This thesis is the result of a research on a PSS approach to menu design that aims to create connections and adding value and meaning. The starting point of the project is looking at the menu not just as a simple artwork but as the center of a complete system, as the main touchpoint connecting the brand with its customers and with its employees. I have developed this thesis during 2015 and 2016 with the brand Ca’puccino, working closely with all the company’s department in order to understand processes and give my research a hands-on, effective approach.

Questa tesi è il risultato di una ricerca sull’approccio PSS nei confronti del menu design, mirato a creare connessioni ed aggiungere e comunicare valore. Punto di partenza del progetto è guardare al menu non come un semplice artefatto grafico ma come il centro di un sistema complesso ed il principale touchpoint che connette il brand, i clienti e i dipendenti. Questa tesi è stata sviluppata nel corso del 2015 e 2016 assieme al brand Ca’puccino, lavorando in stretta collaborazione con i vari departmend della aziendali per comprenderne meglio i processi e dare alla ricerca un approccio pratico

Menu as a system. A PSS approach to menu design that connects and communicates value

CASANOVA, SARA
2015/2016

Abstract

This thesis is the result of a research on a PSS approach to menu design that aims to create connections and adding value and meaning. The starting point of the project is looking at the menu not just as a simple artwork but as the center of a complete system, as the main touchpoint connecting the brand with its customers and with its employees. I have developed this thesis during 2015 and 2016 with the brand Ca’puccino, working closely with all the company’s department in order to understand processes and give my research a hands-on, effective approach.
ARC III - Scuola del Design
21-dic-2016
2015/2016
Questa tesi è il risultato di una ricerca sull’approccio PSS nei confronti del menu design, mirato a creare connessioni ed aggiungere e comunicare valore. Punto di partenza del progetto è guardare al menu non come un semplice artefatto grafico ma come il centro di un sistema complesso ed il principale touchpoint che connette il brand, i clienti e i dipendenti. Questa tesi è stata sviluppata nel corso del 2015 e 2016 assieme al brand Ca’puccino, lavorando in stretta collaborazione con i vari departmend della aziendali per comprenderne meglio i processi e dare alla ricerca un approccio pratico
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/131605