The impact of different activities involved in supply chains such as the process of manufacturing, warehousing, distributing etc. on environment and social life cannot be ignored. Correspondingly, the concepts of sustainable supply chain management (SSCM) and sustainable purchasing and supply chain management (SPSCM) have emerged which emphasize the importance of implementing environment and social concerns along with economic factors in supply chain planning. This thesis, investigates the role of purchasing and supply chain in managing and diffusing the implementation of sustainability initiatives and the enablers and constraints that impact on purchasing’s contribution to this diffusion. The research method used was a single in-depth case study of a one of the leaders in the high-end luxury fashion and apparel industry. Having theoretical models as reference from the literature, an open interview questionnaire was designed with intent to answer the research questions. The results confirmed the existing literature. Companies acknowledges the purchasing function as key avenue to drive sustainability. The purchasing functions’ active supplier relationship and development management through continuous evaluation of suppliers with self-assessments and audits, training, and stakeholder’s engagement. In addition to that, the laws and investment community are increasingly becoming aware of the competitive advantage in implementing sustainability initiative which serves as an enabler for companies to involve. Yet there is still huge gap in terms of awareness and motivation for most relatively small suppliers hence a constraint to the diffusion of sustainability in supply networks.

L'impatto delle diverse attività coinvolte nelle catene di approvvigionamento come il processo di produzione, stoccaggio, distribuzione ecc., sull'ambiente e la vita sociale non può essere ignorato. In linea di condotta, sono emersi i concetti di gestione sostenibile della catena di approvvigionamento (SSCM) e di gestione della catena di acquisto e approvvigionamento (SPSCM) che enfatizzano l'importanza di combinare l'ambiente e le preoccupazioni sociali insieme a fattori economici nella pianificazione della catena di approvvigionamento. Questa tesi indaga il ruolo della filiera di acquisto e di approvvigionamento nella gestione e diffusione dell'attuazione delle iniziative di sostenibilità e degli attivatori e vincoli che incidono sul contributo dell'acquisto a questa diffusione. Il metodo di ricerca utilizzato è stato uno studio approfondito dei leader nel settore della moda di lusso di fascia alta e l'industria dell'abbigliamento. Avendo modelli teorici come riferimento dalla letteratura, un questionario aperto di intervista è stato progettato con l'intenzione di rispondere alle domande di ricerca. I risultati non erano molto diversi dalla letteratura. Le aziende riconoscono la funzione di acquisto come Viale chiave per guidare la sostenibilità. Il rapporto attivo del fornitore di funzioni d'acquisto e la gestione dello sviluppo attraverso una valutazione continua dei fornitori con autovalutazioni e audit, formazione e coinvolgimento delle parti interessate. Oltre a ciò, le leggi e la Comunità degli investimenti sono sempre più consapevoli del vantaggio competitivo nell'attuazione dell'iniziativa di sostenibilità che funge da Enabler per le imprese da coinvolgere. Eppure c'è ancora un enorme divario in termini di consapevolezza e di motivazione per i fornitori più relativamente piccoli, quindi un vincolo alla diffusione della sostenibilità nelle reti di approvvigionamento

The role of purchasing and supply chain management in diffusing sustainability in the supply networks

OKWUDINMA, FRANCIS ODINAKA
2016/2017

Abstract

The impact of different activities involved in supply chains such as the process of manufacturing, warehousing, distributing etc. on environment and social life cannot be ignored. Correspondingly, the concepts of sustainable supply chain management (SSCM) and sustainable purchasing and supply chain management (SPSCM) have emerged which emphasize the importance of implementing environment and social concerns along with economic factors in supply chain planning. This thesis, investigates the role of purchasing and supply chain in managing and diffusing the implementation of sustainability initiatives and the enablers and constraints that impact on purchasing’s contribution to this diffusion. The research method used was a single in-depth case study of a one of the leaders in the high-end luxury fashion and apparel industry. Having theoretical models as reference from the literature, an open interview questionnaire was designed with intent to answer the research questions. The results confirmed the existing literature. Companies acknowledges the purchasing function as key avenue to drive sustainability. The purchasing functions’ active supplier relationship and development management through continuous evaluation of suppliers with self-assessments and audits, training, and stakeholder’s engagement. In addition to that, the laws and investment community are increasingly becoming aware of the competitive advantage in implementing sustainability initiative which serves as an enabler for companies to involve. Yet there is still huge gap in terms of awareness and motivation for most relatively small suppliers hence a constraint to the diffusion of sustainability in supply networks.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
27-lug-2017
2016/2017
L'impatto delle diverse attività coinvolte nelle catene di approvvigionamento come il processo di produzione, stoccaggio, distribuzione ecc., sull'ambiente e la vita sociale non può essere ignorato. In linea di condotta, sono emersi i concetti di gestione sostenibile della catena di approvvigionamento (SSCM) e di gestione della catena di acquisto e approvvigionamento (SPSCM) che enfatizzano l'importanza di combinare l'ambiente e le preoccupazioni sociali insieme a fattori economici nella pianificazione della catena di approvvigionamento. Questa tesi indaga il ruolo della filiera di acquisto e di approvvigionamento nella gestione e diffusione dell'attuazione delle iniziative di sostenibilità e degli attivatori e vincoli che incidono sul contributo dell'acquisto a questa diffusione. Il metodo di ricerca utilizzato è stato uno studio approfondito dei leader nel settore della moda di lusso di fascia alta e l'industria dell'abbigliamento. Avendo modelli teorici come riferimento dalla letteratura, un questionario aperto di intervista è stato progettato con l'intenzione di rispondere alle domande di ricerca. I risultati non erano molto diversi dalla letteratura. Le aziende riconoscono la funzione di acquisto come Viale chiave per guidare la sostenibilità. Il rapporto attivo del fornitore di funzioni d'acquisto e la gestione dello sviluppo attraverso una valutazione continua dei fornitori con autovalutazioni e audit, formazione e coinvolgimento delle parti interessate. Oltre a ciò, le leggi e la Comunità degli investimenti sono sempre più consapevoli del vantaggio competitivo nell'attuazione dell'iniziativa di sostenibilità che funge da Enabler per le imprese da coinvolgere. Eppure c'è ancora un enorme divario in termini di consapevolezza e di motivazione per i fornitori più relativamente piccoli, quindi un vincolo alla diffusione della sostenibilità nelle reti di approvvigionamento
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/135151