Momento continuo was born during the laboratorio di sviluppo prodotto course in 2014/2015. Momento continuo is a furniture start- up: transformable and transitory objects aim to change their configuration in different ways, for functions and utility. A growing target defined by the trend of reducing space and the growth of the interest and the attention for the house care, no more just functional but as an environment to live for personal and mental care.It has been analyzed every process and studied the birth of the brand, from business plan to his identity, selling forecasts and revenues.
Il processo che ha portato alla nascita di momento CONTINUO nasce da una s da lanciata durante il laboratorio di sviluppo prodotto dell’ anno accademico 2014/2015. Momento continuo è una start- up che si occupa di arredamento: oggetti trasformabili e capaci di svolgere due funzioni o ricoprire due diversi ambiti di utilizzo. Un bacino di utenza in crescita contraddistinto dal trend della diminuzione della metratura delle abitazioni e dalla crescita di interesse ed attenzione per il culto e la cura della casa, non più meramente utile e funzionale ma ambiente da vivere e godersi per la salute sica e mentale personale. E’ analizzato ogni processo e studio che ha portato alla nascita del brand, dal business plan al prodotto, dalla brand identity all’ analisi di previsione di vendita e quindi dei possibili ricavi.
Momento continuo. Emozioni da vivere
LORETI JANNONE MOLARONI, PIERLEONE
2014/2015
Abstract
Momento continuo was born during the laboratorio di sviluppo prodotto course in 2014/2015. Momento continuo is a furniture start- up: transformable and transitory objects aim to change their configuration in different ways, for functions and utility. A growing target defined by the trend of reducing space and the growth of the interest and the attention for the house care, no more just functional but as an environment to live for personal and mental care.It has been analyzed every process and studied the birth of the brand, from business plan to his identity, selling forecasts and revenues.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/122120