This research starts with understanding reasons why and how bureaucracy and classical hierarchies in specifically public sector, limits innovation and makes reform coalitions difficult from the perspective of leaders and employees, then focuses on “best practice” and introduces a methodology regarding the most important criteria to define best practice and then discusses methodologies for extrapolation of the practice from a source site to a target site. Then the focus of research diverges to “Social Mechanism”, types and examples and after that the “Brokerage Mechanism” as a relevant social mechanism is studied in depth from the point of view of utilizing the mechanism for bringing a managerial innovation and in the end, an example case of application of brokerage mechanism in cloud service providers is studied.
Questa ricerca inizia con motivi comprensione perché e come la burocrazia e le gerarchie classiche nel settore specifico pubblico, limiti l'innovazione e rende le coalizioni di riforma difficili dal punto di vista dei dirigenti e dipendenti, poi si concentra sulle "buone pratiche" e introduce una metodologia per quanto riguarda i criteri più importanti per definire le migliori pratiche e poi discute le metodologie per l'estrapolazione della pratica da un sito di origine a un sito di destinazione. Poi al centro della ricerca diverge "meccanismo sociale", tipi ed esempi e dopo che il "Intermediazione Mechanism" come meccanismo sociale rilevante è studiato in profondità dal punto di vista di utilizzare il meccanismo per portare un innovazione gestionale e alla fine , un caso ad esempio di applicazione del meccanismo di mediazione in fornitori di servizi di cloud è studiato.
Public management and mechanism theory. The brokerage mechanism and its use in organizational change interventions
SAEEDI, SABA
2015/2016
Abstract
This research starts with understanding reasons why and how bureaucracy and classical hierarchies in specifically public sector, limits innovation and makes reform coalitions difficult from the perspective of leaders and employees, then focuses on “best practice” and introduces a methodology regarding the most important criteria to define best practice and then discusses methodologies for extrapolation of the practice from a source site to a target site. Then the focus of research diverges to “Social Mechanism”, types and examples and after that the “Brokerage Mechanism” as a relevant social mechanism is studied in depth from the point of view of utilizing the mechanism for bringing a managerial innovation and in the end, an example case of application of brokerage mechanism in cloud service providers is studied.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/119281