In the post-consumption era, the customer experience towards consumption has gone into the service phrase. However, breakfast supply as a very basic daily life service in the background of guangzhou city is facing many different problems. How to deliver a healthy, nutritious, clean, handy breakfast meal, which is considered as the most important meal of the day to the hands of consumer, has become the research subject of this design. The target group of this paper is young residence in guangzhou city. Firstly, by carrying on field research, the author has discovered the feature food categories of local breakfast and its supplying model, putting ahead the improving direction. Secondly, through direct observation and questionnaire, the author observes and discovers the behavior pattern and consumption preferences of the target group. Then after investigating the existing successful catering service cases and adopting service design theories, the author starts the primary design. During the design phrase, using methodologies such as brainstorming and mood boarding to create services. After the user journey map and story board, the paper brings on the mobile breakfast service system. During the service system building stage, by controlling the rhythm of the service, adding visual service touch point, improving the branding experiences to achieve the success of the service. Increasing the level of transparency in the food industry has also been considered effective to build customer loyalty and satisfaction. From the consumer’s journey point of view, to improve the pre-service and post-service period can decrease the uncontrollable factors of the service. By constructing local breakfast supply platform it helps broadcast local breakfast.
Nell'era post-consumo, l'esperienza del cliente verso il consumo è stato fatto per la frase di servizio. Tuttavia, la fornitura prima colazione come un servizio vita quotidiana molto di base sullo sfondo della città di Guangzhou si trova ad affrontare molti problemi diversi. Come fornire un sano, nutriente, pulito, comodo pasto prima colazione, che è considerato come il pasto più importante della giornata per le mani del consumatore, è diventato il soggetto di ricerca di questo disegno. Il gruppo target di questo lavoro è giovane residenza nella città di Guangzhou. In primo luogo, portando avanti una ricerca sul campo, l'autore ha scoperto le categorie Food Feature di colazione locale e il suo modello di fornitura, mettendo avanti la direzione miglioramento. In secondo luogo, attraverso l'osservazione diretta e questionario, l'autore osserva e scopre il modello di comportamento e le preferenze di consumo del gruppo target. Poi, dopo aver esaminato i casi di servizio ristorazione di successo già esistenti e l'adozione di servizi teorie di progettazione, l'autore inizia il design primario. Durante la frase di progettazione, utilizzando metodologie come il brainstorming e l'umore di imbarco per creare servizi. Dopo la mappa viaggio utente e la storia a bordo, la carta porta sul sistema di servizio di prima colazione mobile. Durante la fase di costruzione del sistema di servizio, controllando il ritmo del servizio, aggiungendo punto servizio visivo tocco, migliorando le esperienze di branding per raggiungere il successo del servizio. Aumentare il livello di trasparenza nel settore alimentare è stato anche considerato efficace per costruire la fedeltà dei clienti e la soddisfazione. Dal punto di andata del consumatore di vista, per migliorare la pre-servizio e periodo post-service può diminuire i fattori incontrollabili del servizio. Con la costruzione della piattaforma di fornitura colazione locale aiuta in onda colazione locale.
Yum Cha. Service system design of local breakfast for young people in Guangzhou
PAN, MEIXIU
2015/2016
Abstract
In the post-consumption era, the customer experience towards consumption has gone into the service phrase. However, breakfast supply as a very basic daily life service in the background of guangzhou city is facing many different problems. How to deliver a healthy, nutritious, clean, handy breakfast meal, which is considered as the most important meal of the day to the hands of consumer, has become the research subject of this design. The target group of this paper is young residence in guangzhou city. Firstly, by carrying on field research, the author has discovered the feature food categories of local breakfast and its supplying model, putting ahead the improving direction. Secondly, through direct observation and questionnaire, the author observes and discovers the behavior pattern and consumption preferences of the target group. Then after investigating the existing successful catering service cases and adopting service design theories, the author starts the primary design. During the design phrase, using methodologies such as brainstorming and mood boarding to create services. After the user journey map and story board, the paper brings on the mobile breakfast service system. During the service system building stage, by controlling the rhythm of the service, adding visual service touch point, improving the branding experiences to achieve the success of the service. Increasing the level of transparency in the food industry has also been considered effective to build customer loyalty and satisfaction. From the consumer’s journey point of view, to improve the pre-service and post-service period can decrease the uncontrollable factors of the service. By constructing local breakfast supply platform it helps broadcast local breakfast.File | Dimensione | Formato | |
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