In the present work an ebike sistem for cross-country mountain bikes is designed. It features a particular low weight and efficiency; the aim of the project is its industrial production and commercialisation. It begins from a first analysis of the market request and the actual technical offer, then it establishes the system specifications choosing battery pack and motor; it designs the electronic control unit, it shows motor control with low and high level algorithms which set the assistance level to the final user.
Nel presente lavoro si progetta un sistema di pedalata assistita per biciclette ad uso cross-country di particolare efficienza e leggerezza, avendo come fine ultimo la produzione industriale e la commercializzazione. Si parte da una prima analisi della domanda e dell’offerta tecnica del mercato attuale, si passa quindi a stabilire le specifiche del sistema scegliendo batteria e motore; si progetta la centralina di controllo elettronico, si illustra il pilotaggio del motore e gli algoritmi di alto e basso livello per l’impostazione dell’assistenza.
Design, sviluppo e validazione di un azionamento per biciclette sportive
TEBALDI, MASSIMILIANO
2015/2016
Abstract
In the present work an ebike sistem for cross-country mountain bikes is designed. It features a particular low weight and efficiency; the aim of the project is its industrial production and commercialisation. It begins from a first analysis of the market request and the actual technical offer, then it establishes the system specifications choosing battery pack and motor; it designs the electronic control unit, it shows motor control with low and high level algorithms which set the assistance level to the final user.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/123427