The goal of the following thesis about strategic design is to define a strategic plan working on a real case: the toy-design start-up, Italiantoy. Italiantoy is specialized on well designed and educational toys. That's why in the first part we will research about the theme of design and education and we will deeply analyse the company. After the analysis and after having found the need of a clearer definition of the identity of the company, we will focus on the communication aspects. We will suggest a claim, we will define Vision, Mission and values of the company and the market position of Italiantoy and its competitors. We will reorganized the catalogue and we will design a new product to design the design management guidelines for future products. Thanks to the analysis of the strengths of the company and the opportunities of the market we will redesign the business model of Italiantoy and we will give an operative direction for the strategy we propose.
L'obiettivo della seguente tesi in strategic design é quello di definire un piano strategico partendo da un caso reale: la start-up del giocattolo Italiantoy. Italiantoy, specializzata in prodotti per bambini dalla forte valenza pedagogica, presenta due facce: quella dell'educazione e quella del design di prodotto. Nella prima parte della seguente tesi si affronterà una ricerca sul tema dell'educazione e del progetto, per poi passare ad un'analisi approfondita dell'azienda stessa. A seguito di tale analisi e individuata l'esigenza di una migliore definizione d'identità dell'azienda, si procederà con la messa a fuoco degli aspetti comunicativi della start-up (Claim, Mission, Vision, valori dell'azienda), con il posizionamento di mercato rispetto ai competitor. Si procederà con la riorganizzazione del catalogo e si progetterà un giocattolo come pretesto per definire le linee guida del design management per la progettazione di giocattoli futuri. Alla luce dei trend e dei dati di mercato, stressando sui punti di forza dell'azienda, si ridefinirà il modello di business, ampliando il portfolio con i servizi, e si formulerà una direzione operativa per lo sviluppo della strategia messa a punto.
Envisioning Italian toy. Il contributo del design strategico per il posizionamento di una nuova impresa nel settore del giocattolo
DI GREGORIO, GIULIA
2014/2015
Abstract
The goal of the following thesis about strategic design is to define a strategic plan working on a real case: the toy-design start-up, Italiantoy. Italiantoy is specialized on well designed and educational toys. That's why in the first part we will research about the theme of design and education and we will deeply analyse the company. After the analysis and after having found the need of a clearer definition of the identity of the company, we will focus on the communication aspects. We will suggest a claim, we will define Vision, Mission and values of the company and the market position of Italiantoy and its competitors. We will reorganized the catalogue and we will design a new product to design the design management guidelines for future products. Thanks to the analysis of the strengths of the company and the opportunities of the market we will redesign the business model of Italiantoy and we will give an operative direction for the strategy we propose.File | Dimensione | Formato | |
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