Nowadays in Shanghai, many factors such as population overload development and the lack of public transportation network, triggering more people to choose private cars. Many factors, short supply of public parking, improper parking region dividing, the weakness of parking management, plus the lack of surface parking space as well as the unknown deeper empty parking spaces, have led to the city parking chaotic system. Thus rational redistribution and management of information has become a moment of much-needed for urban parking system. This thesis develops a service named City 2 park as an intelligent social service system, which solves the problem of the city’s disordered parking condition, using the platform and media such as City 2 Park Application/parking bars, to create a useful parking lot information sharing network, thus organize better parking in this busy city. The thesis gives an overview of current situation of Shanghai parking through desk research and field research. With the result of research the thesis developed persona for the service. To explain the service comprehensively and clearly, the thesis present with the methods and contents of offering map / blueprint / storyboard... It also considers business mode for the service, analyzes how the service system functions in the sight of business.

Attualmente a Shanghai tanti fattori come lo sviluppo della sovrappopolazione e la mancanza della rete di traporto pubblico inducono la maggior parte della gente a scegliere l'uso dei mezzi privati. Tanti fattori come la scarsità di parcheggi pubblico, la suddivisione impropria del parcheggio, la debolezza della loro gestione assieme alla mancanza dello spazio fisico hanno prodotto un sistema caotico di parcheggio nella città. Per tale motivo, la suddivisione razionale e la gestione delle informazioni sono diventati un punto cruciale nel sistema di parcheggio urbano. La tesi sviluppa un servizio chiamato City 2 park come un sistema di servizio socialmente intelligente, che è in grado di risolvere il problema relativo alla condizione caotica di parcheggio nella città usando le piattaforme e i media come City 2 Park Application/parking bars per creare un network di condivisione di informazioni sull’area parcheggio, tale da organizzare meglio il parcheggio in questa città. La tesi fornisce un quadro generale sulla situazione attuale di parcheggio a Shanghai attraverso un percorso di desk research e field research. Tramite il risultato della ricerca, la tesi sviluppa una set di personas per tale servizio. Per spiegare completamente e chiaramente il servizio, la tesi presenta la offering map / blueprint / storyboard e le visualizzazioni dell’applicazione. Inoltre, si analizza il business model del servizio, per comprendere come questo possa essere sostenibille dal punto di vista economico.

City 2 park. An intelligent service system that organize parking space in a busy city

LI, GAOYING
2015/2016

Abstract

Nowadays in Shanghai, many factors such as population overload development and the lack of public transportation network, triggering more people to choose private cars. Many factors, short supply of public parking, improper parking region dividing, the weakness of parking management, plus the lack of surface parking space as well as the unknown deeper empty parking spaces, have led to the city parking chaotic system. Thus rational redistribution and management of information has become a moment of much-needed for urban parking system. This thesis develops a service named City 2 park as an intelligent social service system, which solves the problem of the city’s disordered parking condition, using the platform and media such as City 2 Park Application/parking bars, to create a useful parking lot information sharing network, thus organize better parking in this busy city. The thesis gives an overview of current situation of Shanghai parking through desk research and field research. With the result of research the thesis developed persona for the service. To explain the service comprehensively and clearly, the thesis present with the methods and contents of offering map / blueprint / storyboard... It also considers business mode for the service, analyzes how the service system functions in the sight of business.
ARC III - Scuola del Design
27-lug-2016
2015/2016
Attualmente a Shanghai tanti fattori come lo sviluppo della sovrappopolazione e la mancanza della rete di traporto pubblico inducono la maggior parte della gente a scegliere l'uso dei mezzi privati. Tanti fattori come la scarsità di parcheggi pubblico, la suddivisione impropria del parcheggio, la debolezza della loro gestione assieme alla mancanza dello spazio fisico hanno prodotto un sistema caotico di parcheggio nella città. Per tale motivo, la suddivisione razionale e la gestione delle informazioni sono diventati un punto cruciale nel sistema di parcheggio urbano. La tesi sviluppa un servizio chiamato City 2 park come un sistema di servizio socialmente intelligente, che è in grado di risolvere il problema relativo alla condizione caotica di parcheggio nella città usando le piattaforme e i media come City 2 Park Application/parking bars per creare un network di condivisione di informazioni sull’area parcheggio, tale da organizzare meglio il parcheggio in questa città. La tesi fornisce un quadro generale sulla situazione attuale di parcheggio a Shanghai attraverso un percorso di desk research e field research. Tramite il risultato della ricerca, la tesi sviluppa una set di personas per tale servizio. Per spiegare completamente e chiaramente il servizio, la tesi presenta la offering map / blueprint / storyboard e le visualizzazioni dell’applicazione. Inoltre, si analizza il business model del servizio, per comprendere come questo possa essere sostenibille dal punto di vista economico.
Tesi di laurea Magistrale
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