the Six Sigma methodology have been employed This study indicates the differences and similarities of Six Sigma implementations in different industries. The end of this paper is concluded with the discussion of the results and suggestions for further research.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
19-dic-2014
2014/2015
Attualmente, le aziende si trovano ad affrontare l'ambiente sempre più competitivo in cui la soddisfazione e la fedeltà dei clienti sono fattori cruciali per il successo di qualsiasi organizzazione. La maggior parte delle aziende ricercare metodologie di gestione per migliorare i loro prodotti e servizi, perfezionano i processi, ridurre i costi, migliorare la redditività del capitale e la soddisfazione del cliente. Questi richiedono l'uso di metodologie di miglioramento, come sei Sigma, che dà la possibilità alle aziende di migliorare la soddisfazione dei clienti e soddisfare le loro aspettative. Six Sigma è stata ampiamente adottata in una varietà di industrie in tutto il mondo ed è diventato uno dei temi più importanti della discussione nella gestione della qualità. Six Sigma è una ben strutturata metodologia che per trovare una causa principale dei problemi di qualità e ridurre i difetti e variabilità di processo all'interno dei processi di business utilizzando l'effettiva applicazione di strumenti statistici e tecniche. Inoltre può sostenere una società per raggiungere l'obiettivo atteso attraverso continuo miglioramento del progetto. I metodi Six Sigma ha due metodologie: DMAIC (Define, Measure, Analyze, Migliorare e Controllo) e DFSS (Design for Six Sigma). L'uno dei ampiamente conosciuto più e il modello applicato di Six Sigma approccio problem solving è la metodologia di DMAIC. in questo studio, le fasi DMAIC sono spiegate in dettaglio. Questo documento presenta quattro casi di studio che illustrano l'uso efficace di Six Sigma per implementare miglioramenti dei loro problemi. Esso descrive in dettaglio come è stato definito il problema e come è stata applicata la metodologia Six Sigma. Viene inoltre illustrato come i vari strumenti e tecniche all'interno della metodologia Six Sigma sono stati impiegati Questo studio indica le differenze e le similitudini di implementazioni Six Sigma in diversi industrie. La fine di questo documento si conclude con la discussione dei risultati e suggerimenti per ulteriori ricerche.
Tesi di laurea Magistrale
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