The significance of the olfaction is obvious. Though it is rather complex to identify quantitatively and qualitatively the influential factors, it is worth to study how would the olfaction cooperates in human behavior while making decisions. This thesis aims at developing an olfactory display specifically serve for the psychological experiment. The prototype design adopted the technique of additive manufacturing. Starting from the electronic components selecting to the structural design. The design of the present prototype follows the guidance of the previous model developed by Prof. Covarrubias Mario. No only carrying on the existed design, but in the new prototype, considering the fast development of technology, the research on material selection and the fragrance comparison had been performed. An innovative design of clamping mechanism is integrated to help sealing the scents, and a sectional structure gives the possibility to simply assemble the prototype, and refill the fragrance.A specific user interface was developed to simulating a supermarket-like environment, which is desired by the psychologists. A pre-test was performed, the result analysis is included in the thesis. Through the experimental feedback, both the prototype and the application showed satisfactory results. Form the visual perspective, the application is feasible and desirable, and from olfactory perspective, the structural improvements solved the sealing problem, also the capability of possessing up to 15 kinds of odorants gives it the potentiality for further study.
Il senso dell’olfatto è tuttora il meno conosciuto dei sensi principali, infatti il meccanismo alla base del suo funzionamento non è ancora del tutto chiaro, comunque il senso del olfatto è molto importante. Anche se è piuttosto complesso identificare quantitativamente e qualitativamente i fattori influenti, vale la pena studiare come il senso dell’olfatto contribuisce nel comportamento umano durante la presa di decisioni. Dopo una fase di concept in cui sono stati definiti i vincoli progettuali, sono state presentate le tecnologie da utilizzare per creare non solo un prodotto ma anche un sistema che lo integrasse per arrivare al completo svolgimento del test. È stato creato quindi un prototipo iniziale per valutare il meccanismo, le funzionalità e l’estetica. Questa tesi sviluppa un display olfattivo serve in modo specifico per l'esperimento psicologico. La progettazione del prototipo attuale segue la guida del modello precedente sviluppato dal Prof. Mario Covarrubias. Nel nuovo prototipo, considerato il rapido sviluppo della tecnologia, è stata eseguita la ricerca sulla selezione dei materiali e il confronto tra i profumi. Un innovativo disegno di meccanismo di bloccaggio è integrato per aiutare a sigillare i profumi e una struttura sezionale offre la possibilità di assemblare semplicemente il prototipo e ricaricare la fragranza. Un'interfaccia utente specifica è stata sviluppata per simulare un ambiente simile al supermercato, che è desiderato dagli psicologi. Il software Unity collabora con Arduino è stato utilizzato per realizzare la progettazione dell'applicazione. Seguendo i requisiti, gli script del software non solo hanno implementato il processo di test, ma prendono in considerazione anche la facilità d'uso. La nostra applicazione è fattibile e auspicabile, e dalla prospettiva olfattiva i miglioramenti strutturali hanno risolto il problema di sigillatura, anche la capacità di alloggiare fino a 15 tipi di profumi diversi.
Development and evaluation of an olfactory display for psychological study
LI, SHUMIN
2016/2017
Abstract
The significance of the olfaction is obvious. Though it is rather complex to identify quantitatively and qualitatively the influential factors, it is worth to study how would the olfaction cooperates in human behavior while making decisions. This thesis aims at developing an olfactory display specifically serve for the psychological experiment. The prototype design adopted the technique of additive manufacturing. Starting from the electronic components selecting to the structural design. The design of the present prototype follows the guidance of the previous model developed by Prof. Covarrubias Mario. No only carrying on the existed design, but in the new prototype, considering the fast development of technology, the research on material selection and the fragrance comparison had been performed. An innovative design of clamping mechanism is integrated to help sealing the scents, and a sectional structure gives the possibility to simply assemble the prototype, and refill the fragrance.A specific user interface was developed to simulating a supermarket-like environment, which is desired by the psychologists. A pre-test was performed, the result analysis is included in the thesis. Through the experimental feedback, both the prototype and the application showed satisfactory results. Form the visual perspective, the application is feasible and desirable, and from olfactory perspective, the structural improvements solved the sealing problem, also the capability of possessing up to 15 kinds of odorants gives it the potentiality for further study.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/135459