In this project, it was tried to analyze some industries which are active in e-commerce business especially those which are operating in Europe, beside these businesses those which are involved by third parties were considered also. Regardless of their foundation’s origin. These industries include Food, Book, Home Appliance, Fashion and Accessories, Sportswear and Computer-Electronic Stuff and Accessories in the first part. In the second part the companies which were analyzed are Amazon, E-Bay, Show room prive, Vente Privee, Luisa via Roma, Yoox and Privalia. For each part, it was tried to analyze these companies base on two factors first their policies in sells, delivery and return and second their websites and applications. In the first part, what were considered are, offers they provide to their customers, differences between what they have in their online stores and local stores, their delivery policies and if they provide more than one offer or no and also their policies regarding to the return issue. In the second part, it was tried to analyze the websites according to how user friendly and attractive are the websites and if the design is good based on their business trend or not.

In questo progetto, si è cercato di analizzare alcuni settori che sono attive nel commercio elettronico in particolare quelli che operano in Europa, accanto a queste imprese quelle che sono coinvolti da terze parti sono state esaminate anche. Indipendentemente dalla provenienza della loro fondazione. Queste industrie includono cibo, Libro, Home Appliance, moda e accessori, abbigliamento sportivo e computer-elettronica Stuff e accessori nella prima parte. Nella seconda parte le società che sono stati analizzati sono Amazon, E-Bay, Show room prive, Vente Privee, Luisa via Roma, Yoox e Privalia. Per ogni parte, si è cercato di analizzare queste aziende base su due fattori prima le loro politiche in Sells, mandata e ritorno e secondo i loro siti web e applicazioni. Nella prima parte, che erano considerate sono, offre essi forniscono ai loro clienti, le differenze tra ciò che hanno nei loro negozi online e negozi locali, le loro politiche di consegna e se prevedono più di una offerta o no e anche le loro politiche per quanto riguarda la tornare problema. Nella seconda parte, si è cercato di analizzare i siti web a seconda di come user friendly e accattivante sono i siti web e se il design è buono sulla base della loro tendenza attività o meno.

Analyzing e-commerce sector in Europe

SOLTANZADEH ZARANDI, REZA
2015/2016

Abstract

In this project, it was tried to analyze some industries which are active in e-commerce business especially those which are operating in Europe, beside these businesses those which are involved by third parties were considered also. Regardless of their foundation’s origin. These industries include Food, Book, Home Appliance, Fashion and Accessories, Sportswear and Computer-Electronic Stuff and Accessories in the first part. In the second part the companies which were analyzed are Amazon, E-Bay, Show room prive, Vente Privee, Luisa via Roma, Yoox and Privalia. For each part, it was tried to analyze these companies base on two factors first their policies in sells, delivery and return and second their websites and applications. In the first part, what were considered are, offers they provide to their customers, differences between what they have in their online stores and local stores, their delivery policies and if they provide more than one offer or no and also their policies regarding to the return issue. In the second part, it was tried to analyze the websites according to how user friendly and attractive are the websites and if the design is good based on their business trend or not.
SHAN, CHEN
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
27-lug-2016
2015/2016
In questo progetto, si è cercato di analizzare alcuni settori che sono attive nel commercio elettronico in particolare quelli che operano in Europa, accanto a queste imprese quelle che sono coinvolti da terze parti sono state esaminate anche. Indipendentemente dalla provenienza della loro fondazione. Queste industrie includono cibo, Libro, Home Appliance, moda e accessori, abbigliamento sportivo e computer-elettronica Stuff e accessori nella prima parte. Nella seconda parte le società che sono stati analizzati sono Amazon, E-Bay, Show room prive, Vente Privee, Luisa via Roma, Yoox e Privalia. Per ogni parte, si è cercato di analizzare queste aziende base su due fattori prima le loro politiche in Sells, mandata e ritorno e secondo i loro siti web e applicazioni. Nella prima parte, che erano considerate sono, offre essi forniscono ai loro clienti, le differenze tra ciò che hanno nei loro negozi online e negozi locali, le loro politiche di consegna e se prevedono più di una offerta o no e anche le loro politiche per quanto riguarda la tornare problema. Nella seconda parte, si è cercato di analizzare i siti web a seconda di come user friendly e accattivante sono i siti web e se il design è buono sulla base della loro tendenza attività o meno.
Tesi di laurea Magistrale
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