Universities have been at the forefront of special responsibilities to address the great efforts on sustainability. They are the global source of research, ideas and innovation. In this sense, universities not only conduct research in sustainability, but also adapt the findings based on the research into a variety of tools and actions of sustainability to their campuses as part of the cities. Therefore, a university campus can present to a best possible setting to carry out sustainability. However, each of those paths to a sustainable university campus is different. These various origins of a sustainable campus are the main starting point of this study. This thesis has two major purposes: (1) to investigate methodologies in order to study and assess sustainability on campus taking into account of the different environmental and physical contexts with the help of a literature review of relevant authors, (2) to demonstrate a sort of sensitivity analysis based on the survey of this study; attempting to find which identified four diverse campus types categorized by inner-city, rurban, rural and urban oasis perform better progress in sustainability. More specifically, as a result of the literature review process and the survey in twelve elements obtained from participation of twenty-one universities all around the world as the case studies, this work analyzed a comparative study of how the results can be changed under two different conceptions which are sustainability triangle and ISCN principles. The twelve sustainability elements considered in the questionnaire include energy, food, materials, government, investment, wellness, curriculum, interpretation, aesthetic, mobility, water and waste. All elements are reclassified and recalculated in relation to the pertinent subjects under the sustainability triangle and ISCN principles. The results reveal that one campus type which is the mix of urban and rural settings defined as - rurban - scored the best in terms of two compared concepts. However, in these series of case studies and outcomes indicate that there is ultimately no typical way for universities to manage an efficient sustainable campus, but this thesis presents a measuring method in an attempt to combine a path of sustainability performance by taking into account of various indicators considering different environmental and physical contexts with a university campus collection worldwide.

Le università sono state all’avanguardia di responsabilità particolari per affrontare un notevole sforzo sulla sostenibilità. Esse sono fonte globale di ricerca, idee ed innovazione. In questo senso le università non solo fanno ricerche sulla sostenibilità ma adattano anche le scoperte della ricerca a strumenti vari e nella gestione della sostenibilità nei loro campus; essendo essi stessi parte integrante delle città che li ospitano. Dunque, un campus universitario può offrire il setting migliore per effettuare studi sulla sostenibilità. Però, ciascuna delle strade per creare un campus universitario sostenibile è diversa. Queste varie metodologie sono considerate il punto di partenza di questo studio. Questa tesi ha due obiettivi cardine: (1) investigare le metodologie, onde esaminare e valutare la sostenibilità nel campus considerando i vari contesti ambientali e fisici, con l’aiuto di una rilevante bibliografie ed esempi concreti di caso studio. (2) dimostrare l’analisi morfologica dei vari campus in base all’indagine di questo studio, cercando di scoprire quali tipi di campus hanno maggiori progressi sulla sostenibilità. Più precisamente, in conseguenza della metodologia, ossia il processo di “revisione di letteratura”, l’indagine su dodici elementi ottenuti dalla partecipazione di ventuno università del mondo, attraverso casi studio e la fase di mappatura di questi campus universitari, questo compito ha analizzato uno studio comparativo di “Come possono essere trattati i risultati sotto due diversi parametri che sono il triangolo di sostenibilità ed i principi ISCN”. I dodici elementi di sostenibilità che vengono considerati nel questionario includono energia, cibo, materiali, governo, investimento, benessere, curriculum (piani di studi), interpretazione, estetica, mobilità, acqua e rifiuti. Tutti gli elementi sono riclassificati e ricalcolati in merito ai soggetti pertinenti sotto il triangolo di sostenibilità ed i principi ISCN. L’analisi morfologica come la fase di mappatura è stata utilizzata per classificare i campus in considerazione dei elementi fisici che li compongono. Questo ha rilevato le somiglianze e le differenze dei campus universitari attraverso i loro contesti, modelli, l’utilizzo principale di terra ed i collegamenti dentro le loro città ospitanti. Pertanto, lo studio ha identificato quattro diversi tipi di campus categorizzati come centro città, rurban, rurale e oasi urbana. I risultati dimostrano che un tipo di campus che è una miscela dei parametri urbani e rurali, definito come - rurban - è risultato migliore in base ai due parametri paragonati. Però, queste serie dii casi studio ed i risultati indicano che sostanzialmente non esiste una maniera tipica per le università di gestire un campus sostenibile ed efficiente, ma questa tesi presenta un suo metodo di misurazione col tentativo di combinare un unico pattern per la performance di sostenibilità tenendo conto dei vari indicatori, considerando diversi contesti ambientali e fisici con un elenco dei campus universitari a livello mondiale.

Assessing campus sustainability : comparing morphological conditions of university campuses in relation to sustainability strategies and performances

KARABAY, GIZEM
2015/2016

Abstract

Universities have been at the forefront of special responsibilities to address the great efforts on sustainability. They are the global source of research, ideas and innovation. In this sense, universities not only conduct research in sustainability, but also adapt the findings based on the research into a variety of tools and actions of sustainability to their campuses as part of the cities. Therefore, a university campus can present to a best possible setting to carry out sustainability. However, each of those paths to a sustainable university campus is different. These various origins of a sustainable campus are the main starting point of this study. This thesis has two major purposes: (1) to investigate methodologies in order to study and assess sustainability on campus taking into account of the different environmental and physical contexts with the help of a literature review of relevant authors, (2) to demonstrate a sort of sensitivity analysis based on the survey of this study; attempting to find which identified four diverse campus types categorized by inner-city, rurban, rural and urban oasis perform better progress in sustainability. More specifically, as a result of the literature review process and the survey in twelve elements obtained from participation of twenty-one universities all around the world as the case studies, this work analyzed a comparative study of how the results can be changed under two different conceptions which are sustainability triangle and ISCN principles. The twelve sustainability elements considered in the questionnaire include energy, food, materials, government, investment, wellness, curriculum, interpretation, aesthetic, mobility, water and waste. All elements are reclassified and recalculated in relation to the pertinent subjects under the sustainability triangle and ISCN principles. The results reveal that one campus type which is the mix of urban and rural settings defined as - rurban - scored the best in terms of two compared concepts. However, in these series of case studies and outcomes indicate that there is ultimately no typical way for universities to manage an efficient sustainable campus, but this thesis presents a measuring method in an attempt to combine a path of sustainability performance by taking into account of various indicators considering different environmental and physical contexts with a university campus collection worldwide.
ARC I - Scuola di Architettura Urbanistica Ingegneria delle Costruzioni
26-lug-2016
2015/2016
Le università sono state all’avanguardia di responsabilità particolari per affrontare un notevole sforzo sulla sostenibilità. Esse sono fonte globale di ricerca, idee ed innovazione. In questo senso le università non solo fanno ricerche sulla sostenibilità ma adattano anche le scoperte della ricerca a strumenti vari e nella gestione della sostenibilità nei loro campus; essendo essi stessi parte integrante delle città che li ospitano. Dunque, un campus universitario può offrire il setting migliore per effettuare studi sulla sostenibilità. Però, ciascuna delle strade per creare un campus universitario sostenibile è diversa. Queste varie metodologie sono considerate il punto di partenza di questo studio. Questa tesi ha due obiettivi cardine: (1) investigare le metodologie, onde esaminare e valutare la sostenibilità nel campus considerando i vari contesti ambientali e fisici, con l’aiuto di una rilevante bibliografie ed esempi concreti di caso studio. (2) dimostrare l’analisi morfologica dei vari campus in base all’indagine di questo studio, cercando di scoprire quali tipi di campus hanno maggiori progressi sulla sostenibilità. Più precisamente, in conseguenza della metodologia, ossia il processo di “revisione di letteratura”, l’indagine su dodici elementi ottenuti dalla partecipazione di ventuno università del mondo, attraverso casi studio e la fase di mappatura di questi campus universitari, questo compito ha analizzato uno studio comparativo di “Come possono essere trattati i risultati sotto due diversi parametri che sono il triangolo di sostenibilità ed i principi ISCN”. I dodici elementi di sostenibilità che vengono considerati nel questionario includono energia, cibo, materiali, governo, investimento, benessere, curriculum (piani di studi), interpretazione, estetica, mobilità, acqua e rifiuti. Tutti gli elementi sono riclassificati e ricalcolati in merito ai soggetti pertinenti sotto il triangolo di sostenibilità ed i principi ISCN. L’analisi morfologica come la fase di mappatura è stata utilizzata per classificare i campus in considerazione dei elementi fisici che li compongono. Questo ha rilevato le somiglianze e le differenze dei campus universitari attraverso i loro contesti, modelli, l’utilizzo principale di terra ed i collegamenti dentro le loro città ospitanti. Pertanto, lo studio ha identificato quattro diversi tipi di campus categorizzati come centro città, rurban, rurale e oasi urbana. I risultati dimostrano che un tipo di campus che è una miscela dei parametri urbani e rurali, definito come - rurban - è risultato migliore in base ai due parametri paragonati. Però, queste serie dii casi studio ed i risultati indicano che sostanzialmente non esiste una maniera tipica per le università di gestire un campus sostenibile ed efficiente, ma questa tesi presenta un suo metodo di misurazione col tentativo di combinare un unico pattern per la performance di sostenibilità tenendo conto dei vari indicatori, considerando diversi contesti ambientali e fisici con un elenco dei campus universitari a livello mondiale.
Tesi di laurea Magistrale
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