New product development (NPD) has become one of the most critical activities to companies’ success, and the ability of creating new offering to market determines the long-term survival of an organization. Literature has revealed great interest on the involvement of suppliers in new product development, and so as on the relationship management between buyer and supplier. However, according to the best knowledge of the author, there is no work focusing on the study of the intersection between these two topics – that is, the management of supply network relationship (i.e. triadic buyer-supplier-supplier relationship) during supplier involvement in new product development. Taking supplier integration in NPD as the general background, this paper deliberately studies the relationship in supplier network considering the triads in buyer-supplier-supplier relationship as fundamental building block. This work takes reference from several frameworks in literature, while it is distinguished by placing an equal level of emphasis on all the three links in the triadic relationship. The investigation of this paper covers the entire decision making process of the companies, from the context variables that influence the firm’s decision on supply network relationship, to the measurement metrics to evaluate the NPD performance. Moreover, in order to check the validity of the framework and to examine the link between context variables and relationship models in triadic supply network, this paper conducts in-depth case studies on nine Chinese companies through surveys combined with interviews. Detailed analysis on the empirical result is presented according to the research framework, accompanied with observations on the coherences and differences compared with previous literatures and researches. At the end of the work, conclusions are provided on the managerial insights, contributions and limitations related to this research, and suggestion for future studies clarifies the possible aspects to be improved and the research areas to be supported with empirical evidence.

Lo sviluppo nuovo prodotto (SNP) è diventata una delle attività più importanti per il successo delle imprese e la capacità di creare nuove offerte al mercato determina la sopravvivenza di una società nel lungo periodo. L’analisi della letteratura ha rivelato l’esistenza di grande interesse sul coinvolgimento dei fornitori nelle attività dello sviluppo di nuovi prodotti, e anche sulla gestione del rapporto tra acquirente e fornitore. Tuttavia, dall’esperienza maturata e dalle analisi svolte dall’autore, risulta che non c'è ancora un lavoro concentrato sullo studio della intersezione tra questi due argomenti - vale a dire, la gestione delle relazioni in rete di fornitura (ossia, triadica relazione cliente-fornitore-fornitore) durante il coinvolgimento dei fornitori nello sviluppo di nuovi prodotti. Considerando l'integrazione dei fornitori nello SNP come contesto generale, questo lavoro deliberatamente studia il rapporto in rete di fornitori considerando la triadica relazione cliente-fornitore-fornitore come pilastro fondamentale. Questo lavoro prende riferimento da alcuni framework esistenti in lettura, mentre si distingue ponendo un uguale livello di enfasi su tutti i tre link nelle triadi. L'indagine di questo studio copre l'intero processo decisionale nelle imprese, dalle variabili di contesto che influenzano la decisione della organizzazione sulla relazione in rete di fornitura, alle metriche di misurazione per valutare le prestazioni di SNP. Inoltre, al fine di verificare la validità del framework e di esaminare il legame tra i variabili di contesto e i modelli di relazione triadica in rete di fornitura, il presente lavoro effettua approfonditi casi di studio su nove aziende cinesi attraverso sondaggi realizzati tramite interviste. L'analisi dettagliata sul risultato empirico è presentato in base al framework di ricerca, accompagnata dall'osservazione sulla coerenza e differenze con articoli, studi e ricerche precedenti. Alla fine del lavoro è prevista una conclusione sui contributi e limiti di questa ricerca mentre la sezione di suggerimento verso studi futuri chiarisce gli aspetti possibili da migliorare e le aree di ricerca da sostenere attraverso l'evidenza empirica.

Triadic supply network relationship in new product development. Relationships triads, context variables and performance measures

XU, JINOU
2016/2017

Abstract

New product development (NPD) has become one of the most critical activities to companies’ success, and the ability of creating new offering to market determines the long-term survival of an organization. Literature has revealed great interest on the involvement of suppliers in new product development, and so as on the relationship management between buyer and supplier. However, according to the best knowledge of the author, there is no work focusing on the study of the intersection between these two topics – that is, the management of supply network relationship (i.e. triadic buyer-supplier-supplier relationship) during supplier involvement in new product development. Taking supplier integration in NPD as the general background, this paper deliberately studies the relationship in supplier network considering the triads in buyer-supplier-supplier relationship as fundamental building block. This work takes reference from several frameworks in literature, while it is distinguished by placing an equal level of emphasis on all the three links in the triadic relationship. The investigation of this paper covers the entire decision making process of the companies, from the context variables that influence the firm’s decision on supply network relationship, to the measurement metrics to evaluate the NPD performance. Moreover, in order to check the validity of the framework and to examine the link between context variables and relationship models in triadic supply network, this paper conducts in-depth case studies on nine Chinese companies through surveys combined with interviews. Detailed analysis on the empirical result is presented according to the research framework, accompanied with observations on the coherences and differences compared with previous literatures and researches. At the end of the work, conclusions are provided on the managerial insights, contributions and limitations related to this research, and suggestion for future studies clarifies the possible aspects to be improved and the research areas to be supported with empirical evidence.
ROSSI, MONICA
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
28-apr-2017
2016/2017
Lo sviluppo nuovo prodotto (SNP) è diventata una delle attività più importanti per il successo delle imprese e la capacità di creare nuove offerte al mercato determina la sopravvivenza di una società nel lungo periodo. L’analisi della letteratura ha rivelato l’esistenza di grande interesse sul coinvolgimento dei fornitori nelle attività dello sviluppo di nuovi prodotti, e anche sulla gestione del rapporto tra acquirente e fornitore. Tuttavia, dall’esperienza maturata e dalle analisi svolte dall’autore, risulta che non c'è ancora un lavoro concentrato sullo studio della intersezione tra questi due argomenti - vale a dire, la gestione delle relazioni in rete di fornitura (ossia, triadica relazione cliente-fornitore-fornitore) durante il coinvolgimento dei fornitori nello sviluppo di nuovi prodotti. Considerando l'integrazione dei fornitori nello SNP come contesto generale, questo lavoro deliberatamente studia il rapporto in rete di fornitori considerando la triadica relazione cliente-fornitore-fornitore come pilastro fondamentale. Questo lavoro prende riferimento da alcuni framework esistenti in lettura, mentre si distingue ponendo un uguale livello di enfasi su tutti i tre link nelle triadi. L'indagine di questo studio copre l'intero processo decisionale nelle imprese, dalle variabili di contesto che influenzano la decisione della organizzazione sulla relazione in rete di fornitura, alle metriche di misurazione per valutare le prestazioni di SNP. Inoltre, al fine di verificare la validità del framework e di esaminare il legame tra i variabili di contesto e i modelli di relazione triadica in rete di fornitura, il presente lavoro effettua approfonditi casi di studio su nove aziende cinesi attraverso sondaggi realizzati tramite interviste. L'analisi dettagliata sul risultato empirico è presentato in base al framework di ricerca, accompagnata dall'osservazione sulla coerenza e differenze con articoli, studi e ricerche precedenti. Alla fine del lavoro è prevista una conclusione sui contributi e limiti di questa ricerca mentre la sezione di suggerimento verso studi futuri chiarisce gli aspetti possibili da migliorare e le aree di ricerca da sostenere attraverso l'evidenza empirica.
Tesi di laurea Magistrale
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