Electrolux had been implemented open innovation since a few years ago, during this time the strategy has been evolving and became not just stronger, but a fundamental way to foster innovation inside the Electrolux group. The need to increase the transformation of ideas into real projects, in the global industrial operation field, become a motivation to move forward in finding solution out of the trusted network, with the idea to find fresh, and innovative ideas in specific ecosystems that enable the digital transformation, that is happening on the shop floor of the Electrolux factories. The aim of the thesis to analyze the approach of the Open innovation towards industrial operations and how can be possible by looking help of Design management tools and Agile methodologies, to provide and effective procedure for the Open Innovation team in the process of been the facilitator and driver in the bridge step, when suppliers and internal stakeholders meet and cooperate for the success implementation of innovative ideas. The thesis is divided into three parts: The first part introduces the Company and the White goods industry, Open Innovation concepts, and the Electrolux open innovation strategy, taking in a consideration the theoretical landscape according to scholars. The second part provides an overview of the digital transformation, the influence of the Open innovation strategy, and the Global industrial operation approach towards industry 4.0. Finally, the last part is dedicated to the analysis of the implementation project in the predictive maintenance area helping to analyze and propose a solution for the management of the transformation process of ideas into projects.

Electrolux ha implementato il modello Open Innovation da qualche anno. In questo periodo, la strategia si è evoluta, diventando non solo più forte, ma anche un mezzo fondamentale per promuovere l'innovazione all'interno del Gruppo Electrolux. La necessità di aumentare la trasformazione di idee in progetti reali nel campo delle Global Industrial Operation è diventata una motivazione per trovare soluzioni al di fuori del network esistente, con lo scopo di di trovare nuove idee innovative in specifici ecosistemi, per facilitare la trasformazione che sta già avvenendo nelle officine delle fabbriche Electrolux. Lo scopo dell'elaborato è quello di analizzare l'approccio dell'Open Innovation verso le operazioni industriali e di come sia possibile farlo con l'aiuto di strumenti di gestione del design e della metodologia agile, in modo da procurare all'Open Innovation Team una procedura efficace per facilitare il loro ruolo nel "bridge step", in cui fornitori e dipartimenti interni si incontrano e cooperano per l'attuazione di un'idea innovativa. La tesi si compone di tre parti: la prima parte introduce la Compagnia e l'industria elettrodomestica, il concetto dell'innovazione aperta e la strategia seguita da Electrolux, con riferimenti al panorama teorico. La seconda parte fornisce un quadro generale della trasformazione digitale, e dell'influenza della strategia Open Innovation e dell'approccio delle Global Industrial Operation nel passaggio verso l'industria 4.0. Infine, l'ultima parte è dedicata all'analisi delle attività nell'area di manutenzione predittiva, e all'analisi e alla proposta di una soluzione per la gestione del processo di trasformazione di idee in progetti.

The strategic management of open innovation for a implementation of ideas in industrial operations : the Electrolux case

COY PLAZAS, CARLOS ALFREDO
2016/2017

Abstract

Electrolux had been implemented open innovation since a few years ago, during this time the strategy has been evolving and became not just stronger, but a fundamental way to foster innovation inside the Electrolux group. The need to increase the transformation of ideas into real projects, in the global industrial operation field, become a motivation to move forward in finding solution out of the trusted network, with the idea to find fresh, and innovative ideas in specific ecosystems that enable the digital transformation, that is happening on the shop floor of the Electrolux factories. The aim of the thesis to analyze the approach of the Open innovation towards industrial operations and how can be possible by looking help of Design management tools and Agile methodologies, to provide and effective procedure for the Open Innovation team in the process of been the facilitator and driver in the bridge step, when suppliers and internal stakeholders meet and cooperate for the success implementation of innovative ideas. The thesis is divided into three parts: The first part introduces the Company and the White goods industry, Open Innovation concepts, and the Electrolux open innovation strategy, taking in a consideration the theoretical landscape according to scholars. The second part provides an overview of the digital transformation, the influence of the Open innovation strategy, and the Global industrial operation approach towards industry 4.0. Finally, the last part is dedicated to the analysis of the implementation project in the predictive maintenance area helping to analyze and propose a solution for the management of the transformation process of ideas into projects.
BUGANZA, TOMMASO
SILVA, MANUEL
CAUTELA, CABIRIO
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
28-apr-2017
2016/2017
Electrolux ha implementato il modello Open Innovation da qualche anno. In questo periodo, la strategia si è evoluta, diventando non solo più forte, ma anche un mezzo fondamentale per promuovere l'innovazione all'interno del Gruppo Electrolux. La necessità di aumentare la trasformazione di idee in progetti reali nel campo delle Global Industrial Operation è diventata una motivazione per trovare soluzioni al di fuori del network esistente, con lo scopo di di trovare nuove idee innovative in specifici ecosistemi, per facilitare la trasformazione che sta già avvenendo nelle officine delle fabbriche Electrolux. Lo scopo dell'elaborato è quello di analizzare l'approccio dell'Open Innovation verso le operazioni industriali e di come sia possibile farlo con l'aiuto di strumenti di gestione del design e della metodologia agile, in modo da procurare all'Open Innovation Team una procedura efficace per facilitare il loro ruolo nel "bridge step", in cui fornitori e dipartimenti interni si incontrano e cooperano per l'attuazione di un'idea innovativa. La tesi si compone di tre parti: la prima parte introduce la Compagnia e l'industria elettrodomestica, il concetto dell'innovazione aperta e la strategia seguita da Electrolux, con riferimenti al panorama teorico. La seconda parte fornisce un quadro generale della trasformazione digitale, e dell'influenza della strategia Open Innovation e dell'approccio delle Global Industrial Operation nel passaggio verso l'industria 4.0. Infine, l'ultima parte è dedicata all'analisi delle attività nell'area di manutenzione predittiva, e all'analisi e alla proposta di una soluzione per la gestione del processo di trasformazione di idee in progetti.
Tesi di laurea Magistrale
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