This project aims at finding solutions to address specific problems and needs of maintenance warehouses of a real multinational company of the energy sector. To identify and understand those problems and needs, their warehouses were visited. To identify potential solutions, we review and examine the state-of-the-art of warehouse management techniques, with special attention to order picking systems, and we classify them basing on the level of human intervention that they require, their innovativeness and their presence in the industry. Each technique is described in terms of functioning, potential advantages, disadvantages and, when suitable, it is also complemented by the practical perspective of real examples. The other axis of solutions research was empiric; by visiting warehouses belonging to companies operating in different industries and sectors, it was possible to check if they were facing similar problems and how they were solving them. Putting all the information together, in the end, the most suitable solutions were selected, justified and complemented with an estimation of their cost.

Lo scopo di questo progetto è quello di individuare delle soluzioni ai problemi e alle necessità dei magazzini di manutenzione di un’azienda reale del settore dell’energia. Al fine di individuare e comprendere i problemi e le necessità, sono state organizzate diverse visite presso i magazzini sopra citati. Per individuare possibili soluzioni, questo progetto revisiona ed esamina lo stato dell’arte delle tecniche di gestione di magazzini, con speciale attenzione ai sistemi di order picking, e propone una classificazione secondo il livello di intervento umano necessario, considerando il livello di innovazione e la loro presenza nell’industria. Ogni tecnica è descritta in termini di funzionamento, possibili vantaggi e svantaggi e, quando possibile, viene integrata con la prospettiva pratica di esempi reali. L’altro asse di ricerca di soluzioni è empirico; visitando magazzini che appartengono ad aziende che operano in settori ed industrie diverse, è stato possibile controllare l’eventuale presenza di problemi simili e le corrispondenti soluzioni. Unendo tutte queste informazioni, infine, le soluzioni più adatte sono state selezionate, giustificate e complementate con una stima del loro costo.

Warehouse management techniques and innovation for a multinational company of the energy sector

GRAU SOLER, FRANCESC
2016/2017

Abstract

This project aims at finding solutions to address specific problems and needs of maintenance warehouses of a real multinational company of the energy sector. To identify and understand those problems and needs, their warehouses were visited. To identify potential solutions, we review and examine the state-of-the-art of warehouse management techniques, with special attention to order picking systems, and we classify them basing on the level of human intervention that they require, their innovativeness and their presence in the industry. Each technique is described in terms of functioning, potential advantages, disadvantages and, when suitable, it is also complemented by the practical perspective of real examples. The other axis of solutions research was empiric; by visiting warehouses belonging to companies operating in different industries and sectors, it was possible to check if they were facing similar problems and how they were solving them. Putting all the information together, in the end, the most suitable solutions were selected, justified and complemented with an estimation of their cost.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
27-lug-2017
2016/2017
Lo scopo di questo progetto è quello di individuare delle soluzioni ai problemi e alle necessità dei magazzini di manutenzione di un’azienda reale del settore dell’energia. Al fine di individuare e comprendere i problemi e le necessità, sono state organizzate diverse visite presso i magazzini sopra citati. Per individuare possibili soluzioni, questo progetto revisiona ed esamina lo stato dell’arte delle tecniche di gestione di magazzini, con speciale attenzione ai sistemi di order picking, e propone una classificazione secondo il livello di intervento umano necessario, considerando il livello di innovazione e la loro presenza nell’industria. Ogni tecnica è descritta in termini di funzionamento, possibili vantaggi e svantaggi e, quando possibile, viene integrata con la prospettiva pratica di esempi reali. L’altro asse di ricerca di soluzioni è empirico; visitando magazzini che appartengono ad aziende che operano in settori ed industrie diverse, è stato possibile controllare l’eventuale presenza di problemi simili e le corrispondenti soluzioni. Unendo tutte queste informazioni, infine, le soluzioni più adatte sono state selezionate, giustificate e complementate con una stima del loro costo.
Tesi di laurea Magistrale
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