EyeMask is just for all, is the perfect accessory for experiment! EyeMask is affordable for everyone and we can appreciate it not only as one of the most common prosthesis - human appendage but also for its several additional values. EyeMask is the main source of revenue for fashion companies. EyeMask is a piece of work created in the crossing point among tradition, market’s trends and offers, and the concept of re-designing a product known as “glasses” based on the capability and the freedom of the customization. EyeMask reveals you through its interactive and expressive power! In this changeable “speed world” we need products that can keep up. Taking inspiration from some trends in the sportive field, the eyewear becomes an “augmented” fashion accessory: an interactive and changing product with thousand skins and sides, able to show the heterogeneity of human individuality. Interchangeable, customizable and trendy: these are the key-words for the EyeMask project. Its innovation affects two fields: the commercial and the communication one. About the first it has a good impact on the production process and on the storage phase, reducing the stock’s remains; so that it offers an alternative productive solution in accord with our time of crisis. For the second one it represents a new communicative object, an expression of the rapidity and the change of consumptions; therefore it satisfies the seasonal request of the fashion world. EyeMask shares the fashion unstable soul: it is really customized and currently changing. The frame, released from traditional production dynamics, is influenced by faster consumption‘s schedule. It is converted in an expression of a new model of consumer, increasingly individualistic, and in a new link between several markets (industry, craftsmanship and e-commerce) and the “tailor - made” perspectives. Thus, the eyewear turns into a “mask”: a mean through which we can express our personality and not a cover or a protection from the outside world. With EyeMask unfolding through the eyes is a clear choice, not a need! Indeed “the character’s definition, the personality’s identification also in literature is often established through the use of goggles. In the goggle resides the strength of the mask”. … After all the eye is the primary organ of knowledge, the first sense through whom we are perceived by others. Why don’t choose how can we own all its multiple features or masks?

Accessibile a tutti e simbolo del fatturato principale nelle aziende di moda, nonché prima e più diffusa protesi umana, è l’accessorio con cui sperimentare. Dalla tradizione all’analisi dell’offerta e dalla varietà del mercato fino alla riprogettazione, basata sulla capacità e libertà di customizzazione dell’occhiale: nell’interazione con esso così come nel riconoscimento del suo potere espressivo. In un mondo che cambia velocemente abbiamo bisogno di prodotti che si trasformino alla nostra velocità. Così riportando nell’ambito fashion alcune tendenze già presenti in quello sportivo dell’occhialeria, si arriva a un prodotto interattivo e cangiante, dalle mille pelli e dai mille volti, per mostrare l’eterogeneità della propria personalità e individualità. Intercambiabile, personalizzabile e stagionale, sono le parole chiave di Eye Mask, che diventa portatore di due riforme progettuali. In primis diventa metafora d’innovazione commerciale. In una realtà di crisi - come la nostra - va a impattare sulle ottiche di produzione e su problematiche di rotture di stock, offrendo una soluzione alternativa e al passo con i tempi. In secundis diventa oggetto di comunicazione, espressione del cambiamento dei consumi e della loro velocizzazione, arrivando a soddisfare le tempistiche stagionali del mondo fashion. Abbracciando, di quest’ultimo, anche l’anima mutevole e concretizzandosi in un prodotto customizzabile e cangiante. Il frame, svincolato dalle dinamiche tradizionali di produzione, è influenzato dalle nuove tempistiche di consumo rapido, diventando emblema di un mondo che va sempre di più verso la diversità individuale, di una produzione che si avvicina alle domande rapide e costanti del consumatore, di una nuova commistione dei mercati (tra industria, artigianato ed e-commerce) e di ottiche attuali che abbracciano il “su - misura sartoriale”. L’occhiale così diventa “maschera”, mezzo attraverso il quale non più nascondersi dal mondo esterno, ma manifestarsi nella propria personalità, in una realtà in cui svelarsi attraverso lo sguardo non è più una necessità ma una scelta. “La definizione di un personaggio, l’identificazione di una personalità anche in letteratura è spesso stabilita dall’uso di occhiali. Nell’occhiale risiede la forza della maschera. (Lozza)” D’altronde l’occhio è l’organo primario della conoscenza, il primo senso attraverso il quale veniamo percepiti dagli altri. Perché non scegliere come aver padronanza delle sue molteplici sembianze e/o maschere?!...

Eye mask. L'occhiale come nuova frontiera produttiva dell'accessorio moda. A cavallo tra necessità industriali e bisogni del nuovo consumer

GUERRERA, GAIA
2014/2015

Abstract

EyeMask is just for all, is the perfect accessory for experiment! EyeMask is affordable for everyone and we can appreciate it not only as one of the most common prosthesis - human appendage but also for its several additional values. EyeMask is the main source of revenue for fashion companies. EyeMask is a piece of work created in the crossing point among tradition, market’s trends and offers, and the concept of re-designing a product known as “glasses” based on the capability and the freedom of the customization. EyeMask reveals you through its interactive and expressive power! In this changeable “speed world” we need products that can keep up. Taking inspiration from some trends in the sportive field, the eyewear becomes an “augmented” fashion accessory: an interactive and changing product with thousand skins and sides, able to show the heterogeneity of human individuality. Interchangeable, customizable and trendy: these are the key-words for the EyeMask project. Its innovation affects two fields: the commercial and the communication one. About the first it has a good impact on the production process and on the storage phase, reducing the stock’s remains; so that it offers an alternative productive solution in accord with our time of crisis. For the second one it represents a new communicative object, an expression of the rapidity and the change of consumptions; therefore it satisfies the seasonal request of the fashion world. EyeMask shares the fashion unstable soul: it is really customized and currently changing. The frame, released from traditional production dynamics, is influenced by faster consumption‘s schedule. It is converted in an expression of a new model of consumer, increasingly individualistic, and in a new link between several markets (industry, craftsmanship and e-commerce) and the “tailor - made” perspectives. Thus, the eyewear turns into a “mask”: a mean through which we can express our personality and not a cover or a protection from the outside world. With EyeMask unfolding through the eyes is a clear choice, not a need! Indeed “the character’s definition, the personality’s identification also in literature is often established through the use of goggles. In the goggle resides the strength of the mask”. … After all the eye is the primary organ of knowledge, the first sense through whom we are perceived by others. Why don’t choose how can we own all its multiple features or masks?
BOSSETTI, TOMMASO
ARC III - Scuola del Design
28-apr-2015
2014/2015
Accessibile a tutti e simbolo del fatturato principale nelle aziende di moda, nonché prima e più diffusa protesi umana, è l’accessorio con cui sperimentare. Dalla tradizione all’analisi dell’offerta e dalla varietà del mercato fino alla riprogettazione, basata sulla capacità e libertà di customizzazione dell’occhiale: nell’interazione con esso così come nel riconoscimento del suo potere espressivo. In un mondo che cambia velocemente abbiamo bisogno di prodotti che si trasformino alla nostra velocità. Così riportando nell’ambito fashion alcune tendenze già presenti in quello sportivo dell’occhialeria, si arriva a un prodotto interattivo e cangiante, dalle mille pelli e dai mille volti, per mostrare l’eterogeneità della propria personalità e individualità. Intercambiabile, personalizzabile e stagionale, sono le parole chiave di Eye Mask, che diventa portatore di due riforme progettuali. In primis diventa metafora d’innovazione commerciale. In una realtà di crisi - come la nostra - va a impattare sulle ottiche di produzione e su problematiche di rotture di stock, offrendo una soluzione alternativa e al passo con i tempi. In secundis diventa oggetto di comunicazione, espressione del cambiamento dei consumi e della loro velocizzazione, arrivando a soddisfare le tempistiche stagionali del mondo fashion. Abbracciando, di quest’ultimo, anche l’anima mutevole e concretizzandosi in un prodotto customizzabile e cangiante. Il frame, svincolato dalle dinamiche tradizionali di produzione, è influenzato dalle nuove tempistiche di consumo rapido, diventando emblema di un mondo che va sempre di più verso la diversità individuale, di una produzione che si avvicina alle domande rapide e costanti del consumatore, di una nuova commistione dei mercati (tra industria, artigianato ed e-commerce) e di ottiche attuali che abbracciano il “su - misura sartoriale”. L’occhiale così diventa “maschera”, mezzo attraverso il quale non più nascondersi dal mondo esterno, ma manifestarsi nella propria personalità, in una realtà in cui svelarsi attraverso lo sguardo non è più una necessità ma una scelta. “La definizione di un personaggio, l’identificazione di una personalità anche in letteratura è spesso stabilita dall’uso di occhiali. Nell’occhiale risiede la forza della maschera. (Lozza)” D’altronde l’occhio è l’organo primario della conoscenza, il primo senso attraverso il quale veniamo percepiti dagli altri. Perché non scegliere come aver padronanza delle sue molteplici sembianze e/o maschere?!...
Tesi di laurea Magistrale
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Descrizione: Corpo tesi; Ricerca Progettuale e Analisi di Mercato; Progetto Completo
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/105821