Virtual reality (VR) technologies have become a popular application in the field of rehabilitation. There is a high demand for home-based, low-cost rehabilitation applications with increasing numbers of stroke patient each year. In this thesis, the research is based on the virtual rehabilitation systems in order to understand the methods and opportunities to create a new innovative application for patients who are suffer from upper limb disorders. This application proposes the use of a portable, affordable and accurate solution such as the Leap Motion controller as a tool for upper extremity rehabilitation. The goal is to design a rehabilitation game with the Unity3D game engine to be used at home independently by the patient. The game is designed as a piano experience which provides a good quality of rehabilitation and increases the patient engagement through playing the piano. At the same time, the game is easy enough to be understood and played by every patient via leap motion controller.
La realtà virtuale (VR) le tecnologie sono diventate una popolare applicazione nel campo della riabilitazione. V'è una forte domanda di, a basso costo di applicazioni di riabilitazione a domicilio, con un numero crescente di pazienti ictus ogni anno. In questa tesi, la ricerca si basa sui sistemi di riabilitazione virtuali al fine di comprendere i metodi e le opportunità per creare una nuova applicazione innovativa per i pazienti che sono soffrono di disturbi degli arti superiori. Questa applicazione propone l'uso di una soluzione portatile, affidabile e preciso come il controller Leap Motion come strumento per la riabilitazione estremità superiore. L'obiettivo è quello di progettare un gioco di riabilitazione con il motore di gioco Unity3D da utilizzare a casa in modo indipendente dal paziente. Il gioco è stato progettato come un'esperienza di pianoforte, che offre una buona qualità di riabilitazione e aumenta l'impegno paziente attraverso suonare il pianoforte. Allo stesso tempo, il gioco è abbastanza facile da essere compreso e interpretato da ogni paziente tramite controller salto di movimento.
Development of a virtual rehabilitation application for upper limb disorders. Leap motion controller based virtual rehabilitation application
AKAY, DUYGU
2015/2016
Abstract
Virtual reality (VR) technologies have become a popular application in the field of rehabilitation. There is a high demand for home-based, low-cost rehabilitation applications with increasing numbers of stroke patient each year. In this thesis, the research is based on the virtual rehabilitation systems in order to understand the methods and opportunities to create a new innovative application for patients who are suffer from upper limb disorders. This application proposes the use of a portable, affordable and accurate solution such as the Leap Motion controller as a tool for upper extremity rehabilitation. The goal is to design a rehabilitation game with the Unity3D game engine to be used at home independently by the patient. The game is designed as a piano experience which provides a good quality of rehabilitation and increases the patient engagement through playing the piano. At the same time, the game is easy enough to be understood and played by every patient via leap motion controller.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/132966