The economic wealth of Capitalism has introduced new ways of living and thinking. People believe that finding work-life balance directly relates to a quality lifestyle. As a consequence, the need for complex and unique spaces that can satisfy this new desire is reaching its peak. During the last 15 years, Korean motels have evolved intensively, creating new spaces that go beyond providing only the basic necessities of life, quenching people’s thirst for experiencing different cultures and lifestyles. The traditional notion towards lodging facilities has definitely changed over the years. Besides business purposes, the fact that people are more often traveling overseas to lean and experience cultural diversity is one of the reasons for this change in the concept of lodging. People do not want to simply see, feel and taste new culture but wish to embrace and contain the inspirations created from the whole experience as well. In other words, we are in constant search for a unique and innovative space for our own emotional well-being. The young generation of the new millennium react instantaneously to the fast evolution of trends. They identify themselves by differentiating what they need and lack to find more possibilities in their lives. This thesis introduces a cultural phenomena created by the young Korean generation of the modern capitalistic society: a new concept of the Motel and cultural spaces emerged from their sub-cultural pastime. It also suggests to emphasize mainly the open and positive aspects rather than the sexual and secretive angles of this “Romantic Playground-Motel”, a space where complex sensorial experiences developed from the consumer culture of the young Korean generation of the digital era - otherwise known as the “Generation N” - can be found. The “Romantic Playground-Motel” that the Generation N has created is a multi-functional space characterized by different spatial themes; where the mixed needs related to eating, drinking, playing, sleeping, working, communicating, briefing, studying etc. can be satisfied in a high-dimensional single space.

L’arricchimento della Società capitalistica ha portato a una nuova coscienza e esigenza di un nuovo stile di vita. Per questo motivo, Se si trova un nuovo equilibrio vita-lavoro, è possibile migliorare la qualità della vita attuale e anche il valore d’uso può essere elevato. È necessaria quindi la combinazione di nuovi Luoghi per soddisfare queste esigenze. negli ultimi quindici anni la Corea sta modificando gli alberghi esistenti per creare nuovi luoghi che soddisfino queste esigenze. Gli alberghi, così come tanti altri spazi sperano di essere trasformati in luoghi dove si possano sperimentare nuove culture che riflettano nuovi stili di vita al di là delle esigenze elementari, quali il poter mangiare, potersi vestire e abitare.. Oltre a motivi legati al business, aumentano sempre più i viaggi all’estero per conoscere e vivere culture diverse, questo si riscontra a livello globale. Le persone non vogliono solo vedere, sentire e gustare la nuova cultura che circonda ma desiderano anche contenere le ispirazioni create da queste esperienze più vicino a loro. Insomma, il pubblico è in continua ricerca di uno spazio diverso e innovativo per il benessere nelle emozioni. I giovani del nuovo millennio reagiscono istantaneamente alla rapida evoluzione delle tendenze; loro sono la generazione in cui si identificano e differenziano le esigenze e le carenze per cercare più possibilità e sviluppo nella loro vita. Questa tesi spiega un fenomeno culturale introdotto dai giovani Coreani della società capitalistica moderna: il nuovo concetto del Motel e spazi culturali prodotti dal passatempo sottoculturale. La tesi suggerisce anche di evidenziare maggiormente il luogo positivo e aperto rispetto al luogo sessuale e segreto di questo “Luogo Divertimento Romantico - Motel”, lo spazio dell’esperienza sensoriale sviluppato dalla consumazione culturale della generazione digitale Coreana o “Generazione N”. Questo “Luogo Divertimento Romantico”, che la Generazione N ha creato sono spazi multi-funzionali caratterizzati da tematiche diverse. Cioe, un unico spazio “multi-play” dove le abitudini tipo bere, mangiare, giocare, dormire, lavorare, comunicare, e studiare si fonderanno insieme dando origine a un unico altro livello.

La vita in sospeso. Divertimento in motel

LEE, MI LAN
2013/2014

Abstract

The economic wealth of Capitalism has introduced new ways of living and thinking. People believe that finding work-life balance directly relates to a quality lifestyle. As a consequence, the need for complex and unique spaces that can satisfy this new desire is reaching its peak. During the last 15 years, Korean motels have evolved intensively, creating new spaces that go beyond providing only the basic necessities of life, quenching people’s thirst for experiencing different cultures and lifestyles. The traditional notion towards lodging facilities has definitely changed over the years. Besides business purposes, the fact that people are more often traveling overseas to lean and experience cultural diversity is one of the reasons for this change in the concept of lodging. People do not want to simply see, feel and taste new culture but wish to embrace and contain the inspirations created from the whole experience as well. In other words, we are in constant search for a unique and innovative space for our own emotional well-being. The young generation of the new millennium react instantaneously to the fast evolution of trends. They identify themselves by differentiating what they need and lack to find more possibilities in their lives. This thesis introduces a cultural phenomena created by the young Korean generation of the modern capitalistic society: a new concept of the Motel and cultural spaces emerged from their sub-cultural pastime. It also suggests to emphasize mainly the open and positive aspects rather than the sexual and secretive angles of this “Romantic Playground-Motel”, a space where complex sensorial experiences developed from the consumer culture of the young Korean generation of the digital era - otherwise known as the “Generation N” - can be found. The “Romantic Playground-Motel” that the Generation N has created is a multi-functional space characterized by different spatial themes; where the mixed needs related to eating, drinking, playing, sleeping, working, communicating, briefing, studying etc. can be satisfied in a high-dimensional single space.
ARC III - Scuola del Design
28-apr-2015
2013/2014
L’arricchimento della Società capitalistica ha portato a una nuova coscienza e esigenza di un nuovo stile di vita. Per questo motivo, Se si trova un nuovo equilibrio vita-lavoro, è possibile migliorare la qualità della vita attuale e anche il valore d’uso può essere elevato. È necessaria quindi la combinazione di nuovi Luoghi per soddisfare queste esigenze. negli ultimi quindici anni la Corea sta modificando gli alberghi esistenti per creare nuovi luoghi che soddisfino queste esigenze. Gli alberghi, così come tanti altri spazi sperano di essere trasformati in luoghi dove si possano sperimentare nuove culture che riflettano nuovi stili di vita al di là delle esigenze elementari, quali il poter mangiare, potersi vestire e abitare.. Oltre a motivi legati al business, aumentano sempre più i viaggi all’estero per conoscere e vivere culture diverse, questo si riscontra a livello globale. Le persone non vogliono solo vedere, sentire e gustare la nuova cultura che circonda ma desiderano anche contenere le ispirazioni create da queste esperienze più vicino a loro. Insomma, il pubblico è in continua ricerca di uno spazio diverso e innovativo per il benessere nelle emozioni. I giovani del nuovo millennio reagiscono istantaneamente alla rapida evoluzione delle tendenze; loro sono la generazione in cui si identificano e differenziano le esigenze e le carenze per cercare più possibilità e sviluppo nella loro vita. Questa tesi spiega un fenomeno culturale introdotto dai giovani Coreani della società capitalistica moderna: il nuovo concetto del Motel e spazi culturali prodotti dal passatempo sottoculturale. La tesi suggerisce anche di evidenziare maggiormente il luogo positivo e aperto rispetto al luogo sessuale e segreto di questo “Luogo Divertimento Romantico - Motel”, lo spazio dell’esperienza sensoriale sviluppato dalla consumazione culturale della generazione digitale Coreana o “Generazione N”. Questo “Luogo Divertimento Romantico”, che la Generazione N ha creato sono spazi multi-funzionali caratterizzati da tematiche diverse. Cioe, un unico spazio “multi-play” dove le abitudini tipo bere, mangiare, giocare, dormire, lavorare, comunicare, e studiare si fonderanno insieme dando origine a un unico altro livello.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/104901