In this work, we focus on electric vehicles’ charging stations deployment. We consider in our study several constraints (opening cost, distance between charging stations and clients, the, etc.). We first propose a mathematical formulation of the problem. Then, we solve it using an optimized genetic algorithm with an objective of calculating the necessary number of charging stations and the best position to locate them in order to satisfy the clients (Settlements) demand. This study is structured in 6 Sections: In chapter 2, we introduce the most important EV characteristics. Then, we give the description of 4 different modes in chapter 3. After that, we explain the battery charger in chapter 4. In the next chapter bass model and its implementing in this work will be examined. In chapter 6 we describe the optimization algorithm (GA). And then give three study cases in chapter 7. Finally, conclude our discussion and give appendix and references.

In questo lavoro, ci concentriamo su di ricarica distribuzione stazioni di veicoli elettrici. Consideriamo nel nostro studio diversi vincoli (costo di apertura, la distanza tra le stazioni di ricarica e clienti, la, etc.). Per prima proponiamo una formulazione matematica del problema. Poi, risolviamo usando un algoritmo genetico ottimizzato con l'obiettivo di calcolare il numero necessario di stazioni di ricarica e la posizione migliore per individuare loro al fine di soddisfare i clienti (insediamenti) richiesta. Questo studio è strutturato in 6 sezioni: Nel capitolo 2, introduciamo le più importanti caratteristiche di EV. Quindi, diamo la descrizione di 4 modalità differenti nel capitolo 3. Dopo di che, ci spiegano il caricabatterie nel capitolo 4. Nel prossimo modello di capitolo dei bassi e la sua attuazione in questo lavoro sarà esaminata. Nel capitolo 6 si descrive l'algoritmo di ottimizzazione (GA). E poi dare tre casi di studio nel capitolo 7. Infine, conclude la nostra discussione e dare appendice e riferimenti.

Optimal sitting of EV charging stations

AKBARI, MILAD
2015/2016

Abstract

In this work, we focus on electric vehicles’ charging stations deployment. We consider in our study several constraints (opening cost, distance between charging stations and clients, the, etc.). We first propose a mathematical formulation of the problem. Then, we solve it using an optimized genetic algorithm with an objective of calculating the necessary number of charging stations and the best position to locate them in order to satisfy the clients (Settlements) demand. This study is structured in 6 Sections: In chapter 2, we introduce the most important EV characteristics. Then, we give the description of 4 different modes in chapter 3. After that, we explain the battery charger in chapter 4. In the next chapter bass model and its implementing in this work will be examined. In chapter 6 we describe the optimization algorithm (GA). And then give three study cases in chapter 7. Finally, conclude our discussion and give appendix and references.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
28-apr-2017
2015/2016
In questo lavoro, ci concentriamo su di ricarica distribuzione stazioni di veicoli elettrici. Consideriamo nel nostro studio diversi vincoli (costo di apertura, la distanza tra le stazioni di ricarica e clienti, la, etc.). Per prima proponiamo una formulazione matematica del problema. Poi, risolviamo usando un algoritmo genetico ottimizzato con l'obiettivo di calcolare il numero necessario di stazioni di ricarica e la posizione migliore per individuare loro al fine di soddisfare i clienti (insediamenti) richiesta. Questo studio è strutturato in 6 sezioni: Nel capitolo 2, introduciamo le più importanti caratteristiche di EV. Quindi, diamo la descrizione di 4 modalità differenti nel capitolo 3. Dopo di che, ci spiegano il caricabatterie nel capitolo 4. Nel prossimo modello di capitolo dei bassi e la sua attuazione in questo lavoro sarà esaminata. Nel capitolo 6 si descrive l'algoritmo di ottimizzazione (GA). E poi dare tre casi di studio nel capitolo 7. Infine, conclude la nostra discussione e dare appendice e riferimenti.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/133170