Project of museum space set up, dedicated for children, with the aim of telling stories of culture trough and immersive exhibition that combines physical and digital elements. During the exhibition the participants would be able to interact with each other and with the products that will be presented. Meaning by the toys, designed based on the cultural identity of the Paez: Colombian indigenous community. The toys are made of a series of characters and their living environments. Reinvented by a process of storytelling, that allows to generate a fantastic imaginaries, where the elements of the tradition blend with the magic of the story recreating innovative environments charge of “laic mysticism” and playfulness. In addition, it will be design a workshop space where in a second moment, the kids can play with the toys and make part of the activities relates to the main theme of the exhibition. This format is declinable in different context and situations, as a way of giving contiguity to the project. Taking into account the methodology of product-service design illustrated in this thesis, it will be possible to develop new solutions adaptable to different cultures. Generating new experiences in terms of interior design spaces and new experiences for kids.

Progetto di allestimento di uno spazio museale, pensato principalmente per bambini , avente come finalità il racconto di storie di culture per tramite di una mostra immersiva che combina elementi fisici e digitali. Durante la mostra i visitatori potranno interagire tra di loro e con il prodotto che li si presenta, ovvero il design di giocattoli creati a partire dalla base d’identità culturale dei Paez: comunità indigena colombiana. I giocattoli sono composti da una serie di personaggi e loro scenari abitativi. Reinventati attraverso un processo di storytelling, che permette di generare un immaginario fanta-scenico dove gli elementi della tradizione si mischiano con la magia della storia creando scenari innovativi carichi di “misticismo laico” e giocosità. In aggiunta, verrà progettato uno spazio workshop dove in un secondo momento i bambini potranno giocare con i prodotti e prender parte ad attività coerenti con la tematica della mostra. Questo è un format declinabile in altri contesti e situazioni, in un’ottica di continuità del progetto. Prendendo come base la metodologia prodotto-servizio illustrata nel presente lavoro di tesi si potranno sviluppare nuove soluzioni adattabili a differenti culture, generando così nuove esperienze nel Design di spazi e esperienze per bambini.

Tama. Allestimento museale per bambini basato sulla Leyenda di Tierradentro

MUÑOZ MUÑOZ, MARIA PAULA
2015/2016

Abstract

Project of museum space set up, dedicated for children, with the aim of telling stories of culture trough and immersive exhibition that combines physical and digital elements. During the exhibition the participants would be able to interact with each other and with the products that will be presented. Meaning by the toys, designed based on the cultural identity of the Paez: Colombian indigenous community. The toys are made of a series of characters and their living environments. Reinvented by a process of storytelling, that allows to generate a fantastic imaginaries, where the elements of the tradition blend with the magic of the story recreating innovative environments charge of “laic mysticism” and playfulness. In addition, it will be design a workshop space where in a second moment, the kids can play with the toys and make part of the activities relates to the main theme of the exhibition. This format is declinable in different context and situations, as a way of giving contiguity to the project. Taking into account the methodology of product-service design illustrated in this thesis, it will be possible to develop new solutions adaptable to different cultures. Generating new experiences in terms of interior design spaces and new experiences for kids.
ARC III - Scuola del Design
27-apr-2017
2015/2016
Progetto di allestimento di uno spazio museale, pensato principalmente per bambini , avente come finalità il racconto di storie di culture per tramite di una mostra immersiva che combina elementi fisici e digitali. Durante la mostra i visitatori potranno interagire tra di loro e con il prodotto che li si presenta, ovvero il design di giocattoli creati a partire dalla base d’identità culturale dei Paez: comunità indigena colombiana. I giocattoli sono composti da una serie di personaggi e loro scenari abitativi. Reinventati attraverso un processo di storytelling, che permette di generare un immaginario fanta-scenico dove gli elementi della tradizione si mischiano con la magia della storia creando scenari innovativi carichi di “misticismo laico” e giocosità. In aggiunta, verrà progettato uno spazio workshop dove in un secondo momento i bambini potranno giocare con i prodotti e prender parte ad attività coerenti con la tematica della mostra. Questo è un format declinabile in altri contesti e situazioni, in un’ottica di continuità del progetto. Prendendo come base la metodologia prodotto-servizio illustrata nel presente lavoro di tesi si potranno sviluppare nuove soluzioni adattabili a differenti culture, generando così nuove esperienze nel Design di spazi e esperienze per bambini.
Tesi di laurea Magistrale
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