Design is a complex, often elusive phenomenon that has changed dramatically over time. By adopting different guises, meanings and objectives in different contexts, its elemental role remains the same as an agent of change. As our world is constantly changing, it presents such intimidating challenges for design. Fortunately, some designers strive vigorously in keeping up with those challenges and give new meaning for what it is like to practicing design in a modern economy. I describe these phenomena as Entrepreneurial Designer (ED). What makes ED so particular compare to the other business is because they have successfully come up with a vision that challenging the traditional methodology of doing business toward design as an “object” and practicing field. Distribution, not production, is the key challenge of our time. ED got it right and are able to spot an opportunity to respond to this challenge. The existence of a growing community of ED has proven that entrepreneurship as a skill has become more and more instrumental in practicing design.

Il design è un fenomeno complesso, spesso elusivo, che è cambiato drasticamente nel corso del tempo. Il suo ruolo fondamentale rimane quello di essere un agente di cambiamento ed è per questo che, a seconda dei contesti, adotta forme, significati e obiettivi diversi. Vista la costante evoluzione del nostro mondo, per il design si presentano delle sfide intimidatorie. Ci sono designer che hanno deciso di accettare queste sfide cercando di dare un nuovo significato a quello che oggi vuol dire “fare design”. Il nome che do a questo fenomeno è Entrepreneurial Design (ED). La vera sfida del nostro tempo è la distribuzione, non la produzione. Gli ED sono stati in grado di vedere e cogliere l’opportunità nascosta dietro a questa sfida e a darvi una risposta. Infatti, ciò che rende così particolari gli ED, è il fatto che sono stati in grado di andare oltre il tradizionale metodo di business, che vede il design come un oggetto o come una pratica prettamente settoriale. L’esistenza di una crescente comunità di ED ha dimostrato che l’imprenditorialità come skill è diventata una componente sempre più essenziale nel “fare design”.

Designing opportunity

MONITA, RANNY
2015/2016

Abstract

Design is a complex, often elusive phenomenon that has changed dramatically over time. By adopting different guises, meanings and objectives in different contexts, its elemental role remains the same as an agent of change. As our world is constantly changing, it presents such intimidating challenges for design. Fortunately, some designers strive vigorously in keeping up with those challenges and give new meaning for what it is like to practicing design in a modern economy. I describe these phenomena as Entrepreneurial Designer (ED). What makes ED so particular compare to the other business is because they have successfully come up with a vision that challenging the traditional methodology of doing business toward design as an “object” and practicing field. Distribution, not production, is the key challenge of our time. ED got it right and are able to spot an opportunity to respond to this challenge. The existence of a growing community of ED has proven that entrepreneurship as a skill has become more and more instrumental in practicing design.
ARC III - Scuola del Design
27-lug-2016
2015/2016
Il design è un fenomeno complesso, spesso elusivo, che è cambiato drasticamente nel corso del tempo. Il suo ruolo fondamentale rimane quello di essere un agente di cambiamento ed è per questo che, a seconda dei contesti, adotta forme, significati e obiettivi diversi. Vista la costante evoluzione del nostro mondo, per il design si presentano delle sfide intimidatorie. Ci sono designer che hanno deciso di accettare queste sfide cercando di dare un nuovo significato a quello che oggi vuol dire “fare design”. Il nome che do a questo fenomeno è Entrepreneurial Design (ED). La vera sfida del nostro tempo è la distribuzione, non la produzione. Gli ED sono stati in grado di vedere e cogliere l’opportunità nascosta dietro a questa sfida e a darvi una risposta. Infatti, ciò che rende così particolari gli ED, è il fatto che sono stati in grado di andare oltre il tradizionale metodo di business, che vede il design come un oggetto o come una pratica prettamente settoriale. L’esistenza di una crescente comunità di ED ha dimostrato che l’imprenditorialità come skill è diventata una componente sempre più essenziale nel “fare design”.
Tesi di laurea Magistrale
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Descrizione: Designing Opportunity: Emerging business design practice
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/123421