Internet brought innumerous changes in how business can be done. The E-Commerce environment has not only brought changes but instead, new challenges may be added to the list of aspects to review. Because of the nature of to today’s customers, E-commerce must involve a higher quantity of work and logistics operations in order to fulfill and to deliver customized orders, at a very high speed, with convenience and flexibility. Inside the warehouse, operations as well have suffered modifications and the combination of techniques and technologies have increased the pool of choices to offer an effective solution to a specific company. The purpose of this work is to identify the different picking solutions that are been implemented in the companies in order to recognize the patterns that may exist in their implementations, being these tendencies understood by industrial sector and/or technology. As a result, a model that maps the actual situation is proposed with the objective of provide a better comprehension of the phenomenon.
Internet ha portato cambiamenti nel modo in cui innumerevoli attività può essere fatto. L'ambiente E-Commerce ha portato non solo le modifiche, ma invece, nuove sfide si possono aggiungere alla lista di aspetti da rivedere. A causa della natura dei clienti di oggi, E-commerce deve comportare una maggiore quantità di operazioni di lavoro e logistiche per realizzare e fornire ordini personalizzati, ad una velocità molto elevata, con comodità e flessibilità. All'interno del magazzino, nonché operazioni hanno subito modifiche e la combinazione di tecniche e tecnologie hanno aumentato la vasca delle scelte di offrire una soluzione efficace per una società specifica. Lo scopo di questo lavoro è quello di individuare le diverse soluzioni di picking che sono stati implementati nelle aziende, al fine di riconoscere i modelli che possono esistere nelle loro implementazioni, essendo queste tendenze comprensibili per settore industriale e / o della tecnologia. Come risultato, un modello che mappa la situazione reale è proposto con l'obiettivo di fornire una migliore comprensione del fenomeno.
Picking the right e-pick : analyzing picking solutions in B2C e-commerce companies
ACUÑA ROJAS, GLORIA MARÍA OLGA;De la HOZ PEREZ, LAURA DANIELA
2013/2014
Abstract
Internet brought innumerous changes in how business can be done. The E-Commerce environment has not only brought changes but instead, new challenges may be added to the list of aspects to review. Because of the nature of to today’s customers, E-commerce must involve a higher quantity of work and logistics operations in order to fulfill and to deliver customized orders, at a very high speed, with convenience and flexibility. Inside the warehouse, operations as well have suffered modifications and the combination of techniques and technologies have increased the pool of choices to offer an effective solution to a specific company. The purpose of this work is to identify the different picking solutions that are been implemented in the companies in order to recognize the patterns that may exist in their implementations, being these tendencies understood by industrial sector and/or technology. As a result, a model that maps the actual situation is proposed with the objective of provide a better comprehension of the phenomenon.| File | Dimensione | Formato | |
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Picking the right E-Pick, Analyzing picking solutions in B2C E-Commerce companies.pdf
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