In today’s retail world, the rise of digital technology has revolutionized the way things operate and what customers expect from retailers. In the meanwhile, it has influenced consumers’ patterns of behavior in irreversible ways. Shopping in the physical space is still an experience shoppers love, but in today’s consumer-driven marketplace, where shoppers have instant access to all knowledge they will ever want or need, the modern customer tends to expect a better shopping experience both inside and outside the store. Goods and services are no longer enough in today’s experience economy era , only experience are memorable especially in order to enrich customers’ daily lives. So, repurposing the function and role of living connected space, better utilizing the excellent digital technologies to create lifestyle experience store both for enriching customer lives and enhancing experience is the main direction of my project. Here, lifestyle experience stores don’t just sell products, they sell different visions of life. Since lifestyles are many and varied, for the development of this thesis, I take green-healthy life as an example to developed one of these lifestyle experience store, but the same method could also be applied to other “lifestyles”. Green On develops new green-healthy lifestyle platforms that more care about the transparency, authenticity, and passion in selling green- healthy way of life for customers. The new service system creates opportunity for customers more easily getting access to selective cross-categories of green living goods in one store. This opportunity will not only bring convenience to customers but also break the retail typology model. Providing personalized green-themed events guided by the experienced professionals in green area will help create a strong sense of belonging in a community and shift customers from the role of “having to being” in a real green-healthy life scene. Furthermore, the project will help subscribe events anywhere anytime.

Nel mondo del retail oggi, lo sviluppo della tecnologia digitale ha rivoluzionato il modo con cui le cose operano, influenzando le aspettative dei consumatori nei confronti dei retailers. Allo stesso tempo ha influenzato i comportamenti degli utenti finali in modo irreversibile: fare shopping all’interno di uno spazio fisico è ancora un’esperienza che le persone prediligono, ma nel mercato consumer-driven odierno, dove i consumatori hanno accesso immediato a qualsiasi tipo di informazione di cui hanno bisogno, il consumatore moderno tende ad aspettarsi un’esperienza d’acquisto migliore sia all’interno che all’esterno del negozio. Beni e servizi non sono più sufficienti nell’era dell’ experience economy, dove solo l’esperienza è memorabile per arricchire la vita diaria degli utenti finali. Così, il mio progetto, ha lo scopo di riproporre la funzione e il ruolo degli “spazi viventi e connessi” utilizzando in modo migliore la tecnologia digitale d’eccellenza per ricreare “lifestyle experience stores” per migliorare ed arricchire l’esperienza dei consumatori. Lifestyle experience stores non solo vendono prodotti ma vendono diversi concetti di vita. Siccome gli stili di vita sono sono molti e svariati, per lo sviluppo di questo progetto ho considerato lo stile di vita “verde e salutare” come esempio per sviluppare uno di questi negozi-stile-di-vita, il cui metodo può essere applicato ad altri “lifestyle”. Green On sviluppa la nuova piattaforma verde e salutare basata sulla trasparenza, autenticità e passione nel vendere lo stile di vita green ai possono selezionare più facilmente i “beni green” in maniera trasversale alle differenti categorie di prodotti all’interno dello stesso negozio. Questo permetterà ai fruitori del servizio non solo di risparmiare, ma anche rompere con i modelli di retail tradizionali. Proporre eventi a tema “green” guidati da esperti professionali in quest’area aiuterà a creare un forte senso d’appartenenza alla comunità e un passaggio da “l’avere per essere” alla vera vita salutare. Inoltre il progetto aiuterà alla sottoscrizione degli eventi ovunque, e in qualsiasi momento.

Green on. A product service system for green healthy lifestyle experience store

ZHANG, YAQI
2015/2016

Abstract

In today’s retail world, the rise of digital technology has revolutionized the way things operate and what customers expect from retailers. In the meanwhile, it has influenced consumers’ patterns of behavior in irreversible ways. Shopping in the physical space is still an experience shoppers love, but in today’s consumer-driven marketplace, where shoppers have instant access to all knowledge they will ever want or need, the modern customer tends to expect a better shopping experience both inside and outside the store. Goods and services are no longer enough in today’s experience economy era , only experience are memorable especially in order to enrich customers’ daily lives. So, repurposing the function and role of living connected space, better utilizing the excellent digital technologies to create lifestyle experience store both for enriching customer lives and enhancing experience is the main direction of my project. Here, lifestyle experience stores don’t just sell products, they sell different visions of life. Since lifestyles are many and varied, for the development of this thesis, I take green-healthy life as an example to developed one of these lifestyle experience store, but the same method could also be applied to other “lifestyles”. Green On develops new green-healthy lifestyle platforms that more care about the transparency, authenticity, and passion in selling green- healthy way of life for customers. The new service system creates opportunity for customers more easily getting access to selective cross-categories of green living goods in one store. This opportunity will not only bring convenience to customers but also break the retail typology model. Providing personalized green-themed events guided by the experienced professionals in green area will help create a strong sense of belonging in a community and shift customers from the role of “having to being” in a real green-healthy life scene. Furthermore, the project will help subscribe events anywhere anytime.
ARC III - Scuola del Design
27-apr-2017
2015/2016
Nel mondo del retail oggi, lo sviluppo della tecnologia digitale ha rivoluzionato il modo con cui le cose operano, influenzando le aspettative dei consumatori nei confronti dei retailers. Allo stesso tempo ha influenzato i comportamenti degli utenti finali in modo irreversibile: fare shopping all’interno di uno spazio fisico è ancora un’esperienza che le persone prediligono, ma nel mercato consumer-driven odierno, dove i consumatori hanno accesso immediato a qualsiasi tipo di informazione di cui hanno bisogno, il consumatore moderno tende ad aspettarsi un’esperienza d’acquisto migliore sia all’interno che all’esterno del negozio. Beni e servizi non sono più sufficienti nell’era dell’ experience economy, dove solo l’esperienza è memorabile per arricchire la vita diaria degli utenti finali. Così, il mio progetto, ha lo scopo di riproporre la funzione e il ruolo degli “spazi viventi e connessi” utilizzando in modo migliore la tecnologia digitale d’eccellenza per ricreare “lifestyle experience stores” per migliorare ed arricchire l’esperienza dei consumatori. Lifestyle experience stores non solo vendono prodotti ma vendono diversi concetti di vita. Siccome gli stili di vita sono sono molti e svariati, per lo sviluppo di questo progetto ho considerato lo stile di vita “verde e salutare” come esempio per sviluppare uno di questi negozi-stile-di-vita, il cui metodo può essere applicato ad altri “lifestyle”. Green On sviluppa la nuova piattaforma verde e salutare basata sulla trasparenza, autenticità e passione nel vendere lo stile di vita green ai possono selezionare più facilmente i “beni green” in maniera trasversale alle differenti categorie di prodotti all’interno dello stesso negozio. Questo permetterà ai fruitori del servizio non solo di risparmiare, ma anche rompere con i modelli di retail tradizionali. Proporre eventi a tema “green” guidati da esperti professionali in quest’area aiuterà a creare un forte senso d’appartenenza alla comunità e un passaggio da “l’avere per essere” alla vera vita salutare. Inoltre il progetto aiuterà alla sottoscrizione degli eventi ovunque, e in qualsiasi momento.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/132818