When we looking through the nowadays consumer electronics market, is fiercely competitive. Many new players have entered and disrupted the market with their innovative products, technologies and business models. As the competition intensifies, the lifecycles of consumer electronics products get shorter. Many companies’ top executives realized the importance of innovation. Over the last decade, Open Innovation as a terminology has been rapidly becoming one of the keys driven and core element in the relative prosperity of market and societies, especially in the aspects of intellect, economy and social. And today, knowledge is not locally concentrated anymore (and not within the four walls of a company), but diffused and distributed on a global market. In this view, there is a new way for people to interact with each other and the key success factor is the synergy among people from different functions, companies and sectors. As many other firms do, Electrolux has recognized the Open Innovation (OI) model the only way to accelerate innovation. One of the open innovation approaches - crowdsourcing, or outsourcing to the crowd - has been applied by many organizations and became an issue for numerous discussions. Sustainers of crowdsourcing argue that it will become one of the main future organizational forms, while the contrarians differ by arguing its temporariness and un-sustainability. Lead user innovation studies demonstrate the benefits of harnessing knowledge from the users on the leading edge of the market. Multiple design crowdsourcing cases show the benefits that both companies and participants receive from the process. Because of its focus on insights generated from direct interaction with customers, the Open Innovation approach can also be characterized as “user-centered innovation” or “consumer-centered innovation”. This customer focus is a characteristic overlap between Open Innovation and Design Thinking. Design Thinking is a useful framework for maintaining the perspective of the outside world of users/consumers as the leading element in selecting and elaborating ideas for potential innovation, rather than internal focus on available technologies or company capabilities. Open Innovation, combining with Design Thinking approach aligns the strategic decisions within a project with the broader business goals of the organization. So after carefully studying these factors, we set out our focus on building an “InnovationHub”, an Open Innovation platform for specialists, researchers, creative thinkers, problem solvers all over the world, using Design Thinking approach to help Electrolux and its partners address the innovative solutions for product design and related services faced by our daily life.

Quando si guarda attraverso il mercato dell'elettronica di consumo oggi, è fortemente competitivo. Molti nuovi giocatori sono entrati e interrotto il mercato con i loro prodotti innovativi, tecnologie e modelli di business. Come la concorrenza si intensifica, i cicli di vita dei prodotti elettronici di consumo si accorciano. Top manager di molte aziende capito l'importanza dell'innovazione. Negli ultimi dieci anni, Open Innovation come terminologia è stata rapidamente diventando una delle chiavi guidate e elemento centrale nella relativa prosperità del mercato e della società, soprattutto negli aspetti dell'intelletto, economia e sociale. E oggi, la conoscenza non è concentrato localmente più (e non tra le quattro mura di una società), ma diffusa e distribuita su un mercato globale. In questo punto di vista, c'è un nuovo modo per le persone di interagire tra loro e con il fattore chiave di successo è la sinergia tra le persone di diverse funzioni, aziende e settori. Come molte altre aziende fanno, Electrolux ha riconosciuto il modello Open Innovation (OI) l'unico modo per accelerare l'innovazione. Uno dei innovazione aperta avvicina - crowdsourcing, o l'outsourcing alla folla - è stato applicato da molte organizzazioni e divenne un problema per numerose discussioni. Sostenitori di crowdsourcing sostengono che diventerà uno dei principali future forme organizzative, mentre i contrarians differiscono sostenendo la sua provvisorietà e insostenibilità. Studi sull'innovazione utente piombo dimostrano i vantaggi di sfruttare la conoscenza da parte degli utenti sul fronte di salita del mercato. Molteplici casi disegno crowdsourcing mostrano i benefici che entrambe le società e partecipanti ricevono dal processo. A causa della sua attenzione per intuizioni generate dall'interazione diretta con i clienti, l'approccio Open Innovation può anche essere caratterizzata come "innovazione centrata sull'utente" o "innovazione consumer-centrato". Questa attenzione al cliente è una caratteristica sovrapposizione tra Open Innovation and Design Thinking. Design Thinking è un quadro utile per mantenere il punto di vista del mondo esterno di utenti / consumatori come elemento principale nella scelta ed elaborazione di idee per il potenziale di innovazione, piuttosto che concentrarsi interno tecnologie disponibili o le capacità dell'azienda. Open Innovation, che unisce con il Design Thinking approccio allinea le decisioni strategiche all'interno di un progetto con gli obiettivi di business più ampi dell'organizzazione. Dopo aver studiato attentamente questi fattori, abbiamo deciso la nostra attenzione sulla costruzione di un "InnovationHub", una piattaforma Open Innovation per gli specialisti, ricercatori, pensatori creativi, problem solver in tutto il mondo, con Design Thinking approccio per aiutare Electrolux e dei suoi partner affrontare la soluzioni innovative per la progettazione di prodotti e servizi correlati che devono affrontare la nostra vita quotidiana.

Design thinking approach as framework in the open innovation strategy for product development. Open innovation platform redesign for Electrolux

LI, YANTI
2013/2014

Abstract

When we looking through the nowadays consumer electronics market, is fiercely competitive. Many new players have entered and disrupted the market with their innovative products, technologies and business models. As the competition intensifies, the lifecycles of consumer electronics products get shorter. Many companies’ top executives realized the importance of innovation. Over the last decade, Open Innovation as a terminology has been rapidly becoming one of the keys driven and core element in the relative prosperity of market and societies, especially in the aspects of intellect, economy and social. And today, knowledge is not locally concentrated anymore (and not within the four walls of a company), but diffused and distributed on a global market. In this view, there is a new way for people to interact with each other and the key success factor is the synergy among people from different functions, companies and sectors. As many other firms do, Electrolux has recognized the Open Innovation (OI) model the only way to accelerate innovation. One of the open innovation approaches - crowdsourcing, or outsourcing to the crowd - has been applied by many organizations and became an issue for numerous discussions. Sustainers of crowdsourcing argue that it will become one of the main future organizational forms, while the contrarians differ by arguing its temporariness and un-sustainability. Lead user innovation studies demonstrate the benefits of harnessing knowledge from the users on the leading edge of the market. Multiple design crowdsourcing cases show the benefits that both companies and participants receive from the process. Because of its focus on insights generated from direct interaction with customers, the Open Innovation approach can also be characterized as “user-centered innovation” or “consumer-centered innovation”. This customer focus is a characteristic overlap between Open Innovation and Design Thinking. Design Thinking is a useful framework for maintaining the perspective of the outside world of users/consumers as the leading element in selecting and elaborating ideas for potential innovation, rather than internal focus on available technologies or company capabilities. Open Innovation, combining with Design Thinking approach aligns the strategic decisions within a project with the broader business goals of the organization. So after carefully studying these factors, we set out our focus on building an “InnovationHub”, an Open Innovation platform for specialists, researchers, creative thinkers, problem solvers all over the world, using Design Thinking approach to help Electrolux and its partners address the innovative solutions for product design and related services faced by our daily life.
ARC III - Scuola del Design
28-apr-2015
2013/2014
Quando si guarda attraverso il mercato dell'elettronica di consumo oggi, è fortemente competitivo. Molti nuovi giocatori sono entrati e interrotto il mercato con i loro prodotti innovativi, tecnologie e modelli di business. Come la concorrenza si intensifica, i cicli di vita dei prodotti elettronici di consumo si accorciano. Top manager di molte aziende capito l'importanza dell'innovazione. Negli ultimi dieci anni, Open Innovation come terminologia è stata rapidamente diventando una delle chiavi guidate e elemento centrale nella relativa prosperità del mercato e della società, soprattutto negli aspetti dell'intelletto, economia e sociale. E oggi, la conoscenza non è concentrato localmente più (e non tra le quattro mura di una società), ma diffusa e distribuita su un mercato globale. In questo punto di vista, c'è un nuovo modo per le persone di interagire tra loro e con il fattore chiave di successo è la sinergia tra le persone di diverse funzioni, aziende e settori. Come molte altre aziende fanno, Electrolux ha riconosciuto il modello Open Innovation (OI) l'unico modo per accelerare l'innovazione. Uno dei innovazione aperta avvicina - crowdsourcing, o l'outsourcing alla folla - è stato applicato da molte organizzazioni e divenne un problema per numerose discussioni. Sostenitori di crowdsourcing sostengono che diventerà uno dei principali future forme organizzative, mentre i contrarians differiscono sostenendo la sua provvisorietà e insostenibilità. Studi sull'innovazione utente piombo dimostrano i vantaggi di sfruttare la conoscenza da parte degli utenti sul fronte di salita del mercato. Molteplici casi disegno crowdsourcing mostrano i benefici che entrambe le società e partecipanti ricevono dal processo. A causa della sua attenzione per intuizioni generate dall'interazione diretta con i clienti, l'approccio Open Innovation può anche essere caratterizzata come "innovazione centrata sull'utente" o "innovazione consumer-centrato". Questa attenzione al cliente è una caratteristica sovrapposizione tra Open Innovation and Design Thinking. Design Thinking è un quadro utile per mantenere il punto di vista del mondo esterno di utenti / consumatori come elemento principale nella scelta ed elaborazione di idee per il potenziale di innovazione, piuttosto che concentrarsi interno tecnologie disponibili o le capacità dell'azienda. Open Innovation, che unisce con il Design Thinking approccio allinea le decisioni strategiche all'interno di un progetto con gli obiettivi di business più ampi dell'organizzazione. Dopo aver studiato attentamente questi fattori, abbiamo deciso la nostra attenzione sulla costruzione di un "InnovationHub", una piattaforma Open Innovation per gli specialisti, ricercatori, pensatori creativi, problem solver in tutto il mondo, con Design Thinking approccio per aiutare Electrolux e dei suoi partner affrontare la soluzioni innovative per la progettazione di prodotti e servizi correlati che devono affrontare la nostra vita quotidiana.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/105126