The low density and high specific strength of magnesium alloys have made an awesome deal of enthusiasm for the utilization of these alloys in the automotive and aerospace industries. Be that as it may, an impediment to overcome when utilizing magnesium alloys in engineering applications are their unsatisfactory corrosion properties. The low-energy high-current pulsed electron beam (LEHCPEB) process is a fairly new surface modification technique. In the present study, AZ91D and AM60B Magnesium alloys treated with LEHCPEB are investigated. The main objective of the work was to provide information on microstructure characterization, microhardness and corrosion resistance of the LEHCPEB treated Mg alloys. An experimental procedure for tracking microstructure characterization, hardness and corrosion on the Mg alloys has been developed using a combination of Optical Microscopy, X-ray Diffraction, Instrumented Indentation Testing, Scanning Electron Microscopy and electrochemical Open Circuit Potential and Potentiodynamic Polarization measurements. OCP and Potentiodynamic polarization measurements depicted that there is a significant improvement in corrosion resistance after the LEHCPEB treatments. It is also noted that the corrosion resistance is affected with the number of pulses and electron energy.
La bassa densità e l'elevata resistenza specifica delle leghe di magnesio hanno portato un grande entusiasmo per l'utilizzo di queste leghe nell'industria automobilistica e aerospaziale. Tuttavia, un ostacolo da superare quando si utilizzano le leghe di magnesio nelle applicazioni di ingegneria sono le loro proprietà di corrosione insoddisfacenti. Il processo a bassa energia ed alta corrente (LEHCPEB) è una tecnica di modifica della superficie relativamente nuova. In questa ricerca, sono state studiate le leghe di magnesio AZ91D e AM60B trattate con LEHCPEB. L'obiettivo principale del lavoro era di fornire informazioni sulla caratterizzazione microstrutturale, microdurezza e resistenza alla corrosione delle leghe Mg trattate con LEHCPEB. È stata sviluppata una procedura sperimentale per il monitoraggio della caratterizzazione microstrutturale, della durezza e della corrosione sulle leghe di Mg usando una combinazione di microscopia ottica, difrazione di raggi X, test di indentazione strumentata, microscopia elettronica di scansione e misure di potenziale elettrochimico a circuito aperto e polarizzazione potenziodinamica. Le misure elettrochimiche, OCP e di polarizzazione potenziodinamiche, mostrano che c'è un miglioramento significativo della resistenza alla corrosione dopo i trattamenti LEHCPEB. Si nota inoltre che la resistenza alla corrosione è influenzata dal numero di impulsi e dall’energia somministrata.
Electrochemical measurements of AZ91D and AM60B magnesium alloys
PASHIKANTI, SRAVAN ABHIJITH
2016/2017
Abstract
The low density and high specific strength of magnesium alloys have made an awesome deal of enthusiasm for the utilization of these alloys in the automotive and aerospace industries. Be that as it may, an impediment to overcome when utilizing magnesium alloys in engineering applications are their unsatisfactory corrosion properties. The low-energy high-current pulsed electron beam (LEHCPEB) process is a fairly new surface modification technique. In the present study, AZ91D and AM60B Magnesium alloys treated with LEHCPEB are investigated. The main objective of the work was to provide information on microstructure characterization, microhardness and corrosion resistance of the LEHCPEB treated Mg alloys. An experimental procedure for tracking microstructure characterization, hardness and corrosion on the Mg alloys has been developed using a combination of Optical Microscopy, X-ray Diffraction, Instrumented Indentation Testing, Scanning Electron Microscopy and electrochemical Open Circuit Potential and Potentiodynamic Polarization measurements. OCP and Potentiodynamic polarization measurements depicted that there is a significant improvement in corrosion resistance after the LEHCPEB treatments. It is also noted that the corrosion resistance is affected with the number of pulses and electron energy.File | Dimensione | Formato | |
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