This thesis talks about a tool developed in order to give to a game designer a tool which can support him during the creation of a circuit for a racing video game. This tool is able to analyse its quality in a visual way with a focus on the pilots’ group behaviour. Moreover, the thesis describes some analyses which have been done to study the relationships between the topological features of the race tracks and the group behaviour of some computer-controlled drivers.
Questa tesi si occupa di illustrare uno strumento sviluppato per consentire ad un game designer di avere un supporto durante il processo di creazione di un tracciato per un videogioco di guida. Lo strumento consente di analizzarne la qualità in modo visuale con particolare riferimento al comportamento di gruppo dei piloti. Inoltre, vengono anche descritte alcune analisi di dati che sono state compiute per studiare il legame tra le caratteristiche topologiche dei tracciati e il comportamento di gruppo di alcune intelligenze artificiali.
Supporto alla progettazione e analisi di tracciati per un simulatore di guida
SIRIANNI, JACOPO
2015/2016
Abstract
This thesis talks about a tool developed in order to give to a game designer a tool which can support him during the creation of a circuit for a racing video game. This tool is able to analyse its quality in a visual way with a focus on the pilots’ group behaviour. Moreover, the thesis describes some analyses which have been done to study the relationships between the topological features of the race tracks and the group behaviour of some computer-controlled drivers.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/122987