The current situation of the Ground Floor Area of Hilti’s Italy warehouse was analyzed for identifying the problematics affecting their strategic objectives. The project aimed at proposing a suitable solution for these problems, guided by the A3 model framework, and based on performance and health and safety improvements. The analysis consisted of characterizing the products from this area in terms of sales, standardization and importance to the company; from this analysis, it was found that a suitable solution for achieving the objectives stated is the outsourcing of one of the Ground Floor Area sub-area (Area 26) and creating a new and more efficient area on the remaining space. Justified by the low performances, low percentage of sales and low strategical importance of this area; worsen by an increasing sales trend, and lack of useful space to perform the required activities. To develop our proposal, we characterize in detail the Area 26, analyzing the transportation requirements and implications, the required static and dynamic capability for warehousing, and the managerial impact for Hilti. For this, the development of Request for Information (RFI) was done, so to perform a scouting and pre-evaluation of potential suppliers. The creation of the new area was done by defining the items to allocate on this area, and estimating all the design parameters; all the required equipment and processes were also stated. The proposed solution was found to have the positive impacts expected both on the performance and the health and safety conditions; fostering the development of a strategic relationship with the service provider and all the benefits that it entails. A project plan for the implementation was developed, as a guideline for the company.
La disposizione attuale dell'area del piano terra nel magazzino di Hilti Italia è stata da noi analizzata per individuare le problematiche che influenzano i loro obiettivi strategici. Il progetto è rivolto a proporre una soluzione adeguata ad i problemi riscontrati, guidata dalla struttura del modello A3 e basata su prestazioni e miglioramenti in termini di salute e sicurezza. L'analisi si è svolta per identificare i prodotti di questa area in termini di vendite, standardizzazione e importanza per l'azienda; Da questa analisi si è scoperto che una possibile strategia per raggiungere gli obiettivi dichiarati è l'esternalizzazione di una delle aree del piano terra (area 26) con simultanea creazione di una nuova e più efficace area nello spazio rimanente. Questo intervento è giustificato dalle basse prestazioni, dalla scarsa percentuale di vendite e dalla modesta rilevanza strategica di quest'area. La situazione potrebbe risultare ulteriormente aggravata da una crescente tendenza delle vendite e dalla mancanza di spazio utile necessario per svolgere le attività richieste. Per sviluppare la nostra proposta, abbiamo descritto in dettaglio l'Area 26, analizzando i requisiti di trasporto e le implicazioni, la capacità statica e dinamica richiesta per il magazzinaggio e l'impatto gestionale per Hilti. Lo sviluppo di Request for Information (RFI) è stato realizzato ad hoc per eseguire una indagine ed una pre-valutazione dei potenziali fornitori. La creazione della nuova area si è basata sulla definizione degli elementi da allocare e sulla stima di tutti i parametri di progettazione; sono state inoltre indicate tutte le attrezzature e processi necessari. La soluzione proposta ha fatto riscontrare gli impatti positivi attesi sia per le prestazioni che per le fondamentali condizioni di salute e sicurezza dell’area. Quest’ultima ha oltremodo favorito lo sviluppo di una relazione strategica con il prestatore di servizi, fatta inclusione di tutti i vantaggi che essa comporta. Di conseguenza, è stato sviluppato un piano di progetto per l'implementazione, da utilizzare come linea guida per l'azienda.
Warehouse outsourcing scenario analysis : Hilti Italia S.p.A. case
HERNÁNDEZ MAESTRE, JAVIER DAVID;GUERRA, JOSÉ IGNACIO
2016/2017
Abstract
The current situation of the Ground Floor Area of Hilti’s Italy warehouse was analyzed for identifying the problematics affecting their strategic objectives. The project aimed at proposing a suitable solution for these problems, guided by the A3 model framework, and based on performance and health and safety improvements. The analysis consisted of characterizing the products from this area in terms of sales, standardization and importance to the company; from this analysis, it was found that a suitable solution for achieving the objectives stated is the outsourcing of one of the Ground Floor Area sub-area (Area 26) and creating a new and more efficient area on the remaining space. Justified by the low performances, low percentage of sales and low strategical importance of this area; worsen by an increasing sales trend, and lack of useful space to perform the required activities. To develop our proposal, we characterize in detail the Area 26, analyzing the transportation requirements and implications, the required static and dynamic capability for warehousing, and the managerial impact for Hilti. For this, the development of Request for Information (RFI) was done, so to perform a scouting and pre-evaluation of potential suppliers. The creation of the new area was done by defining the items to allocate on this area, and estimating all the design parameters; all the required equipment and processes were also stated. The proposed solution was found to have the positive impacts expected both on the performance and the health and safety conditions; fostering the development of a strategic relationship with the service provider and all the benefits that it entails. A project plan for the implementation was developed, as a guideline for the company.File | Dimensione | Formato | |
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