China’s fashion industry is rising. Seriously, China only started having its own fashion industry about a decade ago, compared with western countries, China has used an extremely short time to experience a fast development and a significant change. China’s fashion is welcoming a new era of design aesthetics, scientific and technological progress, flexible business model, and pluralistic values. Chinese independent fashion designers are rising. Increasing Chinese fashion designers are showing their talents both on domestic and international stages; increasing Chinese youth are taking fashion educations in the world’s best institutions, and increasing young-generation designers are bringing dreams to the reality. Though many “green-hand” designers who have ambitions to establish personal labels are still have not enough abilities to take the responsibilities of an actual fashion business. Since they are in the stage of entering the fashion world without enough experience, resources, and business skills, so they especially need the support and assistance by the whole industry. During the whole process of giving birth for collections of an indie label, supply chain and business development channels are more realistically important links compared with the others. Since the traditional apparel manufacture industry is meeting a withered trend, and new fashion business models are becoming more and more popular in China, the situation of unmatched supplying and demanding is inevitable. Admittedly, in many cases, independent designer brands are in the same industry with the traditional apparel enterprises, but not on the same dimension. Between the contradiction of old tradition with new trend, there are barriers, but also opportunities. The project N.MIC will trying the best to solve the incompatible working approaches between traditional domestic supply chain with new independent fashion operation and management in China to generate more valuable commercial opportunities whether for manufacturers, suppliers, pattern modelers, event organizers, retailers and above all, designers by implementing an efficient information system and interactive platform. N.MIC as a B2B network community for Chinese independent fashion practitioners, it creates a sustainable context for Chinese independent fashion design and promotes a new idea of “Made in China”.

Il settore della moda in Cina sta crescendo velocemente. A differenza dei paesi occidentali, la Cina ha iniziato ad avere un proprio settore della moda solamente un decennio fa e, in un lasso di tempo molto breve, ha vissuto un rapido sviluppo e un cambiamento significativo. La moda cinese oggi accoglie una nuova era di estetica del design, progresso scientifico e tecnologico, modelli di business flessibili e valori pluralistici. Anche gli stilisti cinesi indipendenti stanno aumentando ed esibiscono sempre più il loro talento sui palcoscenici nazionali ed internazionali, utilizzando perfettamente le loro abilità per espandere il business e l’influenza dei loro brand. Un numero sempre maggiore di giovani cinesi si sta formando nel campo della moda nelle migliori università mondiali, e questa nuova generazione di stilisti sta trasformando il sogno di realizzare un proprio marchio in realtà. Tuttavia, molti di questi stilisti in erba, che hanno l’ambizione di creare un proprio marchio, non sono ancora in grado di assumersi le responsabilità legate ad un vero e proprio business nel campo della moda. Entrano infatti in questo mondo privi dell’esperienza, delle risorse e delle competenze necessarie, e necessitano dunque di supporto e assistenza da parte dell’intero settore. Durante l’intero processo volto a dar vita a collezioni di etichette indipendenti, il processo di produzione e distribuzione e il business development sono canali più concreti ed importanti rispetto ad altri. Poiché il settore dell’abbigliamento manifatturiero tradizionale sta vivendo un trend di appassimento e nuovi modelli di business stanno diventando sempre più popolari per la moda in Cina, è inevitabile che ci sia un divario tra la domanda e l’offerta. Di sicuro, in molti casi i brand degli stilisti indipendenti appartengono allo stesso settore delle imprese tradizionali di abbigliamento, ma non sono sulla stessa dimensione. Le contraddizioni tra la tradizione e i nuovi trend celano barriere, ma anche opportunità. Il progetto N.MIC è orientato direttamente al supporto delle carriere dei giovani stilisti cinesi indipendenti, sia da un punto di vista materiale che emotivo. Inoltre, N.MIC si impegnerà a risolvere l’incompatibilità che esiste tra la filiera domestica tradizionale e le nuove operazioni e gestioni di moda indipendente in Cina, al fine di creare maggiori opportunità commerciali per produttori, fornitori, modellatori, organizzatori di eventi, rivenditori e, soprattutto, stilisti, implementando un efficiente sistema d’informazione e una piattaforma interattiva. N.MIC, in qualità di network e comunità B2B per i praticanti della moda indipendente cinese, crea un contesto sostenibile per gli stilisti indipendenti cinesi e promuove una nuova idea di “Made in China”.

N.MIC. New made in China. Designing an exclusive B2B network community for Chinese independent fashion design

ZHOU, JINGYI
2016/2017

Abstract

China’s fashion industry is rising. Seriously, China only started having its own fashion industry about a decade ago, compared with western countries, China has used an extremely short time to experience a fast development and a significant change. China’s fashion is welcoming a new era of design aesthetics, scientific and technological progress, flexible business model, and pluralistic values. Chinese independent fashion designers are rising. Increasing Chinese fashion designers are showing their talents both on domestic and international stages; increasing Chinese youth are taking fashion educations in the world’s best institutions, and increasing young-generation designers are bringing dreams to the reality. Though many “green-hand” designers who have ambitions to establish personal labels are still have not enough abilities to take the responsibilities of an actual fashion business. Since they are in the stage of entering the fashion world without enough experience, resources, and business skills, so they especially need the support and assistance by the whole industry. During the whole process of giving birth for collections of an indie label, supply chain and business development channels are more realistically important links compared with the others. Since the traditional apparel manufacture industry is meeting a withered trend, and new fashion business models are becoming more and more popular in China, the situation of unmatched supplying and demanding is inevitable. Admittedly, in many cases, independent designer brands are in the same industry with the traditional apparel enterprises, but not on the same dimension. Between the contradiction of old tradition with new trend, there are barriers, but also opportunities. The project N.MIC will trying the best to solve the incompatible working approaches between traditional domestic supply chain with new independent fashion operation and management in China to generate more valuable commercial opportunities whether for manufacturers, suppliers, pattern modelers, event organizers, retailers and above all, designers by implementing an efficient information system and interactive platform. N.MIC as a B2B network community for Chinese independent fashion practitioners, it creates a sustainable context for Chinese independent fashion design and promotes a new idea of “Made in China”.
ARC III - Scuola del Design
27-apr-2017
2016/2017
Il settore della moda in Cina sta crescendo velocemente. A differenza dei paesi occidentali, la Cina ha iniziato ad avere un proprio settore della moda solamente un decennio fa e, in un lasso di tempo molto breve, ha vissuto un rapido sviluppo e un cambiamento significativo. La moda cinese oggi accoglie una nuova era di estetica del design, progresso scientifico e tecnologico, modelli di business flessibili e valori pluralistici. Anche gli stilisti cinesi indipendenti stanno aumentando ed esibiscono sempre più il loro talento sui palcoscenici nazionali ed internazionali, utilizzando perfettamente le loro abilità per espandere il business e l’influenza dei loro brand. Un numero sempre maggiore di giovani cinesi si sta formando nel campo della moda nelle migliori università mondiali, e questa nuova generazione di stilisti sta trasformando il sogno di realizzare un proprio marchio in realtà. Tuttavia, molti di questi stilisti in erba, che hanno l’ambizione di creare un proprio marchio, non sono ancora in grado di assumersi le responsabilità legate ad un vero e proprio business nel campo della moda. Entrano infatti in questo mondo privi dell’esperienza, delle risorse e delle competenze necessarie, e necessitano dunque di supporto e assistenza da parte dell’intero settore. Durante l’intero processo volto a dar vita a collezioni di etichette indipendenti, il processo di produzione e distribuzione e il business development sono canali più concreti ed importanti rispetto ad altri. Poiché il settore dell’abbigliamento manifatturiero tradizionale sta vivendo un trend di appassimento e nuovi modelli di business stanno diventando sempre più popolari per la moda in Cina, è inevitabile che ci sia un divario tra la domanda e l’offerta. Di sicuro, in molti casi i brand degli stilisti indipendenti appartengono allo stesso settore delle imprese tradizionali di abbigliamento, ma non sono sulla stessa dimensione. Le contraddizioni tra la tradizione e i nuovi trend celano barriere, ma anche opportunità. Il progetto N.MIC è orientato direttamente al supporto delle carriere dei giovani stilisti cinesi indipendenti, sia da un punto di vista materiale che emotivo. Inoltre, N.MIC si impegnerà a risolvere l’incompatibilità che esiste tra la filiera domestica tradizionale e le nuove operazioni e gestioni di moda indipendente in Cina, al fine di creare maggiori opportunità commerciali per produttori, fornitori, modellatori, organizzatori di eventi, rivenditori e, soprattutto, stilisti, implementando un efficiente sistema d’informazione e una piattaforma interattiva. N.MIC, in qualità di network e comunità B2B per i praticanti della moda indipendente cinese, crea un contesto sostenibile per gli stilisti indipendenti cinesi e promuove una nuova idea di “Made in China”.
Tesi di laurea Magistrale
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