One can frequently encounter the Han River when going back in the history of Seoul. It was the lifeline of those who settled here, where water intake, shipping, and flooding were intertwined. In the late 20th century, intense flood control was implemented. Yeouido was a new urban space derived in the process. Today, the Han River is a space free from, or far from, water intake, shipping or flooding. The design competition aims to create a ferry terminal which manages water transportation and various vessels including private and government vessels in an integrated manner, while maximizing the scenery of the Han River. Our approach to the project was to create a new landscape in the water as opposed to a traditional ferry pier. The terminal acts as an extension of the landscaped shoreline. The larger surface area allows for berthing of multiple vessels and smaller private boats. It consists of the main terminal building and a large outdoor waiting area. The terminal building is designed to connect multiple levels and to provide a direct link to the yeouinaru subway station. It is designed as a continuous sloping mass and raised above the ground to keep the lower level free for circulation. The upper levels include a large observation deck and a cafe providing a beautiful view of the city over the Han river. The interior is designed as a large open space with an angular void piercing through the concrete mass which provides natural light. The building appears as a monolithic mass shaped by the river flow. the raw concrete appearance is symbolic of nature’s unforgiving ways. It reminds us how the river has shaped the city of Seoul. The multilevel interchange is designed as a landscaped promenade. On either side, we have redesigned and developed an already existing landscape for better use of the public. We found it to be an opportunity to make better use of the large open space in front of the river. It includes an open air gym, playground and skate park as well as other squares that are can be used in multiple scenarios. The large green spaces and contrasting landscape make an interesting river side hub that can be enjoyed by the public.
Si può spesso incontrare il fiume Han quando si torna nella storia di Seoul. Era la linea di vita di quelli che si stabilirono qui, dove l'assunzione di acqua, la spedizione e l'inondazione erano intrecciati. Alla fine del 20esimo secolo, è stato implementato un intenso controllo delle inondazioni. Yeouido è stato un nuovo spazio urbano derivato nel processo. Oggi, il fiume Han è uno spazio liberato da, o lontano da, l'assunzione di acqua, la spedizione o l'inondazione. Il concorso di progettazione ha lo scopo di creare un terminal di traghetti che gestisca il trasporto di acqua e vari vascelli, tra cui navi private e governative in modo integrato, migliorando al contempo il paesaggio del fiume Han. Il nostro approccio al progetto è stato quello di creare un nuovo paesaggio nell’acqua, che si oppone al molo tradizionale di traghetti. Il terminale agisce come un’estensione del litorale paesaggistico. La superficie più ampia consente l'ancoraggio di più navi e piccole imbarcazioni private. Si compone di un edificio principale e di una grande area di attesa all'aperto. L'edificio terminale è stato progettato per collegare più livelli e fornire un collegamento diretto alla stazione della metropolitana yeouinaru. È progettato come una massa continua inclinata e sollevata sopra del suolo per mantenere il livello più basso libero per la circolazione. I livelli superiori includono un ampio ponte di osservazione e un caffè che offre una splendida vista sulla città sul fiume Han. L'interno dell’edificio è progettato come un ampio spazio aperto con un vuoto angolare penetrante attraverso la massa di calcestruzzo che fornisce luce naturale. L'edificio appare come una massa monolitica a forma di flusso del fiume. L'aspetto grezzo di calcestruzzo è simbolico dei modi indifesi della natura. Ci ricorda come il fiume ha modellato la città di Seoul. L'interscambio a piu’ livelli è progettato come una promenade paesaggistica. Da entrambi le parti, abbiamo riprogettato e sviluppato il paesaggio già esistente per un migliore utilizzo del pubblico. L’abbiamo trovato come un'opportunità per approfittare dello grande spazio aperto davanti al fiume. Include una palestra all'area aperta, terreno per giochi e skate park e altre piazze che possono essere utilizzate in più scenari. I grandi spazi verdi e il paesaggio contrastante fanno un mozzo del fiume interessante che può essere goduto dal pubblico.
Seoul ferry terminal
SATHYANARAYAN, SHABARISH;GOWDA, THEJU VIJAYAKUMAR
2016/2017
Abstract
One can frequently encounter the Han River when going back in the history of Seoul. It was the lifeline of those who settled here, where water intake, shipping, and flooding were intertwined. In the late 20th century, intense flood control was implemented. Yeouido was a new urban space derived in the process. Today, the Han River is a space free from, or far from, water intake, shipping or flooding. The design competition aims to create a ferry terminal which manages water transportation and various vessels including private and government vessels in an integrated manner, while maximizing the scenery of the Han River. Our approach to the project was to create a new landscape in the water as opposed to a traditional ferry pier. The terminal acts as an extension of the landscaped shoreline. The larger surface area allows for berthing of multiple vessels and smaller private boats. It consists of the main terminal building and a large outdoor waiting area. The terminal building is designed to connect multiple levels and to provide a direct link to the yeouinaru subway station. It is designed as a continuous sloping mass and raised above the ground to keep the lower level free for circulation. The upper levels include a large observation deck and a cafe providing a beautiful view of the city over the Han river. The interior is designed as a large open space with an angular void piercing through the concrete mass which provides natural light. The building appears as a monolithic mass shaped by the river flow. the raw concrete appearance is symbolic of nature’s unforgiving ways. It reminds us how the river has shaped the city of Seoul. The multilevel interchange is designed as a landscaped promenade. On either side, we have redesigned and developed an already existing landscape for better use of the public. We found it to be an opportunity to make better use of the large open space in front of the river. It includes an open air gym, playground and skate park as well as other squares that are can be used in multiple scenarios. The large green spaces and contrasting landscape make an interesting river side hub that can be enjoyed by the public.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/134660