The thesis proposes a stage design of the last book of the trilogy of Murathan Mungan: The Curse of the Deer. The project contains an introduction to summarize the chain of the events of trilogys' first two chapters. The work is aimed at the Piccolo Teatro Studio Melato in Milan and consists of the drawings of the fundamental elements of the scenery; in addition, the description of how to obtain different effects via the use of materials, lights and projections for each of the 40 scenes. Moreover, for each scene they were also designed the costumes and props. The work is carried out with the aim of balance between tradition and technology. Due to the fact that the concept of the project is “the timeline of the scenography” based on the range from realistic materials to the technological effects while creating a simple elements to bring on the scene.
La tesi propone il progetto scenografico dell’ultimo libro della Trilogia della Mesopotamia di Murathan Mungan: La Maledizione del Cervo. Il progetto contiene un’introduzione in cui si riassumono le vicende dei primi due capitoli della trilogia. Il lavoro è finalizzato al Piccolo Teatro Studio Melato di Milano e consiste nelle tavole progettuali degli elementi fondamentali della scenografia; a cui si aggiungono, per ognuna delle 40 scene la descrizione di come ottenere diversi effetti tramite l’uso di materiali, luci e proiezioni. Inoltre per ogni scena sono stati disegnati anche i costumi e gli oggetti di scena. Nel lavoro si è cercato di creare gli elementi scenografici in modo da passare, durante lo svolgimento della storia, da oggetti reali a effetti tecnologici, per evidenziare l’evoluzione degli strumenti della scenografia quali luci e proiezioni ottenendo inoltre una scenografia di semplice e veloce montaggio.
L'evoluzione della scenografia. L'evoluzione della maledizione del cervo
KUCUKONDER, TILBE YESIM
2015/2016
Abstract
The thesis proposes a stage design of the last book of the trilogy of Murathan Mungan: The Curse of the Deer. The project contains an introduction to summarize the chain of the events of trilogys' first two chapters. The work is aimed at the Piccolo Teatro Studio Melato in Milan and consists of the drawings of the fundamental elements of the scenery; in addition, the description of how to obtain different effects via the use of materials, lights and projections for each of the 40 scenes. Moreover, for each scene they were also designed the costumes and props. The work is carried out with the aim of balance between tradition and technology. Due to the fact that the concept of the project is “the timeline of the scenography” based on the range from realistic materials to the technological effects while creating a simple elements to bring on the scene.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
2016_04_KUCUKONDER.pdf
non accessibile
Descrizione: l testo della tesi, i riferimenti ed i disegni tecnici del progetto
Dimensione
71.45 MB
Formato
Adobe PDF
|
71.45 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/10589/121972