Supply chain management has been studied in the past decades, because it is a powerful weapon in reducing the total supply chain costs, decreasing the operations risk, and enhancing the service level. However, there is not still a research focusing on the design of strategic supply chain configuration for the entire supply chain system (i.e. the strategic location alternatives of sourcing, manufacturing, and distribution on the global or local scale). Therefore, this research aims to develop a decision-making model in order to support users in selecting the appropriate strategic supply chain configuration or checking the coherence of an existing supply chain configuration based on the specific global supply chain problem represented by a combination of the significant drivers affecting supply chain costs and customer service level. This research employed a methodology integrating both qualitative and quantitative approaches. Eight (8) strategic supply chain configurations and 27 affecting drivers have been identified on the basis of an in-depth literature research on 124 papers published since 1982 to 2013. Forty (40) best-in-class manufacturing companies have been investigated in order to collect the information about their adopted strategic supply chain configurations and the value of each identified driver. Five (5) contextual factors and 12 significant drivers have been found through a sequential quantitative analysis process based on correlation analysis, factor analysis, and regression analysis. As a result, three decision matrixes for each supply chain stage have been built used to make the decision on strategic supply chain configuration. Finally, the reliability of the developed decision-making model has been examined based on additional 5 firms. Therefore, the decision-making model has been proposed and validated. A firm could adopt the decision-making model, consisted of the 12 significant drivers, data transformation scales, and decision matrix for each supply chain stage, to design an optimal strategic supply chain configuration based on a predefined 4-step sequential process.

Supply chain management è stato studiato negli ultimi decenni, perché è una potente arma nella riduzione totale dei costi della supply chain, riducendo il rischio delle operazioni e migliorando il livello di servizio. Tuttavia, non vi è ancora una ricerca incentrata sulla progettazione di configurazioni strategiche della catena di fornitura per l'intero sistema della catena di approvvigionamento (cioè le alternative posizione strategica di approvvigionamento, produzione e distribuzione su scala globale o locale). Pertanto, questa ricerca intende sviluppare un modello decisionale per supportare gli utenti nella scelta della configurazione filiera strategica appropriata o di controllo della coerenza una configurazione filiera esistente basato sul problema specifico filiera globale rappresentato da una combinazione del significativo cause che minacciano i costi della supply chain e del livello di servizio al cliente. Questa ricerca ha utilizzato un metodo che integra approcci qualitativi e quantitativi. Otto (8) configurazioni della catena di approvvigionamento strategiche e 27 cause che minacciano sono stati individuati sulla base di una ricerca della letteratura approfondita sui 124 lavori pubblicati dal 1982 al 2013. Quaranta (40) best-in-class aziende manifatturiere sono state studiate in modo per raccogliere le informazioni sulle loro configurazioni di supply chain strategico adottato e il valore di ogni driver identificato. Cinque (5) fattori contestuali e 12 piloti di rilievo sono stati trovati attraverso un progressivo processo di analisi quantitativa basata su analisi di correlazione, analisi fattoriale, e l'analisi di regressione. Come risultato, tre matrici di decisione per ogni fase della catena di approvvigionamento sono state costruite utilizzati per rendere la decisione sulla configurazione strategica della supply chain. Infine, l'affidabilità del modello decisionale sviluppato è stato esaminato basato su ulteriori 5 attività. Pertanto, il modello decisionale è stato proposto e convalidato. Una società potrebbe adottare il modello decisionale, composto dai 12 piloti importanti, bilance di trasformazione dei dati, e matrice decisionale per ogni fase della catena di approvvigionamento, per la progettazione di una configurazione ottimale della catena di approvvigionamento strategico basato su un processo sequenziale a 4-step predefiniti.

A model to support strategic configuration of global supply chain

SONG, GUANG

Abstract

Supply chain management has been studied in the past decades, because it is a powerful weapon in reducing the total supply chain costs, decreasing the operations risk, and enhancing the service level. However, there is not still a research focusing on the design of strategic supply chain configuration for the entire supply chain system (i.e. the strategic location alternatives of sourcing, manufacturing, and distribution on the global or local scale). Therefore, this research aims to develop a decision-making model in order to support users in selecting the appropriate strategic supply chain configuration or checking the coherence of an existing supply chain configuration based on the specific global supply chain problem represented by a combination of the significant drivers affecting supply chain costs and customer service level. This research employed a methodology integrating both qualitative and quantitative approaches. Eight (8) strategic supply chain configurations and 27 affecting drivers have been identified on the basis of an in-depth literature research on 124 papers published since 1982 to 2013. Forty (40) best-in-class manufacturing companies have been investigated in order to collect the information about their adopted strategic supply chain configurations and the value of each identified driver. Five (5) contextual factors and 12 significant drivers have been found through a sequential quantitative analysis process based on correlation analysis, factor analysis, and regression analysis. As a result, three decision matrixes for each supply chain stage have been built used to make the decision on strategic supply chain configuration. Finally, the reliability of the developed decision-making model has been examined based on additional 5 firms. Therefore, the decision-making model has been proposed and validated. A firm could adopt the decision-making model, consisted of the 12 significant drivers, data transformation scales, and decision matrix for each supply chain stage, to design an optimal strategic supply chain configuration based on a predefined 4-step sequential process.
TRUCCO, PAOLO
PEREGO, ALESSANDRO
17-mar-2015
Supply chain management è stato studiato negli ultimi decenni, perché è una potente arma nella riduzione totale dei costi della supply chain, riducendo il rischio delle operazioni e migliorando il livello di servizio. Tuttavia, non vi è ancora una ricerca incentrata sulla progettazione di configurazioni strategiche della catena di fornitura per l'intero sistema della catena di approvvigionamento (cioè le alternative posizione strategica di approvvigionamento, produzione e distribuzione su scala globale o locale). Pertanto, questa ricerca intende sviluppare un modello decisionale per supportare gli utenti nella scelta della configurazione filiera strategica appropriata o di controllo della coerenza una configurazione filiera esistente basato sul problema specifico filiera globale rappresentato da una combinazione del significativo cause che minacciano i costi della supply chain e del livello di servizio al cliente. Questa ricerca ha utilizzato un metodo che integra approcci qualitativi e quantitativi. Otto (8) configurazioni della catena di approvvigionamento strategiche e 27 cause che minacciano sono stati individuati sulla base di una ricerca della letteratura approfondita sui 124 lavori pubblicati dal 1982 al 2013. Quaranta (40) best-in-class aziende manifatturiere sono state studiate in modo per raccogliere le informazioni sulle loro configurazioni di supply chain strategico adottato e il valore di ogni driver identificato. Cinque (5) fattori contestuali e 12 piloti di rilievo sono stati trovati attraverso un progressivo processo di analisi quantitativa basata su analisi di correlazione, analisi fattoriale, e l'analisi di regressione. Come risultato, tre matrici di decisione per ogni fase della catena di approvvigionamento sono state costruite utilizzati per rendere la decisione sulla configurazione strategica della supply chain. Infine, l'affidabilità del modello decisionale sviluppato è stato esaminato basato su ulteriori 5 attività. Pertanto, il modello decisionale è stato proposto e convalidato. Una società potrebbe adottare il modello decisionale, composto dai 12 piloti importanti, bilance di trasformazione dei dati, e matrice decisionale per ogni fase della catena di approvvigionamento, per la progettazione di una configurazione ottimale della catena di approvvigionamento strategico basato su un processo sequenziale a 4-step predefiniti.
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