Currently, to maintain competitive advantages, it is essential for companies to develop a CRM strategy. CGI is here to accompany them in their approach and implementation. During my internship, I was part of a R&D team responsible for the building of a CRM demonstrator using Microsoft technologies. The objective is to present to potential customer the capabilities of Microsoft Dynamics CRM and the added value that can be brought by CGI. This added value of CGI come from multiple supplementary functionalities which enable the CRM to become mobile, with disconnected functionalities, to benefit from advanced sales and customer analytics and to adapt to the customer needs. In this project, I was in charge of the development of Business Intelligence solution. This thesis focuses on the building of advanced analytics from the definition and implementation of a data warehouse to the deployment of reports that provide end-users deep insight into the CRM data.

Attualmente, per mantenere vantaggi competitivi, è essenziale per le aziende di sviluppare una strategia di CRM. CGI li accompagna nel loro approccio e implementazione. Durante il mio stage, ero parte di un team R & D responsabile per la costruzione di un dimostratore CRM utilizzando tecnologie Microsoft. L'obiettivo è di presentare ai potenziali clienti le funzionalità di Microsoft Dynamics CRM e il valore aggiunto che può essere portato da CGI. Il valore aggiunto di CGI provengono da molteplici funzionalità complementare che permettono al CRM di diventare mobile, con funzionalità disconnesse, di beneficiare di analisi avanzate sulle vendite e clienti, e di adattarsi alle esigenze del cliente. In questo progetto, sono stata responsabile dello sviluppo di soluzioni di Business Intelligence. Questa tesi si concentra sulla costruzione di analisi avanzate dalla definizione e implementazione di un data warehouse alla distribuzione di reports che forniscono agli utenti finali una comprensione in profondità dei dati provengono dal CRM.

Development of customer analytics for Microsoft dynamics CRM

GARELLO, CAMILLE
2014/2015

Abstract

Currently, to maintain competitive advantages, it is essential for companies to develop a CRM strategy. CGI is here to accompany them in their approach and implementation. During my internship, I was part of a R&D team responsible for the building of a CRM demonstrator using Microsoft technologies. The objective is to present to potential customer the capabilities of Microsoft Dynamics CRM and the added value that can be brought by CGI. This added value of CGI come from multiple supplementary functionalities which enable the CRM to become mobile, with disconnected functionalities, to benefit from advanced sales and customer analytics and to adapt to the customer needs. In this project, I was in charge of the development of Business Intelligence solution. This thesis focuses on the building of advanced analytics from the definition and implementation of a data warehouse to the deployment of reports that provide end-users deep insight into the CRM data.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
30-set-2015
2014/2015
Attualmente, per mantenere vantaggi competitivi, è essenziale per le aziende di sviluppare una strategia di CRM. CGI li accompagna nel loro approccio e implementazione. Durante il mio stage, ero parte di un team R & D responsabile per la costruzione di un dimostratore CRM utilizzando tecnologie Microsoft. L'obiettivo è di presentare ai potenziali clienti le funzionalità di Microsoft Dynamics CRM e il valore aggiunto che può essere portato da CGI. Il valore aggiunto di CGI provengono da molteplici funzionalità complementare che permettono al CRM di diventare mobile, con funzionalità disconnesse, di beneficiare di analisi avanzate sulle vendite e clienti, e di adattarsi alle esigenze del cliente. In questo progetto, sono stata responsabile dello sviluppo di soluzioni di Business Intelligence. Questa tesi si concentra sulla costruzione di analisi avanzate dalla definizione e implementazione di un data warehouse alla distribuzione di reports che forniscono agli utenti finali una comprensione in profondità dei dati provengono dal CRM.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/112555