The new market trends are in contrast with the traditional strategy of ETO companies so that they need to review it. At this regard, the CODP (Customer Order Decoupling Point) has received important attention. The CODP is the point in a Supply Chain that divides the on-forecast activities from the on-order ones. Traditionally, in ETO companies the CODP is positioned at one extreme, so that all the activities start after the customer’s order, making impossible the total satisfaction of the new market requirements. Since it is necessary to satisfy customers’ needs to compete on the market, our focus will be on how to shift the CODP position in an ETO environment, if it is possible, and which will be the consequences of a Supply Chain Structure re-design. Furthermore, the purpose of this study is also understanding if the use of co-ordination techniques among actors of the Supply Chain or among functions of the same company can impact on the Supply Chain Structure redesign.
I nuovi trends di mercato sono contrastanti rispetto alla tradizionale strategia delle aziende che operano nel settore ETO. Ciò richiede loro un cambiamento della strategia stessa. A questo proposito, il punto di disaccoppiamento, noto anche come CODP, è stato oggetto di notevoli considerazioni. In una Supply Chain, il CODP è il punto che divide le attività svolte su previsione da quelle svolte dopo l’arrivo dell’ordine del cliente. Tradizionalmente, nelle aziende ETO, esso è posizionato ad un estremo, in modo che tutte le attività prendano avvio in seguito all’ordine del cliente, rendendo impossibile il pieno soddisfacimento dei bisogni emergenti sul mercato. Poiché per competere con successo sul mercato le aziende devono rispondere al meglio alle aspettative dei clienti, il nostro focus sarà su come muovere la posizione del CODP nel settore ETO, se questo è possibile, e su quali saranno le conseguenze nel ridisegnare la struttura della Supply Chain. Inoltre, lo scopo di questo studio è capire se l’uso di tecniche di coordinamento delle aziende appartenenti ad una stessa Supply Chain o delle funzioni di una stessa azienda può influenzare la riprogettazione della struttura della Supply Chain.
The role of the two-dimensional CODP in ETO supply chains : the case of the machine tool industry
ZANGARI, DAVIDE;SPINELLI, MICHELE STEFANO GIUSEPPE BRUNO
2015/2016
Abstract
The new market trends are in contrast with the traditional strategy of ETO companies so that they need to review it. At this regard, the CODP (Customer Order Decoupling Point) has received important attention. The CODP is the point in a Supply Chain that divides the on-forecast activities from the on-order ones. Traditionally, in ETO companies the CODP is positioned at one extreme, so that all the activities start after the customer’s order, making impossible the total satisfaction of the new market requirements. Since it is necessary to satisfy customers’ needs to compete on the market, our focus will be on how to shift the CODP position in an ETO environment, if it is possible, and which will be the consequences of a Supply Chain Structure re-design. Furthermore, the purpose of this study is also understanding if the use of co-ordination techniques among actors of the Supply Chain or among functions of the same company can impact on the Supply Chain Structure redesign.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/133498