This paper aims at studying of solutions enacting allocation of energy and resource usage, cost and environmental impacts along with bill of material for improving coordination of process chain and green products marketing. Although Eco-efficiency is critical for sustainable development, it is all about doing less bad and has a great focus on production development and less on consumption which result in more greenhouse gas and more biodiversity losses as more automobile purchased. Therefore, eco-efficiency alone will failure to ensure sustainability of industrialized country. Reduction, recycling and reuse may slow down the pollution level but do not stop it. The solution is not to shrink industries but to make them bigger and better in a way to replenish, restore and nourish the rest of world. Based on globalization, all factories compete with other global companies, rather than just local players. The world has also become a common marketplace, and the need to have a hyper efficient plant which is also flexible to meet changing customer demands is making companies to develop factory of the future. Factory of future enables material to keep their status as resources and increase value over time (upcycling quality), as well as developing a positive joint between economy and environment. Eco-effectiveness make us design based on environmental and social consideration of design, construction, operation and decisions not just on the product and process but on a systemic and national basis. The Competitive advantage are resulted from the capabilities of firms to acquire and manage resources. By identifying the ultimate sources of quality problems, firms reduced or eliminated trade-offs between costs and quality. A strong commitment to environmental sustainability in product design and manufacturing can yield significant opportunities to grow one’s business, to innovate, and to build brand equity and using eco-labeling and green marketing mix guide the implementation of environmental strategies.

Questo lavoro si propone di studiare delle soluzioni attuativi allocazione di energia e l'utilizzo delle risorse, i costi e gli impatti ambientali insieme con la fattura di materiale per migliorare il coordinamento della catena di processo e di prodotti verdi di marketing. Anche se Eco-efficienza è fondamentale per lo sviluppo sostenibile, è tutto di fare meno male e ha una grande attenzione allo sviluppo della produzione e meno sui consumi che si traducono in più gas serra e più perdite di biodiversità, come ha acquistato più di automobili. Pertanto, l'eco-efficienza fallimento sola volontà di garantire la sostenibilità dei paesi industrializzati. Riduzione, riciclo e riutilizzo possono rallentare il livello di inquinamento, ma non fermarlo. La soluzione non è a ridursi le industrie, ma per renderli più grande e migliore in modo da ricostituire, ripristinare e nutrire il resto del mondo. Sulla base di globalizzazione, tutte le fabbriche in concorrenza con altre aziende globali, piuttosto che gli attori locali. Il mondo è diventato anche un mercato comune e la necessità di avere un impianto efficiente iper, che è anche flessibile per soddisfare le mutevoli esigenze dei clienti sta facendo le aziende a sviluppare fabbrica del futuro. Fabbrica del futuro consente materiale per mantenere il loro status di risorse e aumentare il valore nel tempo (qualità upcycling), così come lo sviluppo di una joint positiva tra economia e ambiente. Eco-efficienza farci design basato sulla considerazione ambientale e sociale del progetto, la costruzione, il funzionamento e le decisioni non solo sul prodotto e di processo, ma su base sistemica e nazionale. Il vantaggio competitivo sono il risultato di la capacità delle imprese di acquisire e gestire le risorse. Identificando le fonti d'problemi di qualità, le imprese ridotti o eliminati trade-off tra costi e qualità. Un forte impegno per la sostenibilità ambientale nella progettazione dei prodotti e la produzione può produrre notevoli opportunità di crescita proprio business, di innovare, e per costruire la brand equity e l'utilizzo di eco-etichettatura e marketing mix verde guidare l'attuazione di strategie ambientali.

Product-related environmental footprint of future factories

VAHABI, ZAHRA SADAT
2015/2016

Abstract

This paper aims at studying of solutions enacting allocation of energy and resource usage, cost and environmental impacts along with bill of material for improving coordination of process chain and green products marketing. Although Eco-efficiency is critical for sustainable development, it is all about doing less bad and has a great focus on production development and less on consumption which result in more greenhouse gas and more biodiversity losses as more automobile purchased. Therefore, eco-efficiency alone will failure to ensure sustainability of industrialized country. Reduction, recycling and reuse may slow down the pollution level but do not stop it. The solution is not to shrink industries but to make them bigger and better in a way to replenish, restore and nourish the rest of world. Based on globalization, all factories compete with other global companies, rather than just local players. The world has also become a common marketplace, and the need to have a hyper efficient plant which is also flexible to meet changing customer demands is making companies to develop factory of the future. Factory of future enables material to keep their status as resources and increase value over time (upcycling quality), as well as developing a positive joint between economy and environment. Eco-effectiveness make us design based on environmental and social consideration of design, construction, operation and decisions not just on the product and process but on a systemic and national basis. The Competitive advantage are resulted from the capabilities of firms to acquire and manage resources. By identifying the ultimate sources of quality problems, firms reduced or eliminated trade-offs between costs and quality. A strong commitment to environmental sustainability in product design and manufacturing can yield significant opportunities to grow one’s business, to innovate, and to build brand equity and using eco-labeling and green marketing mix guide the implementation of environmental strategies.
PALASCIANO, CLAUDIO
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
27-lug-2016
2015/2016
Questo lavoro si propone di studiare delle soluzioni attuativi allocazione di energia e l'utilizzo delle risorse, i costi e gli impatti ambientali insieme con la fattura di materiale per migliorare il coordinamento della catena di processo e di prodotti verdi di marketing. Anche se Eco-efficienza è fondamentale per lo sviluppo sostenibile, è tutto di fare meno male e ha una grande attenzione allo sviluppo della produzione e meno sui consumi che si traducono in più gas serra e più perdite di biodiversità, come ha acquistato più di automobili. Pertanto, l'eco-efficienza fallimento sola volontà di garantire la sostenibilità dei paesi industrializzati. Riduzione, riciclo e riutilizzo possono rallentare il livello di inquinamento, ma non fermarlo. La soluzione non è a ridursi le industrie, ma per renderli più grande e migliore in modo da ricostituire, ripristinare e nutrire il resto del mondo. Sulla base di globalizzazione, tutte le fabbriche in concorrenza con altre aziende globali, piuttosto che gli attori locali. Il mondo è diventato anche un mercato comune e la necessità di avere un impianto efficiente iper, che è anche flessibile per soddisfare le mutevoli esigenze dei clienti sta facendo le aziende a sviluppare fabbrica del futuro. Fabbrica del futuro consente materiale per mantenere il loro status di risorse e aumentare il valore nel tempo (qualità upcycling), così come lo sviluppo di una joint positiva tra economia e ambiente. Eco-efficienza farci design basato sulla considerazione ambientale e sociale del progetto, la costruzione, il funzionamento e le decisioni non solo sul prodotto e di processo, ma su base sistemica e nazionale. Il vantaggio competitivo sono il risultato di la capacità delle imprese di acquisire e gestire le risorse. Identificando le fonti d'problemi di qualità, le imprese ridotti o eliminati trade-off tra costi e qualità. Un forte impegno per la sostenibilità ambientale nella progettazione dei prodotti e la produzione può produrre notevoli opportunità di crescita proprio business, di innovare, e per costruire la brand equity e l'utilizzo di eco-etichettatura e marketing mix verde guidare l'attuazione di strategie ambientali.
Tesi di laurea Magistrale
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Descrizione: Product-related environmental footprint of future factories
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/123518