The main objective of this work is the developement of an innovative method for the diagnostics of the evolution of the irregularity of the rail in an high speed railway. This need is important to be able to guarantee a transpost service as effective as possible. In the industrial field, maintenance can be corrective, preventive or predictive. The railways field is mostly focused on a corrective/preventive maintenance, but the field is moving to an "event driven" approach to optimize the planning of maintenance interventions. The aim of this work is to find an approach that helps the introduction of a predictive maintenance on the rail of an high speed railway. For this purpose the interaction between wheel and rail have been exploited. It is known from previous works that vertical accelerations of the vehicle are correlated to the vertical irregularity of the rail. This approach includes a statistical analysis that that allows to study effectively the vertical acceleration data registered. This method gives an easy to use instrument which makes avaiable informations about the need of maintenance of the rail basing on informations obtained from a continuous monitoring service of the railway.
Questo lavoro nasce al fine di sviluppare una metodologia innovativa per la diagnostica dell'evoluzione del livello di degrado dell'armamento di una linea ferroviaria ad alta velocità. Tale necessità è importante per poter garantire il servizio di trasporto più efficace possibile. La manutenzione in campo industriale può essere correttiva, preventiva o predittiva. In campo ferroviario perlopiù si è focalizzati su una manutenzione di tipo correttivo/preventiva, ma il settore sta orientandosi verso l'impiego di un approccio "event driven" per ottimizzare la programmazione degli interventi manutentivi. Lo scopo di questo lavoro è trovare un approccio che aiuti ad introdurre una manutenzione di tipo predittivo sull'armamento della linea ferroviaria. Si è sfruttata l'interazione fra ruota e rotaia sapendo da lavori pregressi che le accelerazioni verticali del veicolo sono correlate all'irregolarità verticale del binario: l'approccio sviluppato prevede un'analisi statistica che consente di studiare in maniera efficace i dati di accelerazione verticale registrati. Questo metodo fornisce uno strumento di facile utilizzo che rende disponibili informazioni sulla necessità di manutenzione basandosi sulle informazioni ricavate da un continuo monitoraggio della linea ferroviaria.
Sviluppo di metodo per la diagnostica della linea ferroviaria
TROJANI, SIMON
2014/2015
Abstract
The main objective of this work is the developement of an innovative method for the diagnostics of the evolution of the irregularity of the rail in an high speed railway. This need is important to be able to guarantee a transpost service as effective as possible. In the industrial field, maintenance can be corrective, preventive or predictive. The railways field is mostly focused on a corrective/preventive maintenance, but the field is moving to an "event driven" approach to optimize the planning of maintenance interventions. The aim of this work is to find an approach that helps the introduction of a predictive maintenance on the rail of an high speed railway. For this purpose the interaction between wheel and rail have been exploited. It is known from previous works that vertical accelerations of the vehicle are correlated to the vertical irregularity of the rail. This approach includes a statistical analysis that that allows to study effectively the vertical acceleration data registered. This method gives an easy to use instrument which makes avaiable informations about the need of maintenance of the rail basing on informations obtained from a continuous monitoring service of the railway.File | Dimensione | Formato | |
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