This work report aims to highlight the importance of learnings, experiences and implementation of Quality Management System (also includes safety and environmental management systems) into the core roots at the work place (here Skema S.p.A.). Motivation and Purpose In the process of working on Quality Management system (QMS) has triggered an excitement of how QMS operates and is implemented. The step by step process with a greater frequency of updates needs to be learnt and is very important for every organization that needs to excel. Thus the present rapidly changing skills need to be incorporated in every organization and be updated with time. In order to successfully develop an organization, it -needs to demonstrate its ability to consistently provide product that meets customer and applicable statutory and regulatory requirements, and -aims to enhance customer satisfaction through the effective application of the system, including processes for continual improvement of the system and the assurance of conformity to customer and applicable statutory and regulatory requirements. These are possible only if the organization meets the updated standards and implement into its core. Main purpose of this paper is to study the journals on Quality, Safety and Environment and to update and implement the same in the core management of the organization. Approach The report is based on the current updating of the organization manuals, standard working procedures and other plans according to the latest released CEI standards. This is done in two scheduled plans in a year of the organization. The process is carried with a special document “Planning and control of Quality management system process”. The process is correlated with all other internal processes of the organization. Conclusion It shows the full process of reviewing and managing the Quality management systems, internal processes, procedures and audits in regard with the latest standards. Thus the process in keeping the organization updated and implementing the updated regulations all around the organization for consistency and meeting the customer requirements to fullest.

Questo Segnala di lavoro del ha lo scopo di sottolineare l'importanza della formazione, esperienze e l'attuazione del Sistema di Gestione per la Qualità (include anche sistemi di sicurezza e di gestione ambientale), le radici fondamentali sul posto di lavoro (qui Skema SpA). Motivazione e scopo Del processo di lavoro sul sistema di gestione della qualità (QMS) ha scatenato un entusiasmo di come QMS opera e viene implementato. Il processo graduale con una maggior frequenza di aggiornamento deve essere appreso ed è molto importante per ogni organizzazione che deve eccellere. Così le attuali competenze in rapida evoluzione devono essere incorporati in ogni organizzazione ed essere aggiornato con il tempo. Al fine di sviluppare con successo una organizzazione, -needs di dimostrare la sua capacità di fornire costantemente prodotti che soddisfano cliente e legale applicabile e requisiti normativi, e -aims per migliorare la soddisfazione dei clienti tramite l'applicazione efficace del sistema, inclusi i processi per il miglioramento continuo del sistema e la garanzia di conformità al cliente e requisiti di legge e regolamentari applicabili. Queste sono possibili solo se l'organizzazione è conforme alle norme aggiornate e attuare nel suo nucleo. Scopo principale di questo lavoro è quello di studiare le riviste sul Qualità, Sicurezza e Ambiente e per aggiornare e implementare la stessa nella gestione nucleo dell'organizzazione. Approccio La relazione si basa sulla corrente aggiornamento dei manuali di organizzazione, procedure di lavoro standard e altri piani secondo le più recenti norme CEI rilasciati. Questo viene fatto in due piani in programma in un anno dell'organizzazione. Il processo si svolge con uno speciale documento "Pianificazione e controllo di processo del sistema di gestione della qualità". Il processo è correlato con tutti gli altri processi interni dell'organizzazione. Conclusione Essa mostra l'intero processo di revisione e la gestione dei sistemi di gestione della qualità, processi interni, delle procedure e controlli in relazione con i più recenti standard. Così il processo a mantenere l'organizzazione aggiornata e l'attuazione delle normative aggiornate in tutto l'organizzazione per la coerenza e soddisfare le esigenze dei clienti di meglio.

Report on quality management system and its implementation

SADDI, SRUJAN REDDY
2014/2015

Abstract

This work report aims to highlight the importance of learnings, experiences and implementation of Quality Management System (also includes safety and environmental management systems) into the core roots at the work place (here Skema S.p.A.). Motivation and Purpose In the process of working on Quality Management system (QMS) has triggered an excitement of how QMS operates and is implemented. The step by step process with a greater frequency of updates needs to be learnt and is very important for every organization that needs to excel. Thus the present rapidly changing skills need to be incorporated in every organization and be updated with time. In order to successfully develop an organization, it -needs to demonstrate its ability to consistently provide product that meets customer and applicable statutory and regulatory requirements, and -aims to enhance customer satisfaction through the effective application of the system, including processes for continual improvement of the system and the assurance of conformity to customer and applicable statutory and regulatory requirements. These are possible only if the organization meets the updated standards and implement into its core. Main purpose of this paper is to study the journals on Quality, Safety and Environment and to update and implement the same in the core management of the organization. Approach The report is based on the current updating of the organization manuals, standard working procedures and other plans according to the latest released CEI standards. This is done in two scheduled plans in a year of the organization. The process is carried with a special document “Planning and control of Quality management system process”. The process is correlated with all other internal processes of the organization. Conclusion It shows the full process of reviewing and managing the Quality management systems, internal processes, procedures and audits in regard with the latest standards. Thus the process in keeping the organization updated and implementing the updated regulations all around the organization for consistency and meeting the customer requirements to fullest.
PAGANI, EMILIA
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
28-apr-2015
2014/2015
Questo Segnala di lavoro del ha lo scopo di sottolineare l'importanza della formazione, esperienze e l'attuazione del Sistema di Gestione per la Qualità (include anche sistemi di sicurezza e di gestione ambientale), le radici fondamentali sul posto di lavoro (qui Skema SpA). Motivazione e scopo Del processo di lavoro sul sistema di gestione della qualità (QMS) ha scatenato un entusiasmo di come QMS opera e viene implementato. Il processo graduale con una maggior frequenza di aggiornamento deve essere appreso ed è molto importante per ogni organizzazione che deve eccellere. Così le attuali competenze in rapida evoluzione devono essere incorporati in ogni organizzazione ed essere aggiornato con il tempo. Al fine di sviluppare con successo una organizzazione, -needs di dimostrare la sua capacità di fornire costantemente prodotti che soddisfano cliente e legale applicabile e requisiti normativi, e -aims per migliorare la soddisfazione dei clienti tramite l'applicazione efficace del sistema, inclusi i processi per il miglioramento continuo del sistema e la garanzia di conformità al cliente e requisiti di legge e regolamentari applicabili. Queste sono possibili solo se l'organizzazione è conforme alle norme aggiornate e attuare nel suo nucleo. Scopo principale di questo lavoro è quello di studiare le riviste sul Qualità, Sicurezza e Ambiente e per aggiornare e implementare la stessa nella gestione nucleo dell'organizzazione. Approccio La relazione si basa sulla corrente aggiornamento dei manuali di organizzazione, procedure di lavoro standard e altri piani secondo le più recenti norme CEI rilasciati. Questo viene fatto in due piani in programma in un anno dell'organizzazione. Il processo si svolge con uno speciale documento "Pianificazione e controllo di processo del sistema di gestione della qualità". Il processo è correlato con tutti gli altri processi interni dell'organizzazione. Conclusione Essa mostra l'intero processo di revisione e la gestione dei sistemi di gestione della qualità, processi interni, delle procedure e controlli in relazione con i più recenti standard. Così il processo a mantenere l'organizzazione aggiornata e l'attuazione delle normative aggiornate in tutto l'organizzazione per la coerenza e soddisfare le esigenze dei clienti di meglio.
Tesi di laurea Magistrale
File allegati
File Dimensione Formato  
Srujan Reddy Saddi (Project-Work Report).pdf

accessibile in internet solo dagli utenti autorizzati

Descrizione: Project Work Report on Quality Management System and its implementation
Dimensione 2.53 MB
Formato Adobe PDF
2.53 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri

I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/103506