The capacity to anticipate the future is inherent to design activity. Concerned with the making of new productions, it is assumed that Design has the ability to make sense of the present to give shape to the future. To build innovative outcomes, design has the ability to identify opportunities that avoid the repetition of what already exists. In this sense, all innovation demonstrates an awareness of a present that is continuously changing under social, economic, technological and political driving forces. Trends as ‘visible’ signs of change play a crucial role in the early requirement of establishing the ‘state of the art’ of existent productions. Nevertheless the relation between Design and Trends at the Fuzzy Front End of Innovation is unclear. The different approaches undertaken within the fields of Anticipation inform the potential of exploring socially situated trends, ones that guide the imperative of improving the quality of life. Design, Fashion and Foresight activities are used as a framework to deepen the understanding of trend’s implications at the early stages of the creative process of imagining the future. By performing a series of qualitative experiments applied within the food system, the dynamics and content of trends are defined. The interaction with trends illustrates design’s relation to change at the early stages of the creative process and leads to further analysis of design’s ability to anticipate solutions for the wellbeing of society. Further investigation of the collective and individual Design and Futures Studies actions illustrate the challenges of building alternative futures. Supported by the exploration of the field of Futures Studies, by immersion in the UNESCO Foresight activity, along with an expanded review of Design literature, stresses the need to enhance the understanding of the models used to perceive trends and to make sense of reality. This gap is addressed by exploring design’s ability to bridge the known to the unknown. Before developing methods to interact with trends and to build scenarios of the future, design manifests an advanced aptitude of Reframing exemplified by the capacities to adapt to change, to identify trends and to displace realities. All of which grant the design’s competence to spark and maintain continuous innovation. As per this assessment, Reframing techniques used in Futures Studies and Future-oriented Design practices are used to illustrate the importance of deepening the present to better grasp more creative ways and more meaningful purposes of changing the present into the future.

La capacità di anticipare il futuro è inerente all'attività del Design. Preoccupato con la realizzazione di nuove produzioni, si presume che il Design ha la capacità di dare un senso al presente per dare forma al futuro. Per costruire risultati innovativi, il design ha la capacità di identificare le opportunità che evitino il ripetersi di ciò che già esiste. In questo senso, tutte le innovazioni dimostra la consapevolezza di un presente che sta in continua evoluzione sotto motori sociali, economici, tecnologici e politici. Tendenze come segni 'visibili' di cambiamento svolgono un ruolo cruciale nel primo requisito che istituisce lo 'stato dell’Artè’ delle produzioni esistenti. Tuttavia, la relazione tra design e tendenze in corrispondenza del ‘Fuzzy Front End of Innovation’ non è chiaro. I diversi approcci intrapresi entro i campi di Anticipazione informano il potenziale di esplorare tendenze socialmente situati, quelli che guidano l'imperativo di migliorare la qualità della vita. Attività di Design, Moda e Prospettiva costituiscono l’inquadramento che permette di approfondire la comprensione delle implicazioni di tendenza nelle prime fasi del processo creativo di immaginare il futuro. Una serie di esperimenti qualitativi applicati nel campo del ‘Food Design’, rendono conto della dinamica e del contenuto delle tendenze. L'interazione con le tendenze illustra la relazione tra il Design e il cambiamento nelle prime fasi del processo creativo e porta a ulteriori analisi della capacità del Design di anticipare soluzioni per il benessere della società. Ulteriori indagini delle pratiche collettivi e individuali delle azioni del Design e della Prospettiva illustrano le sfide della costruzione di futuri alternativi. Supportato da l'esplorazione del campo dei Futures Studies, attraverso un immersione nell'attività dell’UNESCO Foresight, insieme ad unita a un ulteriore riesame della letteratura di Design, sottolinea la necessità di migliorare la comprensione dei modelli utilizzati per percepire le tendenze e per dare un senso alla realtà. Questo divario è indirizzata esplorando la capacità di progettazione per colmare il noto per l'ignoto. Prima di mettere a punto metodi di interagire con le tendenze e di costruire gli scenari del futuro, disegno manifesta un'attitudine avanzata di riformulazione esemplificato nella capacità di adattarsi al cambiamento, per identificare le tendenze e per spostare realtà. Tutto ciò concedere competenza del disegno di suscitare e mantenere l'innovazione continua. Secondo questa valutazione, le tecniche di ‘Reframing’ utilizzate nei Futures Studies e nelle pratiche del Design orientate nel futuro vengono analizzati, illustrando l'importanza di approfondire il presente per cogliere modi più creativi e scopi più significativi di cambiare il presente nel futuro.

Navigating through trends and anticipation. An advanced design perspective on reframing practices

RUDKIN, JENNIFER

Abstract

The capacity to anticipate the future is inherent to design activity. Concerned with the making of new productions, it is assumed that Design has the ability to make sense of the present to give shape to the future. To build innovative outcomes, design has the ability to identify opportunities that avoid the repetition of what already exists. In this sense, all innovation demonstrates an awareness of a present that is continuously changing under social, economic, technological and political driving forces. Trends as ‘visible’ signs of change play a crucial role in the early requirement of establishing the ‘state of the art’ of existent productions. Nevertheless the relation between Design and Trends at the Fuzzy Front End of Innovation is unclear. The different approaches undertaken within the fields of Anticipation inform the potential of exploring socially situated trends, ones that guide the imperative of improving the quality of life. Design, Fashion and Foresight activities are used as a framework to deepen the understanding of trend’s implications at the early stages of the creative process of imagining the future. By performing a series of qualitative experiments applied within the food system, the dynamics and content of trends are defined. The interaction with trends illustrates design’s relation to change at the early stages of the creative process and leads to further analysis of design’s ability to anticipate solutions for the wellbeing of society. Further investigation of the collective and individual Design and Futures Studies actions illustrate the challenges of building alternative futures. Supported by the exploration of the field of Futures Studies, by immersion in the UNESCO Foresight activity, along with an expanded review of Design literature, stresses the need to enhance the understanding of the models used to perceive trends and to make sense of reality. This gap is addressed by exploring design’s ability to bridge the known to the unknown. Before developing methods to interact with trends and to build scenarios of the future, design manifests an advanced aptitude of Reframing exemplified by the capacities to adapt to change, to identify trends and to displace realities. All of which grant the design’s competence to spark and maintain continuous innovation. As per this assessment, Reframing techniques used in Futures Studies and Future-oriented Design practices are used to illustrate the importance of deepening the present to better grasp more creative ways and more meaningful purposes of changing the present into the future.
TRABUCCO, FRANCESCO
TRABUCCO, FRANCESCO
24-mar-2015
La capacità di anticipare il futuro è inerente all'attività del Design. Preoccupato con la realizzazione di nuove produzioni, si presume che il Design ha la capacità di dare un senso al presente per dare forma al futuro. Per costruire risultati innovativi, il design ha la capacità di identificare le opportunità che evitino il ripetersi di ciò che già esiste. In questo senso, tutte le innovazioni dimostra la consapevolezza di un presente che sta in continua evoluzione sotto motori sociali, economici, tecnologici e politici. Tendenze come segni 'visibili' di cambiamento svolgono un ruolo cruciale nel primo requisito che istituisce lo 'stato dell’Artè’ delle produzioni esistenti. Tuttavia, la relazione tra design e tendenze in corrispondenza del ‘Fuzzy Front End of Innovation’ non è chiaro. I diversi approcci intrapresi entro i campi di Anticipazione informano il potenziale di esplorare tendenze socialmente situati, quelli che guidano l'imperativo di migliorare la qualità della vita. Attività di Design, Moda e Prospettiva costituiscono l’inquadramento che permette di approfondire la comprensione delle implicazioni di tendenza nelle prime fasi del processo creativo di immaginare il futuro. Una serie di esperimenti qualitativi applicati nel campo del ‘Food Design’, rendono conto della dinamica e del contenuto delle tendenze. L'interazione con le tendenze illustra la relazione tra il Design e il cambiamento nelle prime fasi del processo creativo e porta a ulteriori analisi della capacità del Design di anticipare soluzioni per il benessere della società. Ulteriori indagini delle pratiche collettivi e individuali delle azioni del Design e della Prospettiva illustrano le sfide della costruzione di futuri alternativi. Supportato da l'esplorazione del campo dei Futures Studies, attraverso un immersione nell'attività dell’UNESCO Foresight, insieme ad unita a un ulteriore riesame della letteratura di Design, sottolinea la necessità di migliorare la comprensione dei modelli utilizzati per percepire le tendenze e per dare un senso alla realtà. Questo divario è indirizzata esplorando la capacità di progettazione per colmare il noto per l'ignoto. Prima di mettere a punto metodi di interagire con le tendenze e di costruire gli scenari del futuro, disegno manifesta un'attitudine avanzata di riformulazione esemplificato nella capacità di adattarsi al cambiamento, per identificare le tendenze e per spostare realtà. Tutto ciò concedere competenza del disegno di suscitare e mantenere l'innovazione continua. Secondo questa valutazione, le tecniche di ‘Reframing’ utilizzate nei Futures Studies e nelle pratiche del Design orientate nel futuro vengono analizzati, illustrando l'importanza di approfondire il presente per cogliere modi più creativi e scopi più significativi di cambiare il presente nel futuro.
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