In this thesis a wearable device is being conceptualized and created. The thesis has been done within the MEP (Map for Easy Path) project, whose aim is to provide a tool based on a mobile device to collect and deliver data concerning obstacles and accessible routes, in order to help physically impaired people to plan their journey. By addressing various situations aroused during other researches, conducted for the MEP project, such as road data logging, and the additional challenge of creating a viable system/product, this Master’ s Degree thesis shows how a wearable device can supply to both demands. It guides the reader from the initial knowledge of Designing wearables till the theory of rapid prototyping. Through the systematic usage of design artefacts, such as Personas and User Scenarios, the approach to the creation of a wearable device is well rounded, both on the ergonomical and functional aspects. Current thesis is an experimental project on the border of Design and Computer Science fields, it covers both Design of technology and the actual design segments.

In questo progetto il dispositivo wearable MEP è concettualizzato e creato. La tesi è stato fatto all'interno del progetto MEP (Map per Easy Path), il cui scopo è quello di fornire uno strumento basato su un dispositivo mobile per raccogliere e fornire dati riguardanti gli ostacoli e i percorsi accessibili, al fine di aiutare le persone con difficoltà motorie a pianificare il loro viaggio. Affrontando varie complicazioni sorte durante altre ricerche legate all’ ecosistema MEP, come l’acquisizione di dati riguardanti il manto stradale, e la sfida aggiuntiva di creare un sistema/prodotto commercializzabile, questa Tesi dimostra come si può sopperire ad entrambe le richieste. Questa naviga il lettore attraverso una panoramica sul design di wearable devices e della teoria del rapid prototyping. Attraverso l’uso sistematico di artefatti tipici del design, come il metodo Personas e gli User Scenarios, l’approccio allo sviluppo del prodotto è ben bilanciato, sia dal punto di vista ergonomico che da quello funzionale. Questa Tesi si muove tra l’Ingegneria Informatica e il Design e descrive sia il design che la tecnologia implementata.

MEP-wear. Wearable devices for data logging about cities

BOBROVA, NEZHDANA
2014/2015

Abstract

In this thesis a wearable device is being conceptualized and created. The thesis has been done within the MEP (Map for Easy Path) project, whose aim is to provide a tool based on a mobile device to collect and deliver data concerning obstacles and accessible routes, in order to help physically impaired people to plan their journey. By addressing various situations aroused during other researches, conducted for the MEP project, such as road data logging, and the additional challenge of creating a viable system/product, this Master’ s Degree thesis shows how a wearable device can supply to both demands. It guides the reader from the initial knowledge of Designing wearables till the theory of rapid prototyping. Through the systematic usage of design artefacts, such as Personas and User Scenarios, the approach to the creation of a wearable device is well rounded, both on the ergonomical and functional aspects. Current thesis is an experimental project on the border of Design and Computer Science fields, it covers both Design of technology and the actual design segments.
MATTEUCCI, MATTEO
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
28-apr-2016
2014/2015
In questo progetto il dispositivo wearable MEP è concettualizzato e creato. La tesi è stato fatto all'interno del progetto MEP (Map per Easy Path), il cui scopo è quello di fornire uno strumento basato su un dispositivo mobile per raccogliere e fornire dati riguardanti gli ostacoli e i percorsi accessibili, al fine di aiutare le persone con difficoltà motorie a pianificare il loro viaggio. Affrontando varie complicazioni sorte durante altre ricerche legate all’ ecosistema MEP, come l’acquisizione di dati riguardanti il manto stradale, e la sfida aggiuntiva di creare un sistema/prodotto commercializzabile, questa Tesi dimostra come si può sopperire ad entrambe le richieste. Questa naviga il lettore attraverso una panoramica sul design di wearable devices e della teoria del rapid prototyping. Attraverso l’uso sistematico di artefatti tipici del design, come il metodo Personas e gli User Scenarios, l’approccio allo sviluppo del prodotto è ben bilanciato, sia dal punto di vista ergonomico che da quello funzionale. Questa Tesi si muove tra l’Ingegneria Informatica e il Design e descrive sia il design che la tecnologia implementata.
Tesi di laurea Magistrale
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