The objective of this thesis is to discuss the impact of social media on customer co‐creation in the innovation process. The topic of social media in co-creation of innovation is in its infancy and many aspects are not well understood. The results of the online surveys we carried out suggest that firms may actually influence the consumers interest in participating to co-creation, if they used the available social media channels in an appropriate manner. However, very little research exists about the use of social media practices in innovation. Thus, with the contribution of the available literature and a few case studies, we developed a descriptive framework with the objective of taking a first step in this area. In our framework we discuss the benefits an organization can gain from social product development, and the potential risks an organization may face when it chooses to employ social media as platforms for co-creation. Finally, we discuss some managerial implications and propose ideas for further researches in the area.
L’obiettivo della nostra tesi è quello di discutere l’impatto dei social media sulla customer co-creation nel processo di innovazione. Tale tematica è agli ancora inizi e quindi per ora molti aspetti non sono stati compresi. I risultati dei sondaggi online che abbiamo eseguito ci suggeriscono che le aziende possono effettivamente influenzare l’interesse dei clienti a partecipare alle attività di co-creazione, se utilizzano le pratiche di social media disponibili nel modo opportuno. Tuttavia, si rileva una mancanza di studi, sia empirici che teorici, sull’utilizzo delle diverse pratiche di social media nell’innovazione. Cosi, con il contributo della letteratura esistente e alcuni casi di studio, abbiamo sviluppato un framework descrittivo il cui obiettivo è quello di fare il primo passo in quest’area. In questo framework discutiamo i benefici e i rischi che le aziende incontrano quando decidono di utilizzare i social media come piattaforme di innovazione. Infine, riportiamo alcune implicazione manageriali e idee per ulteriori ricerche in questa area.
Social product development : the impact of social media on co-creation of innovation
CARVALHAS GABRIELLI, CAROLINA
2013/2014
Abstract
The objective of this thesis is to discuss the impact of social media on customer co‐creation in the innovation process. The topic of social media in co-creation of innovation is in its infancy and many aspects are not well understood. The results of the online surveys we carried out suggest that firms may actually influence the consumers interest in participating to co-creation, if they used the available social media channels in an appropriate manner. However, very little research exists about the use of social media practices in innovation. Thus, with the contribution of the available literature and a few case studies, we developed a descriptive framework with the objective of taking a first step in this area. In our framework we discuss the benefits an organization can gain from social product development, and the potential risks an organization may face when it chooses to employ social media as platforms for co-creation. Finally, we discuss some managerial implications and propose ideas for further researches in the area.File | Dimensione | Formato | |
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