In China, the vacancy of ghost city is caused by economy and policy. In fact, the buyers’ market does exist all over the countries, as long as government has the determination to improve the terrible condition and encourages purchase, these empty cities can be gradually filled. But that’s not enough. Because majority of these cities were built for quantity rather than quality. They are cold as a machine of habitation missing a significant element, which is the generator of vitality in contemporary city: street. In Chengdu, the most dynamic public space is not the square, or the waterfront, or the park, but just the street, in which people can take part in almost all the activities. The street zigzags, accommodating the outdoors restaurants, teahouse, marketplaces and even theater, all of which together create the unique urban personality, leisure. In the future, when city goes vertical, this traditional space will be deprived from its original environment, and engage into the new context. Particularly, the varied interface of street will not only enrich the simple urban experience, but also bring back the urban memory and atmosphere. Ultimately, the ghost city will be converted into a livable city.

In Cina, le città fantasma sono causate dall’economica e dalla politica. In realtà, il mercato degli acquirenti esiste in tutti i paesi, finché il governo ha la volontà di migliorare la terribile condizione e incoraggia l'acquisto, queste città vuote possono essere riempite gradualmente. Eppur questo non basta. Poiché la maggioranza di queste città sono state costruite per la quantità piuttosto che per la qualità, sono fredde come macchina, l’unica funzione è abitazione, perdendo un elemento significativo, cioè il generatore di vitalità in città contemporanea: strada. A Chengdu, lo spazio pubblico più dinamico non è la piazza, né la riva né i parchi, ma semplicemente la strada, per cui le persone possono partecipare a quasi tutte le attività quoditiane. A zig zag lungo la strada, accoglie i ristoranti all'aperto, teahouse, i mercati anche i teatri, tutti insieme creano la personalità unica urbana: lo svago. In futuro, quando una città trasforma in verticale, lo spazio tradizionale si priverà dal suo ambiente originale, e inizia a impegnarsi nel nuovo contesto. In particolare, la variata interfaccia di strada arricchisce non solo la semplice esperienza urbana, ma anche riporta a noi la memoria e l'atmosfera urbana. In fine la città fantasma sarà essere convertita in una città vivibile.

Vertical street

WANG, JING
2014/2015

Abstract

In China, the vacancy of ghost city is caused by economy and policy. In fact, the buyers’ market does exist all over the countries, as long as government has the determination to improve the terrible condition and encourages purchase, these empty cities can be gradually filled. But that’s not enough. Because majority of these cities were built for quantity rather than quality. They are cold as a machine of habitation missing a significant element, which is the generator of vitality in contemporary city: street. In Chengdu, the most dynamic public space is not the square, or the waterfront, or the park, but just the street, in which people can take part in almost all the activities. The street zigzags, accommodating the outdoors restaurants, teahouse, marketplaces and even theater, all of which together create the unique urban personality, leisure. In the future, when city goes vertical, this traditional space will be deprived from its original environment, and engage into the new context. Particularly, the varied interface of street will not only enrich the simple urban experience, but also bring back the urban memory and atmosphere. Ultimately, the ghost city will be converted into a livable city.
ARC I - Scuola di Architettura e Società
27-apr-2015
2014/2015
In Cina, le città fantasma sono causate dall’economica e dalla politica. In realtà, il mercato degli acquirenti esiste in tutti i paesi, finché il governo ha la volontà di migliorare la terribile condizione e incoraggia l'acquisto, queste città vuote possono essere riempite gradualmente. Eppur questo non basta. Poiché la maggioranza di queste città sono state costruite per la quantità piuttosto che per la qualità, sono fredde come macchina, l’unica funzione è abitazione, perdendo un elemento significativo, cioè il generatore di vitalità in città contemporanea: strada. A Chengdu, lo spazio pubblico più dinamico non è la piazza, né la riva né i parchi, ma semplicemente la strada, per cui le persone possono partecipare a quasi tutte le attività quoditiane. A zig zag lungo la strada, accoglie i ristoranti all'aperto, teahouse, i mercati anche i teatri, tutti insieme creano la personalità unica urbana: lo svago. In futuro, quando una città trasforma in verticale, lo spazio tradizionale si priverà dal suo ambiente originale, e inizia a impegnarsi nel nuovo contesto. In particolare, la variata interfaccia di strada arricchisce non solo la semplice esperienza urbana, ma anche riporta a noi la memoria e l'atmosfera urbana. In fine la città fantasma sarà essere convertita in una città vivibile.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/104081