It is a feasibility study on future shopping plaza projects with a designing case about a new shopping center located in West Bund of Shanghai, China. The content of thesis is presented within two parts: project feasibility study and architectural design proposal. The starting point of the thesis topic is the focus today that there is a contradiction between the deceleration in economy together with over-supplied retail functions and high demand in quality and innovative trading zones. Furthermore, while online shopping is rocketing dramatically, current bricks and mortar business is undergoing the severity along with lackness of attactions for prospective customers. Shanghai is one of the typical representative commercial and financial centers in China, even in Asia. The bank districts are the focusing areas under development which are located along Huangpu River crossing the city of Shanghai. Among them, West Bund is becoming the most remarkable region because of the territorial development strategy which has been launched from 2012. The concept is title of "planning leadship, cultural leadship and in-dustry leadship" and "West Coast Culture Route". However, West Bund is facing a potential critical situation that under rapid construction, the discordance is starting to be revealed in functional and social aspect. The chosen site in West Bund area, is the core crossing point between the high-ranking zone of business offices, luxury hotels and conherent system of public open spaces. Moreover it has been left out from territory strategic development and urban design by the municipality which can be the result for ulterior functional adjustment and high-profi table market operation. The project of new shopping center is emphasised on serving for territorial mid-class white collars with supplement to the absent functions and creating continuous public space to stitch surrounding fragmental plots. The innovative core strategy is a design discussion for future commercial plaza to optimize the bricks and mortars business focused on prospective target customers.
Si tratta di uno studio di fattibilità per lo shopping futuro progetti di piazza con una progettazione caso di un nuovo centro commerciale situato nel West Bund di Shanghai, Cina. Il contenuto della tesi è presentato entro due parti: progetto studio di fattibilità e di architettura proposta di design. Il punto di partenza della tesi argomento è al centro oggi che non c'è una contraddizione tra la decelerazione in economia insieme funzioni di vendita al dettaglio eccesso di offerta e forte domanda in termini di qualità e innovativi zone di scambio. Per di più, mentre lo shopping online sta esplodendo drammaticamente, mattoni attuali e malta di business sta subendo il severità con lackness di attactions per i potenziali clienti. Shanghai è una delle tipiche rappresentante fi commerciale e-centri finanziari in Cina, anche in Asia. I distretti della banca sono il aree di messa a fuoco in fase di svilupp che si trovano lungo Huangpu Fiume che attraversa la città di Shanghai. Tra questi, West Bund è diventando il più notevole regione a causa dello sviluppo del territorio strategia che è stata lanciato a partire dal 2012. Il concetto è titolo di "leadship pianificazione, culturale leadship e in-dustria leadship " e "cultura Strada West Coast". Tuttavia, West Bund è rivolta una potenziale situazione critica che in costruzione rapida, la discordanza sta cominciando a essere rivelata in aspetto funzionale e sociale. Il luogo prescelto nella zona occidentale Bund, è il punto di passaggio tra nucleo la zona di alto rango di attività uffi, alberghi di lusso e conherent sistema di spazi aperti pubblici. Inoltre è stato lasciato fuori dal territorio di sviluppo strategico e arredo urbano dal comune che può essere il risultato adeguamento funzionale ulteriore e alto profi funzionamento del mercato tavolo. Il progetto del nuovo centro commerciale Centro è messa in evidenza per servire colletti bianchi territoriale mid-class con supplemento al assente funzioni e la creazione continua spazio pubblico per cucire circostante trame di frammenti. l'innovativo strategia di base è una discussione di design per il futuro piazza commerciale ottimizzare i mattoni e malte business focalizzato sul futuro clienti target.
A feasibility study on future shopping plaza. Design case on new West Bund shopping center in Shanghai
YI, RUOLETAI;CHEN, YAN
2015/2016
Abstract
It is a feasibility study on future shopping plaza projects with a designing case about a new shopping center located in West Bund of Shanghai, China. The content of thesis is presented within two parts: project feasibility study and architectural design proposal. The starting point of the thesis topic is the focus today that there is a contradiction between the deceleration in economy together with over-supplied retail functions and high demand in quality and innovative trading zones. Furthermore, while online shopping is rocketing dramatically, current bricks and mortar business is undergoing the severity along with lackness of attactions for prospective customers. Shanghai is one of the typical representative commercial and financial centers in China, even in Asia. The bank districts are the focusing areas under development which are located along Huangpu River crossing the city of Shanghai. Among them, West Bund is becoming the most remarkable region because of the territorial development strategy which has been launched from 2012. The concept is title of "planning leadship, cultural leadship and in-dustry leadship" and "West Coast Culture Route". However, West Bund is facing a potential critical situation that under rapid construction, the discordance is starting to be revealed in functional and social aspect. The chosen site in West Bund area, is the core crossing point between the high-ranking zone of business offices, luxury hotels and conherent system of public open spaces. Moreover it has been left out from territory strategic development and urban design by the municipality which can be the result for ulterior functional adjustment and high-profi table market operation. The project of new shopping center is emphasised on serving for territorial mid-class white collars with supplement to the absent functions and creating continuous public space to stitch surrounding fragmental plots. The innovative core strategy is a design discussion for future commercial plaza to optimize the bricks and mortars business focused on prospective target customers.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
2016_12_Chen_Yi.pdf
accessibile in internet solo dagli utenti autorizzati
Descrizione: Thesis text
Dimensione
5.36 MB
Formato
Adobe PDF
|
5.36 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/10589/132366