This thesis presents a detailed model of the AC 2x25 kV – 50 Hz High Speed/High Capacity railway lines in order to make an electromagnetic and static analysis of the electric system. Also a short-circuit analysis has been made for better understanding of the system. The analysis of the real currents distribution between the 2x25 kV – 50 Hz system branches is presented, overcoming the circuital simplification adopted in the traditional studies that have now been documented in the literature. The study is validated through simulation and in-field measurements.
Questa tesi presenta un modello dettagliato delle linee ferroviarie AC 2x25 kV - 50 Hz ad alta velocità/alta capacità, al fine di effettuare un'analisi elettromagnetica e statica del sistema elettrico. Anche un'analisi di cortocircuito è stato fatto per una migliore comprensione del sistema. Viene presentato anche un analisi della distribuzione reale delle correnti tra i rami del sistema AC 2x25 kV-50 Hz, superando la semplificazione circuitale adottata negli studi tradizionali che ora sono state documentate in letteratura. Lo studio è convalidato attraverso la simulazione e misure in campo.
High speed high capacity railway contact line design with SimPowerSystems
SHEQI, ERVIS
2014/2015
Abstract
This thesis presents a detailed model of the AC 2x25 kV – 50 Hz High Speed/High Capacity railway lines in order to make an electromagnetic and static analysis of the electric system. Also a short-circuit analysis has been made for better understanding of the system. The analysis of the real currents distribution between the 2x25 kV – 50 Hz system branches is presented, overcoming the circuital simplification adopted in the traditional studies that have now been documented in the literature. The study is validated through simulation and in-field measurements.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
2015_04_Sheqi.pdf
Open Access dal 01/04/2016
Descrizione: Testo della tesi
Dimensione
36.35 MB
Formato
Adobe PDF
|
36.35 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/10589/107124