During last years Private Label products assumed a more and more relevant role within Large Scale Retail Trade and Retail Trade world. These products in fact transformed distributors’ business processes. Strong changes occurred in product’s Supply Chain structure, and in the same way deep modifications affected the business relations among the several actors of the Supply Chain itself.After the reading of many articles on the relationships between suppliers and retailers, I decide to focus my attention on the Efficient Consumer Response (ECR) model. ECR is a term used to describe a way of doing business in the grocery industry that involves trading partners: "working together to fulfil consumer wishes better, faster and at less cost."

Negli ultimi anni i prodotti di tipo Private Label (PL) hanno assunto un ruolo sempre più rilevante all’interno del mondo della Grande Distribuzione Organizzata e della Distribuzione Organizzata. Questi prodotti infatti hanno trasformato il metodo di fare business dei distributori.Forti cambiamenti sono stati evidenziati nella struttura della Supply Chain di prodotto, e altrettanto profonde modifiche sono avvenute nelle relazioni di business tra i diversi attori della Supply Chain stessa. Dopo la lettura di molti articoli ho deciso di concentrare la mia attenzione sullo studio dell’ Efficiente Consumer Response (ECR).

Efficient consumer response adoption and benefits in the grocery sector : the case of private label manufacturers

BALBIANI, LUCA
2009/2010

Abstract

During last years Private Label products assumed a more and more relevant role within Large Scale Retail Trade and Retail Trade world. These products in fact transformed distributors’ business processes. Strong changes occurred in product’s Supply Chain structure, and in the same way deep modifications affected the business relations among the several actors of the Supply Chain itself.After the reading of many articles on the relationships between suppliers and retailers, I decide to focus my attention on the Efficient Consumer Response (ECR) model. ECR is a term used to describe a way of doing business in the grocery industry that involves trading partners: "working together to fulfil consumer wishes better, faster and at less cost."
SPILLER, NICOLA
ING II - Facolta' di Ingegneria dei Sistemi
31-mar-2011
2009/2010
Negli ultimi anni i prodotti di tipo Private Label (PL) hanno assunto un ruolo sempre più rilevante all’interno del mondo della Grande Distribuzione Organizzata e della Distribuzione Organizzata. Questi prodotti infatti hanno trasformato il metodo di fare business dei distributori.Forti cambiamenti sono stati evidenziati nella struttura della Supply Chain di prodotto, e altrettanto profonde modifiche sono avvenute nelle relazioni di business tra i diversi attori della Supply Chain stessa. Dopo la lettura di molti articoli ho deciso di concentrare la mia attenzione sullo studio dell’ Efficiente Consumer Response (ECR).
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/12841