People have rich emotions, especially when we are faced with the memory of the past, our emotions will be different.The past happiness, anger, sorrow, joy will affect our mood today. These memories will affect our now, the reason is that we have a very deep feeling for the former experience, it has formed the subjective characteristics of human cognitive environment and things——emotion.Emotional help us remember.Our feelings are composed of sight, hearing, smell, touch and taste. Most of these sensory abilities (five senses) in the form of 3D to us.The more feeling rich, the emotion more profound, the memory will be lasting. When the five sensory abilities (five senses) again encountered a similar situation, our past emotions will be aroused, we will begin to recall the past.In these senses, smell is always highly important factors influencing the human emotional system. In fact, emotion and sense of smell is influence each other, this is because the sense of smell is to strengthen the memory in the human brain. We can use smell to understand people's emotions, also can use smell to satisfy people's emotions. In the design, different functions space design needs to have different mood emotion reflection.The designers can use the particularity of the sense of smell, the purpose is to better know the emotional needs of the people, and use the sense of smell makes the space can meet the needs of people in different environmental . Make the space design more humanized .

Le persone provano ricche emozioni, specialmente quando ci troviamo di fronte alla memoria del passato, le nostre emozioni saranno differenti. I momenti felici, quelli tristi, la rabbia e la gioia vissuti in passato influenzano il nostro odierno stato d'animo. Tali ricordi influenzeranno il nostro presente, il motivo è che abbiamo una profonda sensibilità per l'esperienza del passato, e questa ha formato le caratteristiche soggettive dell’ambiente cognitivo umano e le emozioni. L’emozione ci aiuta a ricordare. Le nostre sensazioni sono composte da vista, udito, olfatto, tatto e gusto. La maggior parte di queste abilità sensoriali (cinque sensi) ci si presentano in forma tridimensionale. Più ricca è la sensazione, più profonda è l’emozione , la memoria sarà duratura. Quando le cinque capacità sensoriali (cinque sensi) si imbatteranno di nuovo in una situazione simile, le nostre emozioni passate saranno suscitate, inizieremo a richiamare alla memoria il passato. Fra questi sensi, l'olfatto è sempre un fattore molto importante che influenza fortemente il sistema emozionale umano. In realtà, l'emozione e il senso dell'olfatto si influenzano a vicenda, questo è perché l'olfatto rafforza la memoria nel cervello umano. Possiamo usare l'odore per comprendere le emozioni della gente, come anche per soddisfarle. Nel disegn, la progettazione spaziale di diverse funzioni ha bisogno di avere diverse riflessioni emozionali. I progettisti possono utilizzare la specificità del senso dell'olfatto, lo scopo è quello di conoscere meglio i bisogni emotivi della gente, e utilizzare l'olfatto rende lo spazio in grado di soddisfare le esigenze delle persone in diversi ambienti. Rendere il design dello spazio più umanizzato.

The importance of emotions for space. The smell and emotional memory, the space and emotion

ZHANG, MENG
2014/2015

Abstract

People have rich emotions, especially when we are faced with the memory of the past, our emotions will be different.The past happiness, anger, sorrow, joy will affect our mood today. These memories will affect our now, the reason is that we have a very deep feeling for the former experience, it has formed the subjective characteristics of human cognitive environment and things——emotion.Emotional help us remember.Our feelings are composed of sight, hearing, smell, touch and taste. Most of these sensory abilities (five senses) in the form of 3D to us.The more feeling rich, the emotion more profound, the memory will be lasting. When the five sensory abilities (five senses) again encountered a similar situation, our past emotions will be aroused, we will begin to recall the past.In these senses, smell is always highly important factors influencing the human emotional system. In fact, emotion and sense of smell is influence each other, this is because the sense of smell is to strengthen the memory in the human brain. We can use smell to understand people's emotions, also can use smell to satisfy people's emotions. In the design, different functions space design needs to have different mood emotion reflection.The designers can use the particularity of the sense of smell, the purpose is to better know the emotional needs of the people, and use the sense of smell makes the space can meet the needs of people in different environmental . Make the space design more humanized .
GALBIATI, MARCELLO
ARC III - Scuola del Design
28-apr-2016
2014/2015
Le persone provano ricche emozioni, specialmente quando ci troviamo di fronte alla memoria del passato, le nostre emozioni saranno differenti. I momenti felici, quelli tristi, la rabbia e la gioia vissuti in passato influenzano il nostro odierno stato d'animo. Tali ricordi influenzeranno il nostro presente, il motivo è che abbiamo una profonda sensibilità per l'esperienza del passato, e questa ha formato le caratteristiche soggettive dell’ambiente cognitivo umano e le emozioni. L’emozione ci aiuta a ricordare. Le nostre sensazioni sono composte da vista, udito, olfatto, tatto e gusto. La maggior parte di queste abilità sensoriali (cinque sensi) ci si presentano in forma tridimensionale. Più ricca è la sensazione, più profonda è l’emozione , la memoria sarà duratura. Quando le cinque capacità sensoriali (cinque sensi) si imbatteranno di nuovo in una situazione simile, le nostre emozioni passate saranno suscitate, inizieremo a richiamare alla memoria il passato. Fra questi sensi, l'olfatto è sempre un fattore molto importante che influenza fortemente il sistema emozionale umano. In realtà, l'emozione e il senso dell'olfatto si influenzano a vicenda, questo è perché l'olfatto rafforza la memoria nel cervello umano. Possiamo usare l'odore per comprendere le emozioni della gente, come anche per soddisfarle. Nel disegn, la progettazione spaziale di diverse funzioni ha bisogno di avere diverse riflessioni emozionali. I progettisti possono utilizzare la specificità del senso dell'olfatto, lo scopo è quello di conoscere meglio i bisogni emotivi della gente, e utilizzare l'olfatto rende lo spazio in grado di soddisfare le esigenze delle persone in diversi ambienti. Rendere il design dello spazio più umanizzato.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/121979