Over the past fifty years LNG terminals of liquefied natural gas have become more and more relevant to diversify, increase flexibility and strengthen energy-importing countries. It is therefore convenient, for the different existing regasification plants technologies, the major accident risk analysis with the purpose of modeling their consequences on the public and the environment. The thesis contains a brief introduction about the risks related to liquefied natural gas, a summary of existing regasification technologies and their main characteristics, the identification and description of potential credible associated accidents.
Nel quadro energetico mondiale i rigassificatori del Gas Naturale Liquefatto hanno assunto negli ultimi cinquant’anni un’importanza sempre maggiore per diversificare, aumentare e rendere più flessibile l’approvvigionamento energetico dei Paesi importatori. Risulta pertanto strategica, per le diverse tecnologie di rigassificatori esistenti allo stato dell’arte, l’analisi di rischio di incidenti ai fini della modellazione delle conseguenze sulla popolazione e sull’ambiente. La tesi contiene una breve introduzione sui rischi correlati al Gas Naturale Liquefatto, un riepilogo delle tecnologie di rigassificatori esistenti e delle loro caratteristiche salienti, l'individuazione e descrizione dei potenziali incidenti credibili associati.
Terminali GNL. Analisi comparata di rigassificatori: modellazione delle conseguenze incidentali
MAMO, TERESA
2015/2016
Abstract
Over the past fifty years LNG terminals of liquefied natural gas have become more and more relevant to diversify, increase flexibility and strengthen energy-importing countries. It is therefore convenient, for the different existing regasification plants technologies, the major accident risk analysis with the purpose of modeling their consequences on the public and the environment. The thesis contains a brief introduction about the risks related to liquefied natural gas, a summary of existing regasification technologies and their main characteristics, the identification and description of potential credible associated accidents.| File | Dimensione | Formato | |
|---|---|---|---|
|
Tesi_TM.pdf
non accessibile
Descrizione: Thesis text
Dimensione
2.84 MB
Formato
Adobe PDF
|
2.84 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
|
Appendice Summary PHAST Model.pdf
accessibile in internet solo dagli utenti autorizzati
Descrizione: Appendix PHAST Model Summary
Dimensione
31.9 kB
Formato
Adobe PDF
|
31.9 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/10589/129141