Control systems for wheel axle control of railway vehicles are the main focus of this work. We analyze the problem from two points of view: the single axle speed control and the whole train coordinated control. In both of them we propose innovative control algorithms to enhance the performance of current wheel–slip protection devices exploiting advantages offered from modern control theory. Results are theoretically validated and simulation experiments are given.
L'oggetto principale di questo lavoro sono i sistemi di controllo degli assi di veicoli ferroviari. Si analizza il problema da due punti di vista: il controllo di velocità del singolo asse e il controllo coordinato dell'intero convoglio. In entrambi i casi sono proposti algoritmi di controllo innovativi per il miglioramento delle performance dei dispositivi di protezione anti-pattinante esistenti, grazie al ricorso a tecniche di controllo moderno. Si riportano risultati teorici ed esperimenti di simulazione.
Optimal/robust control for anti-slip/skid devices in railway applications
CAPORALE, DANILO
Abstract
Control systems for wheel axle control of railway vehicles are the main focus of this work. We analyze the problem from two points of view: the single axle speed control and the whole train coordinated control. In both of them we propose innovative control algorithms to enhance the performance of current wheel–slip protection devices exploiting advantages offered from modern control theory. Results are theoretically validated and simulation experiments are given.File | Dimensione | Formato | |
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