The experiential Exhibition exhibition design adhere to the audience- centered design concept and make the visitor’s physiological, psychological and emotional elements as the design point. To a greater extent to stimulate the audience's senses and stimulates the enthusiasm of the visitors to participate in interactive form emotional exchange, in order to achieve the goals of improving the propagation efficiency of the subject information. Speaking of experiential exhibition, it is important to mention the five senses.Because the senses are the basic of human experience, the transmission of information in any form of exhibition needs to be recognized by the senses. Human receptors have vision,sense, hearing, touch, taste and smell and so on. Visual and auditory input are the most important two ways to display information into the human brain. However, if we excavate other senses in the process of display, make appropriate combination, which will play a very good role in promoting the effect of the exhibition. In the paper, I first studied the characteristics of the five senses.For further research, I developed several ways of interacting with five senses.They are-Sensory transformation synesthesia,Sensory Respective Synesthesia, Sensory Complete Synesthesia and Sensory Disorder.On the basis of the above research, I have refined several forms of design related to feeling which can be applied to the exhibition design.I call it Five-sense design form.They are Sensory isolation,Separate and emphasize a certain sensation,Separate and weaken a certain sensation,Comprehensive use of sensory synesthesia and Sensory reorganization. On this basis, I try to apply the research results to the space organization.Firstly, the independent space on microscopic scale is a unit.Then focuses on the relationship between spaces,the role of each space in the overall space should be controlled on macroscopic scale, thus making each independent small space connect with the surrounding space, form the overall visit pace, visitors feel the changes in sensory density and experience mode and comprehensively develop their own senses on the exploration and understanding of exhibition contents.

I moduli interattivi di allestimento aderire al concetto di design visitatori-centrato e rendono gli elementi fisiologici, psicologici ed emotivi del visitatore come punto di progettazione. La formazione di un maggior livello di stimolazione dei sensi degli spettatori e l'entusiasmo dei visitatori di partecipare in forma interattiva scambio emotivo, al fine di raggiungere gli obiettivi di migliorare l'efficienza di propagazione delle informazioni soggetto. Parlando di interazione e l'esperienza, dobbiamo menzionare il cinque sensi.Perche i sensi sono la base di interazione e l'esperienza, la trasmissione di informazioni in qualsiasi forma di esposizione deve essere riconosciuta dai sensi. Recettori umani hanno visione, udito, tatto, gusto e olfatto, e così via. Impiego visivi e uditivi sono i più importanti due possibilità di visualizzare le informazioni nel cervello umano. Tuttavia, se scaviamo altri sensi nel processo di esposizione, fare combinazione appropriata, che svolgerà un ottimo ruolo nel promuovere l'effetto della mostra. Nel tesi, ho studiato le caratteristiche dei cinque sensi. Per ulteriori ricerche, ho sviluppato diversi modi di interagire con cinque sensi.Sono: la sinestesia di trasformazione sensoriale, la sinestesia sensoriale corrispondente, la sinestesia completa sensoriale e il disturbo sensoriale.Sulla base della ricerca di cui sopra, ho raffinato diverse forme di design relative alla sensazione che possono essere applicate al design della mostra.Lo chiamo Forma di design a cinque sensi. Sono isolamento sensoriale, Separare e sottolineare una certa sensazione, Separare e indebolire una certa sensazione, Utilizzo completo della sinestesia sensoriale e Riorganizzazione sensoriale. Su questa base cerco di applicare i risultati della ricerca all'organizzazione spaziale.In primo luogo, lo spazio indipendente sulla scala microscopica è un'unità. Si concentra sulla relazione tra spazi, il ruolo di ogni spazio nello spazio complessivo deve essere controllato su scala macroscopica, rendendo così ogni piccolo spazio indipendente collegato allo spazio circostante, formando Il ritmo complessivo del visitatore, i visitatori sentono i cambiamenti nella densità sensoriale e nella modalità di esperienza e sviluppano in modo completo i loro propri sensi sull'esplorazione e la comprensione dei contenuti dell'esposizione.

Experiential exhibition based on human senses

WEN, XIN
2016/2017

Abstract

The experiential Exhibition exhibition design adhere to the audience- centered design concept and make the visitor’s physiological, psychological and emotional elements as the design point. To a greater extent to stimulate the audience's senses and stimulates the enthusiasm of the visitors to participate in interactive form emotional exchange, in order to achieve the goals of improving the propagation efficiency of the subject information. Speaking of experiential exhibition, it is important to mention the five senses.Because the senses are the basic of human experience, the transmission of information in any form of exhibition needs to be recognized by the senses. Human receptors have vision,sense, hearing, touch, taste and smell and so on. Visual and auditory input are the most important two ways to display information into the human brain. However, if we excavate other senses in the process of display, make appropriate combination, which will play a very good role in promoting the effect of the exhibition. In the paper, I first studied the characteristics of the five senses.For further research, I developed several ways of interacting with five senses.They are-Sensory transformation synesthesia,Sensory Respective Synesthesia, Sensory Complete Synesthesia and Sensory Disorder.On the basis of the above research, I have refined several forms of design related to feeling which can be applied to the exhibition design.I call it Five-sense design form.They are Sensory isolation,Separate and emphasize a certain sensation,Separate and weaken a certain sensation,Comprehensive use of sensory synesthesia and Sensory reorganization. On this basis, I try to apply the research results to the space organization.Firstly, the independent space on microscopic scale is a unit.Then focuses on the relationship between spaces,the role of each space in the overall space should be controlled on macroscopic scale, thus making each independent small space connect with the surrounding space, form the overall visit pace, visitors feel the changes in sensory density and experience mode and comprehensively develop their own senses on the exploration and understanding of exhibition contents.
ORIGONI, FRANCO
ARC III - Scuola del Design
27-lug-2017
2016/2017
I moduli interattivi di allestimento aderire al concetto di design visitatori-centrato e rendono gli elementi fisiologici, psicologici ed emotivi del visitatore come punto di progettazione. La formazione di un maggior livello di stimolazione dei sensi degli spettatori e l'entusiasmo dei visitatori di partecipare in forma interattiva scambio emotivo, al fine di raggiungere gli obiettivi di migliorare l'efficienza di propagazione delle informazioni soggetto. Parlando di interazione e l'esperienza, dobbiamo menzionare il cinque sensi.Perche i sensi sono la base di interazione e l'esperienza, la trasmissione di informazioni in qualsiasi forma di esposizione deve essere riconosciuta dai sensi. Recettori umani hanno visione, udito, tatto, gusto e olfatto, e così via. Impiego visivi e uditivi sono i più importanti due possibilità di visualizzare le informazioni nel cervello umano. Tuttavia, se scaviamo altri sensi nel processo di esposizione, fare combinazione appropriata, che svolgerà un ottimo ruolo nel promuovere l'effetto della mostra. Nel tesi, ho studiato le caratteristiche dei cinque sensi. Per ulteriori ricerche, ho sviluppato diversi modi di interagire con cinque sensi.Sono: la sinestesia di trasformazione sensoriale, la sinestesia sensoriale corrispondente, la sinestesia completa sensoriale e il disturbo sensoriale.Sulla base della ricerca di cui sopra, ho raffinato diverse forme di design relative alla sensazione che possono essere applicate al design della mostra.Lo chiamo Forma di design a cinque sensi. Sono isolamento sensoriale, Separare e sottolineare una certa sensazione, Separare e indebolire una certa sensazione, Utilizzo completo della sinestesia sensoriale e Riorganizzazione sensoriale. Su questa base cerco di applicare i risultati della ricerca all'organizzazione spaziale.In primo luogo, lo spazio indipendente sulla scala microscopica è un'unità. Si concentra sulla relazione tra spazi, il ruolo di ogni spazio nello spazio complessivo deve essere controllato su scala macroscopica, rendendo così ogni piccolo spazio indipendente collegato allo spazio circostante, formando Il ritmo complessivo del visitatore, i visitatori sentono i cambiamenti nella densità sensoriale e nella modalità di esperienza e sviluppano in modo completo i loro propri sensi sull'esplorazione e la comprensione dei contenuti dell'esposizione.
Tesi di laurea Magistrale
File allegati
File Dimensione Formato  
2017.7 Wen Xin.pdf

accessibile in internet per tutti

Descrizione: TESI-Experiential Exhibition Based on Human Senses
Dimensione 39.38 MB
Formato Adobe PDF
39.38 MB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/135370