Ostallo is a project that proposes a new form of diffuse hospitality in the urban space, characterized by the transformation and refunctionalization of the advertising billboard. This element in all cities is often criticized for the negative effects it produces on the urban image. The features that identify it and its function in the urban context make this artifact particularly interesting for a new of possible conversion and transformation, through project planning that extends functionality and generates new possibilities of use. The project realized in this thesis tries to outline a new use of the advertising billboard, transforming this element into a new hybrid structure that, in addition to the simple communication function, offers new service and spaces for low cost hospitality.
L'Ostallo è un progetto che propone una nuova forma di ospitalità diffusa in ambito urbano, caratterizzata dalla trasformazione e rifunzionalizzazione del pannello pubblicitario.Questo elemento presente in tutte le città viene spesso criticato per gli effetti negativi che produce sull'immagine urbana. Le caratteristiche che lo identificano e la funzione che svolge nel contesto urbano rendono questo artefatto particolarmente interessante nell'ottica di una possibile conversione e trasformazione, attraverso un intervento progettuale in grado di ampliarne le funzionalità generando nuove possibilità di utilizzo. Il progetto realizzato in questa tesi, prova a delineare un nuovo uso del pannello pubblicitario trasformando questo elemento in una nuova struttura ibrida che oltre alla semplice funzione di comunicazione offre nuovi spazi e servizi di ricettività low cost destinati agli utenti della città.
L'Ostallo. Forme diffuse di ospitalità urbana
ZIMBARDO, DARIO
2016/2017
Abstract
Ostallo is a project that proposes a new form of diffuse hospitality in the urban space, characterized by the transformation and refunctionalization of the advertising billboard. This element in all cities is often criticized for the negative effects it produces on the urban image. The features that identify it and its function in the urban context make this artifact particularly interesting for a new of possible conversion and transformation, through project planning that extends functionality and generates new possibilities of use. The project realized in this thesis tries to outline a new use of the advertising billboard, transforming this element into a new hybrid structure that, in addition to the simple communication function, offers new service and spaces for low cost hospitality.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/135311